2013-08-14, 21:39
Medlem
brenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forno.Romano
Dessutom... Nämndeman i Uddevalla domsaga

http://walda.uddevalla.se/NamndInfo.aspx?NamndID=95&NamndText=N%C3%A4mndem%C 3%A4n%20i%20Uddevalla%20domsaga&Lopnummer=1172

Poserar på bild med vapen... politiker... I Uddevalla...
Får väl räknas som OT även om hon är kompis med AJ. Något för media att plocka upp, hur som helst.
Citera
2013-08-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Givetvis handlar det om vad en människa gjort vid vuxen ålder men efter vad jag har läst i tråden så har ju öknamnet "morot" varit med sen han var liten, jag är av den uppfattningen att vi formas till vad vi blir redan från späd ålder och efter vad jag har lyckats läsa mig till i den här surriga tråden så är väl AJ ett praktexempel på någon som blivit mobbad för i princip allt, sådant brukar resultera i att personen söker gemenskap där den accepteras och det enda ställe där eran "morot" passade in kanske var hos de nationella.

Ok, det var Morot du hängde upp dig på, ja det kanske är onödigt. Jag borde skrivit AJ där istället och inte gjort mig rolig över öknamnet.

Jag blir bara så förbannad att en människa som sätter sig över andra människor exempelvis p g a var de är födda (snacka om mobbing, det kan man ju aboslut inte göra något åt) eller vilket kön de har (kvinnor) bara får fortsätta i all evighet och när han suttit av en tid så står hans beundrarskara där och livet leker på som vanligt. Inte kan hans offer glömma vad som hänt? Hans överbeskyddande morsa är nog en bov i dramat. Vet en som bodde granne med honom som barn och mamman försvarade honom och ljög för att fria honom vad han än gjort och det var mycket redan då, om än något oskyldigare än vad som komma skulle. MEN en dag måste också han bli vuxen och ta ansvar för sitt handlande, ta tag i sina egna spöken och det har tyvärr inte skett när det borde.
Citera
2013-08-14, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joccsen
Såg att någon spekulerar i att han poserar i en laziotröja. Det var,är och kommer alltid att bli en Argentinsk landslagströja med nummer 10 på. Och det har inget att göra med Lazio. Men Argentina tog emot många nazister efter andra världskriget. Kanske därför han gillar tröjan. Jag sätter mina pengar på att han gillar Messi bara.

Det fanns ju statusuppdateringar på facebook tidigare där han hade gjort små gulliga pluttinutthjärtan efter Messis och Neymars namn, så det handlar uppenbarligen om en riktig kärlekshistoria.
Citera
2013-08-14, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forno.Romano
Enligt: http://www.uddevalla.se/kommunpolitik/politikochnamnder/ungdomsfullmaktige/kontaktpersoner.4.6da8b43c10bdb842e78800011858.htm l

Är hon fortfarande kontaktperson för ungdomsfullmäktige i Uddevalla.

Innan hennes beslut att lämna (om nu så är fallet) så är hon som politiker medveten om att hon poserar på bild med vapen - vilket omdöme hon har!

Undrar om Uddevallas politiker känner sig stolta över en sådan "kollega"?

Oavsett parti så säger det en del om omdömet när man accepterar ett politiskt uppdrag och ännu värre är kontakt mot ungdomar! Ingen förebild för fina Uddevalla direkt.

Märkligt hon gör tummen up på aj sista Facebook inlägget trots han var på rymmen utomlands
Citera
2013-08-14, 21:49
Medlem
Chrillothekids avatar
Bra sagt DaBiatch. Lite vett och etikett kan vara på sin plats när det handlar om en så här tragisk händelse!

När blir det rättegång tror ni?
Citera
2013-08-14, 21:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Obduktionen av kroppen inleds på torsdagen, enligt kriminalkommissarie Thord Haraldsson. Det är dock inget som helst tvivel om att kvinnan bragts om livet.
Citat:
- Jag anmäler till tingsrätten att han är gripen på domstolens tidigare häktningsbeslut. Sedan kommer en ny häktningsförhandling att hållas i Vänersborgs tingsrätt på torsdagseftermiddagen eller sannolikt under fredagsförmiddagen, säger vice chefsåklagare Per-Erik Rinsell till GP.

http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.1913499-misstankt-mordare-har-landat-pa-landvetter
Citera
2013-08-14, 21:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO
Ok, det var Morot du hängde upp dig på, ja det kanske är onödigt. Jag borde skrivit AJ där istället och inte gjort mig rolig över öknamnet.

Jag blir bara så förbannad att en människa som sätter sig över andra människor exempelvis p g a var de är födda (snacka om mobbing, det kan man ju aboslut inte göra något åt) eller vilket kön de har (kvinnor) bara får fortsätta i all evighet och när han suttit av en tid så står hans beundrarskara där och livet leker på som vanligt. Inte kan hans offer glömma vad som hänt? Hans överbeskyddande morsa är nog en bov i dramat. Vet en som bodde granne med honom som barn och mamman försvarade honom och ljög för att fria honom vad han än gjort och det var mycket redan då, om än något oskyldigare än vad som komma skulle. MEN en dag måste också han bli vuxen och ta ansvar för sitt handlande, ta tag i sina egna spöken och det har tyvärr inte skett när det borde.

Självklart ska AJ ta ansvar för vad han eventuellt gjort, det jag är lite fundersam över är om hans uppväxt har format honom till den han är idag?

Jag misstänker med tanke på de kommentarer som varit i tråden om honom och speciellt med tanke på öknamnet som flitigt florerat "morot" så har väl det inte direkt stärkt hans självkänsla, men det har ju ingen betydelse i det här läget, vi får se vad som blir utfallet när allt är klart.
Senast redigerad av Reimer 2013-08-14 kl. 22:06.
Citera
2013-08-14, 22:05
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Självklart ska AJ ta ansvar för vad han eventuellt gjort, det jag är lite fundersam övae är om hans uppväxt har format honom till den han är idag?

Jag misstänker med tanke på de kommentarer som varit i tråden om honom och speciellt med tanke på öknamnet som flitigt florerat "morot" så har väl det inte direkt stärkt hans självkänsla, men det har ju ingen betydelse i det här läget, vi får se vad som blir utfallet när allt är klart.

Arv och miljö. Hans genetiska pool var en taskig start. Sen gjorde givetvis miljön sitt, mobbing är ett hårt klimat som formar många kantiga och hårda. Tror oerhört få ledande våldsromantiserande nationella har haft en bra start i livet.

OBS, ingen ursäkt. Men en del av en förklaring.

Kolla bara FH. Stenhård bild på Facebook. Gråter vid häktningsförhandlingen. Som en krackelerad lervas. AJ är dock inte krackelerad, han hålls samman av sitt narcissistiska ego istället. Och det har nog aldrig svikit honom hittills, tror det håller den här gången också, tyvärr.
Citera
2013-08-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Ta mig tusan att det var så som flera av oss spekulerat i ändå, att kroppen bara var dumpad, ikastad från en bro eller väg. Ingen syra kanelkalle, ledsen o göra dig besviken. Inte heller sniglar...

Det är väl en alldeles utmärkt plats för sniglar där intill en bäck bland träden, så vem det än är som föreslog att Id* blev frossad på av sniglar så var det nog helt rätt.
Citera
2013-08-14, 22:15
Medlem
en-krokodils avatar
Så då var AJ i Sverige. Hoppas att han kan berätta sanningen nu så att DB släppts. Riktigt fult att dra in en vän som redan haft ett tungt år.
Citera
2013-08-14, 22:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Arv och miljö. Hans genetiska pool var en taskig start. Sen gjorde givetvis miljön sitt, mobbing är ett hårt klimat som formar många kantiga och hårda. Tror oerhört få ledande våldsromantiserande nationella har haft en bra start i livet.

OBS, ingen ursäkt. Men en del av en förklaring.

Kolla bara FH. Stenhård bild på Facebook. Gråter vid häktningsförhandlingen. Som en krackelerad lervas. AJ är dock inte krackelerad, han hålls samman av sitt narcissistiska ego istället. Och det har nog aldrig svikit honom hittills, tror det håller den här gången också, tyvärr.

Ungefär som jag misstänkte då, "shit in shit out" nå vi får se vad som kommer fram i FUP vad som lider och jag misstänker att AJ får räkna med ett halvår eller mer i grytet, men han kanske är van?
Citera
2013-08-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Så då var AJ i Sverige. Hoppas att han kan berätta sanningen nu så att DB släppts. Riktigt fult att dra in en vän som redan haft ett tungt år.
Ha inte allt för stora förhoppningar om din vän DB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in