Jahapps, det gick ju så där med köpstoppet. Det är väl bara att förbereda sig på att bli giftmördad här hemma då.

Jag har nämligen precis ordnat ett par begagnade JL William i ruggigt bra skick och i mellanbrun buffalo calf till det habila priset av ca 2600 kr inkl frakt från USA. Det krävdes - i vanlig ordning - en hel del prutande, men till slut gick det vägen.
Jag har aldrig ägt ett par JL:s tidigare, men som Alister skrev några sidor bak - det är lite en del av tjusningen att kasta sig ut i ovissheten med en ny tillverkare.
Men nu blir det nog också dags att sälja av lite av de skor jag inte använder så mycket. Jag tror att det blir Hallamsen som ryker. Efter mycket om och men har jag inte riktigt fallit för 348-lästen. Med lite tur kanske jag överlever sambons vrede, även denna höst.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlisterG
Ja sorry, tänkte galet och blandade ihop det. EG är också ganska ofta en halv storlek skillnad mot normalt, bara åt andra hållet mot Lobb.
Jag råkade på
den här jämförelsetabellen mellan olika tillverkare på Upper Shoes hemsida. Det kan ju vara en bra början för de som undrar hur olika tillverkares storlekar förhåller sig till varandra. Informationen bör dock med viss fördel tas med en liten nypa salt, eftersom den inte alls går in på olika läster och liknande. Men en viss fingervisning kan den nog alltid ge.