Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Med tanke på vad du skriver så måste jag bara lufta en fundering, tror du inte att AJ blivit just den personlighet och människa tack vare sådana omdömen som du just nu har gett luft för?
Kort sagt, det du ger uttryck för är just den mobbing på skolgårdar och andra ställen som formar människor som AJ till vad de senare kommer att bli.
Jag vet inte om det var mobbing jag gav uttryck för, inte enligt min mening. Det här handlar ju om vad en karl gjort i vuxen ålder väl? Det är inte för att han är rödhårig eller tjock eller smal eller ...osv. Det handlar om hans handlingar. Om han blev mobbad som barn så är det väl tragiskt men inget jag vet något om då jag inte kände honom, ger det honom rätten att misshandla folk till höger och vänster i vuxen ålder? Nu kanske t o m mördat någon. Mobbing för mig är när man utan anledning hoppar på någon för att må bättre själv oftast p g a något denne inte kan göra något åt, t ex utseende. Rätta mig gärna om jag har fel, jag tål kritik.
Jag har svårt för att acceptera att man ska få skylla på sin taskiga barndom och liksom komma lindrigare undan i all evighet. Hans alla tidigare offer har väl knappast mobbat honom?