2013-08-08, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2013-08-08-2200-Uppdatering-Grastorp/

Men det har jag ju sagt sedan 20.18 Har har redan gjort min resume känner att det finns inte så mkt mer att suga ut ur denna tråd.
Än att för tredje gången säga skönt att dom får ett avslut och Idas pappa slipper göra något dumt.

Min enda fråga är hur kunde AJs vänner vara så dumma så dom hjälpte honom vilka straff får dom?

Han kommer klara sig fint på riksanstallt han får förmodligen 11- 13 år det är fullt av folk där som behöver dumskallar i hans kaliber.
Det är vanligare att mörda av svartsjuka en de flesta tror. Sen får han byta namn kanske han dyker upp i Västerås där bor det många som delar hans åsikter.
Citera
2013-08-08, 22:28
Medlem
Jag vill passa på att ge en stor eloge till polisen som i detta fall inte låtit mycket om utredningen läcka ut, de har förmodligen haft en hel del på de misstänkta/häktade som vi inte haft en aning om och nu är kroppen hittad.

Bra jobbat av polisen och tack till Missing People (som letat och kanske funnit någonting som går att använda), även ett stort tack till alla amatördeckare här på fb som varit ute och letat, funnit saker, spekulerat osv.

Grästorp har ju varit uppe för diskussion X antal ggr..

/Z
Citera
2013-08-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Men det har jag ju sagt sedan 20.18 Har har redan gjort min resume känner att det finns inte så mkt mer att suga ut ur denna tråd.
Än att för tredje gången säga skönt att dom får ett avslut och Idas pappa slipper göra något dumt.

Min enda fråga är hur kunde AJs vänner vara så dumma så dom hjälpte honom vilka straff får dom?

Han kommer klara sig fint på riksanstallt han får förmodligen 11- 13 år det är fullt av folk där som behöver dumskallar i hans kaliber.
Det är vanligare att mörda av svartsjuka en de flesta tror. Sen får han byta namn kanske han dyker upp i Västerås där bor det många som delar hans åsikter.

Förhoppningsvis hamnar nassen på en anstalt med många invandrare som beställer in FUP och domen.....
Citera
2013-08-08, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Länk till TBs Facebook, blogg osv?
T*rez B*rthage (=ee)
Miggafri* (=i)
Google!
Hennes blogg är stängd, men Google hjälper dig.

Hur är det med bootsen?
Har dom förflyttat kroppen?
Citera
2013-08-08, 22:32
Medlem
panzertaxs avatar
Ta mig tusan att det var så som flera av oss spekulerat i ändå, att kroppen bara var dumpad, ikastad från en bro eller väg. Ingen syra kanelkalle, ledsen o göra dig besviken. Inte heller sniglar, grävmaskiner, dumpade kistor mm. Enklare än så, så otroligt korkat enkelt att det nästan är en hädelse att ingen hittat henne förrän nu. Dock bara en tidsfråga innan kroppen skulle hittas med tanke på platsen.

Stärker min tes om att de inblandande har satt alla sina kort till att ljuga/gå på alibi så mycket som möjligt.
Citera
Medlem
Tanke som slog mig när jag ögnade samlade rubriker i ämnet:
Kan någon inavlad markägare kikat i sin brunn efter polisens vädjan, hittat henne där och plockat upp och kört iväg henne till närmsta bäck/å. Sen bara slängt henne där och täckt över lite slarvigt och stuckit iväg för att slippa inblandning och "vad ska grannarna tro"? Eftersom hon inte "luktat" eller hittas förens nu?
Citera
Bannlyst
När K*nt hittade kroppen, tio meter från vägen och 30 meter från en liten bäck kallad Mjölån, var den påklädd men hopsjunken och sargad.

Att kläderna finns med gör att dödsorsaken blir lättare att bestämma, samt att den bevarats något mer skyddad.
Klantigt AJ, nu helt säkert med massa spår som kan binda dig, men det är klart - ingen har någonsin anklagat dig för att vara smart.

Då har vi en komplett FUP om inte allt för avlägsen framtid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Är du på riktigt? Vem skulle gå ut med sitt namn i AB att han hittat en kropp om någon golat?
Kanelen kan ha en poäng-
Citera
2013-08-08, 22:33
Medlem
IroniskJags avatar
Någon skrev att vattenmängden brukar variera mycket i ån, min tanke är att hon slängdes i den då vattefyllda ån men inte på det djupaste stället, när torkan kom och vattnet sjönk hamnade kroppen på "stranden" därför har föruttnelsen blivit något fördröjd och identifiering av intakta tatueringar möjligjorts. Även lukten har kommit senare, hade hon legat öppet och torrt hela tiden borde lukten försvunnit vid detta laget (eftersom lukt var det som fick någon att ana oråd och kolla upp stället nu..)
Vila i frid Ida

Edit: 30meter från bäcken ar det visst, där sprack min teori
Senast redigerad av IroniskJag 2013-08-08 kl. 22:35.
Citera
Medlem
Funderar lite på hur det kan komma sig att polisen kan identifiera henne så här snabbt, i normala fall brukar det ta ett tag så antingen är kroppen välbevarad eller så finns det speciella kännetecken kvar på kroppen.
Citera
Medlem
Hoppas nu att dessa svin åker in, så inte polisen i Västragötaland gör bort sig i slutskedet åter igen...
Citera
2013-08-08, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Någon skrev att vattenmängden brukar variera mycket i ån, min tanke är att hon slängdes i den då vattefyllda ån men inte på det djupaste stället, när torkan kom och vattnet sjönk hamnade kroppen på "stranden" därför har föruttnelsen blivit något fördröjd och identifiering av intakta tatueringar möjligjorts. Även lukten har kommit senare, hade hon legat öppet och torrt hela tiden borde lukten försvunnit vid detta laget (eftersom lukt var det som fick någon att ana oråd och kolla upp stället nu..)
Vila i frid Ida

Citat:
När K*nt hittade kroppen, tio meter från vägen och 30 meter från en liten bäck kallad Mjölån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in