2013-08-14, 21:04
Medlem
Såg att någon spekulerar i att han poserar i en laziotröja. Det var,är och kommer alltid att bli en Argentinsk landslagströja med nummer 10 på. Och det har inget att göra med Lazio. Men Argentina tog emot många nazister efter andra världskriget. Kanske därför han gillar tröjan. Jag sätter mina pengar på att han gillar Messi bara.
Citera
2013-08-14, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jodå, jag håller med, men "skott i mörkret" tolkar jag inte som "styv i korken" som någon skrev. Dessutom tycker jag att Tommy Nilssons uttalande (som kanske är lite mer styv i korken) är intressantare (min markering):

- Jag är fortfarande av åsikten att det inte finns riktigt de skäl som erfordras för att häkta honom men det har samtidigt framkommit ny information under förhandlingen, säger Nilsson till TTELA i domstolen efter förhandlingen avslutats.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2263234-36-aring-haktad-i-sin-franvaro-for-mord

Det var ett uttalande som gjordes redan den 24 juli, långt innan klädfynden och kroppen hittades! Det har som sagt var hänt en hel del sen dess!
Senast redigerad av William.H.Grant 2013-08-14 kl. 21:08.
Citera
2013-08-14, 21:07
Medlem
Känns motsägelsefullt att tre personer med åsikten av typen "invandrare är kriminella bidragstagare" är just det just nu. Ja, en form av socialbidrag kan man väl anse det vara att få gratis mat och husrum i flera veckor, kanske månader? Är det något jag inte vill ge mina skattepengar till så är det såna här grisar. Fy fan. Måtte nu polisen ha massor med bevis att kasta i nyllet på grönsaken i morgon.

Ett annat straff vore att ge Morot utdrag härifrån, där man tar ner hans manlighet, intelligens och människovärde under blastnivå.
Citera
2013-08-14, 21:14
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Det var ett uttalande som gjordes redan den 24 juli, långt innan klädfynden och kroppen hittades! Det har som sagt var hänt en hel del sen dess!

Förvisso men misstankarna hade stärkts.
Senast redigerad av Orsa 2013-08-14 kl. 21:20.
Citera
2013-08-14, 21:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO
Känns motsägelsefullt att tre personer med åsikten av typen "invandrare är kriminella bidragstagare" är just det just nu. Ja, en form av socialbidrag kan man väl anse det vara att få gratis mat och husrum i flera veckor, kanske månader? Är det något jag inte vill ge mina skattepengar till så är det såna här grisar. Fy fan. Måtte nu polisen ha massor med bevis att kasta i nyllet på grönsaken i morgon.

Ett annat straff vore att ge Morot utdrag härifrån, där man tar ner hans manlighet, intelligens och människovärde under blastnivå.

Med tanke på vad du skriver så måste jag bara lufta en fundering, tror du inte att AJ blivit just den personlighet och människa tack vare sådana omdömen som du just nu har gett luft för?

Kort sagt, det du ger uttryck för är just den mobbing på skolgårdar och andra ställen som formar människor som AJ till vad de senare kommer att bli.
Citera
2013-08-14, 21:18
Medlem
Hej! Ursäkta lite OT. Intresserade mig för det här fallet och den här tråden i Söndags. Har blivit helt besatt, har läst varje sida fram till 750 just nu och hänger med lite här framme med vad som händer med AJ just nu.
Iaf: RDY, Q, panzertax och några till. Ni är fanimig hjältar. Rös till när panzertax skrev att han fått tips om att söka efter Id* runt Grästorp den 7 Juli. Om någon vet varför RDY är spärrad, PM:a gärna. Har lite mer frågor till er som är insatta från början, om ni har tid dvs. Tack, kommer nog posta mer när jag hunnit ikapp.

Edit: Sparar även alla bilder, PDF:er och liknande som kommer upp längs vägen i tråden om nått skulle försvinna.
Senast redigerad av tintinavecmilou 2013-08-14 kl. 21:22.
Citera
2013-08-14, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Den andra tjejen är Katarins R*imers, kommunpolitiker för SD i Uddevalla som lämnade platsen i kommunfullmäktige nyligen.

Enligt: http://www.uddevalla.se/kommunpolitik/politikochnamnder/ungdomsfullmaktige/kontaktpersoner.4.6da8b43c10bdb842e78800011858.htm l

Är hon fortfarande kontaktperson för ungdomsfullmäktige i Uddevalla.

Innan hennes beslut att lämna (om nu så är fallet) så är hon som politiker medveten om att hon poserar på bild med vapen - vilket omdöme hon har!

Undrar om Uddevallas politiker känner sig stolta över en sådan "kollega"?

Oavsett parti så säger det en del om omdömet när man accepterar ett politiskt uppdrag och ännu värre är kontakt mot ungdomar! Ingen förebild för fina Uddevalla direkt.
Citera
2013-08-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant

Därför kanske det var bra att huvudpersonen inte dök upp före fyndet av IF?
Senast redigerad av Felix52 2013-08-14 kl. 21:38.
Citera
2013-08-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Med tanke på vad du skriver så måste jag bara lufta en fundering, tror du inte att AJ blivit just den personlighet och människa tack vare sådana omdömen som du just nu har gett luft för?

Kort sagt, det du ger uttryck för är just den mobbing på skolgårdar och andra ställen som formar människor som AJ till vad de senare kommer att bli.

Jag vet inte om det var mobbing jag gav uttryck för, inte enligt min mening. Det här handlar ju om vad en karl gjort i vuxen ålder väl? Det är inte för att han är rödhårig eller tjock eller smal eller ...osv. Det handlar om hans handlingar. Om han blev mobbad som barn så är det väl tragiskt men inget jag vet något om då jag inte kände honom, ger det honom rätten att misshandla folk till höger och vänster i vuxen ålder? Nu kanske t o m mördat någon. Mobbing för mig är när man utan anledning hoppar på någon för att må bättre själv oftast p g a något denne inte kan göra något åt, t ex utseende. Rätta mig gärna om jag har fel, jag tål kritik.

Jag har svårt för att acceptera att man ska få skylla på sin taskiga barndom och liksom komma lindrigare undan i all evighet. Hans alla tidigare offer har väl knappast mobbat honom?
Citera
2013-08-14, 21:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO
Jag vet inte om det var mobbing jag gav uttryck för, inte enligt min mening. Det här handlar ju om vad en karl gjort i vuxen ålder väl? Det är inte för att han är rödhårig eller tjock eller smal eller ...osv. Det handlar om hans handlingar. Om han blev mobbad som barn så är det väl tragiskt men inget jag vet något om då jag inte kände honom, ger det honom rätten att misshandla folk till höger och vänster i vuxen ålder? Nu kanske t o m mördat någon. Mobbing för mig är när man utan anledning hoppar på någon för att må bättre själv oftast p g a något denne inte kan göra något åt, t ex utseende. Rätta mig gärna om jag har fel, jag tål kritik.

Jag har svårt för att acceptera att man ska få skylla på sin taskiga barndom och liksom komma lindrigare undan i all evighet. Hans alla tidigare offer har väl knappast mobbat honom?

Givetvis handlar det om vad en människa gjort vid vuxen ålder men efter vad jag har läst i tråden så har ju öknamnet "morot" varit med sen han var liten, jag är av den uppfattningen att vi formas till vad vi blir redan från späd ålder och efter vad jag har lyckats läsa mig till i den här surriga tråden så är väl AJ ett praktexempel på någon som blivit mobbad för i princip allt, sådant brukar resultera i att personen söker gemenskap där den accepteras och det enda ställe där eran "morot" passade in kanske var hos de nationella.
Citera
2013-08-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Den andra tjejen är Katarins R*imers, kommunpolitiker för SD i Uddevalla som lämnade platsen i kommunfullmäktige nyligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Forno.Romano
Enligt: http://www.uddevalla.se/kommunpolitik/politikochnamnder/ungdomsfullmaktige/kontaktpersoner.4.6da8b43c10bdb842e78800011858.htm l

Är hon fortfarande kontaktperson för ungdomsfullmäktige i Uddevalla.

Innan hennes beslut att lämna (om nu så är fallet) så är hon som politiker medveten om att hon poserar på bild med vapen - vilket omdöme hon har!

Undrar om Uddevallas politiker känner sig stolta över en sådan "kollega"?

Oavsett parti så säger det en del om omdömet när man accepterar ett politiskt uppdrag och ännu värre är kontakt mot ungdomar! Ingen förebild för fina Uddevalla direkt.

Dessutom... Nämndeman i Uddevalla domsaga

http://walda.uddevalla.se/NamndInfo.aspx?NamndID=95&NamndText=N%C3%A4mndem%C 3%A4n%20i%20Uddevalla%20domsaga&Lopnummer=1172

Poserar på bild med vapen... politiker... I Uddevalla...
Citera
2013-08-14, 21:39
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat. Åter till topic, tack.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem