2013-08-14, 19:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Då hade de inte behövt någon europeisk order heller.
Jo, de måste väl ändå utfärda en för att få till ett utlämningstillstånd?
Citera
2013-08-14, 19:14
Medlem
wazladas avatar
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2292195-mordmisstankte-36-aringen-har-landat

Där vakna TTELA
Citera
2013-08-14, 19:21
Medlem
Kan bara konstatera att AJ är den sämsta vän av avskum man kan ha och det bevisar han så tydligt själv

Låt oss leka med tanken att de häktade sitter oskyldigt, vad gör aset AJ då ? Jo han åker inte hem, utan drar ut på lidandet för de häktade genom att gå till polsk ambassad, han ville inte hjälpa sina vänner utan lät det personliga egot regera !! Vilket svin !

Låt oss sen vända på steken, att de häktade är skyldiga, då väljer svinet att dra ut på tiden in i det längsta, för att tillfredsställa sin egen tid i frihet så länge som möjligt, utan minsta tanke på sina vänner, vilket svin !!

Och inte minst för sin vän Id@, och för alla andra i hans bekantskapskrets, så bevisar han vilket SVIN han är genom att hålla sig undan istället för att hjälpa sina häktade vänner eller visa respekt för Id@s vänner och familj

Han har mer än tydligt visat vilket AS han är, sug på den TB och ni andra, hade han inte visat detta tillräckligt de senaste 20 åren ? Hur mycket överbevisade behöver AJs "vänner" bli innan de går upp ett ljus, att detta miffo bör lämnas ensam, allra helst på en klinik med en doktor och medicinering, tyvärr hjälper nog inte detta utan in i isoleringscell i 50 år är nog det enda

Han är och har alltid varit en skam för Sverige och Sveriges befolkning
Citera
2013-08-14, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Om jag förstår det rätt så är Hansson den advokaten i Uddevalla som Björn Hurtig är partner med i Försvarsadvokaterna Väst? Och inte någon partner till Nilsson.

Ganska intressant!
Kan det vara så att advokat Nilsson bestämde sig för att kasta in handduken när han fick ta del av den senaste bevisningen? Innebär det att bevisningen nu är så pass graverande att ingen advokat i världen kan hjälpa AJ från en fällande dom? Hoppas verkligen att det är så! Har verkat lite så i vissa uttalanden i tidningarna sista veckan från både åklagaren och Haraldsson!

CITAT: "Jan-Eric Sahlberg, 31-åringens försvarare, har vid tidigare tillfälle sagt till medierna att hans klient grät när han fick beskedet att han skulle häktas och att det inte finns några motiv för skyddande av brottsling. När GT når honom på tisdagskvällen är han sparsam med sina uttalanden.
– Vi får se hur det slutar helt enkelt.
Men jag har i nuläget inga fler kommentarer till hans tillstånd i dag, säger Sahlberg."

http://www.expressen.se/gt/misstankte-mordaren-poserar-med-vapen/

Tycker även att uttalandet från FH's advokat ovan stärker teorin om att det troligtvis är rätt så kört för dom tre små nazze-grisarna! Advokaten verkar lite låg minst sagt!
Senast redigerad av William.H.Grant 2013-08-14 kl. 19:26.
Citera
2013-08-14, 19:24
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Kan inte låta bli att fundera på vad de "små missförstånden" handlar om.

Dessutom, angående advokat. Kan en advokat avsäga sig en klient på egen begäran?
Det låter ju onekligen lite skumt att AJ's advokat helt plötsligt befinner sig på Mallis eftersom att det tidigare skrivits om att han skulle vara med vid förhören. Nya förhör hölls med DB/FH igår(?) och man är tyst om vad som sades, kan det ha kommit fram erkännanden som gör att AJ's advokat inte längre vill försvara sin klient? Med tanke på att TN och AJ verkar ha ett längre förhållande när det kommer till rättsliga processer och denne vet att AJ troligtvis inte kommer att gå fri, kanske han helt enkelt inte vill vara inblandad när domen faller? Av "vänskapliga" skäl?

En tanke som slog mig bara..

Det beror på om han anlitats privat av AJ eller är offentlig försvarare.

"Den privata försvararen har uppdrag endast av klienten, och detta uppdrag kan han avsäga sig, om det föreligger giltigt skäl för avsägelse. /.../ Den offentlige försvararen har sitt uppdrag av det allmänna genom domstolen, och från detta uppdrag kan endast domstolen befria honom."

Utdrag ur http://www.advokatsamfundet.se/Documents/Advokatsamfundet_sv/Advokatetik/Wiklund_3.pdf

Jag har inte sett någon kommentar om att advokaten är offentlig försvarare men jag skulle tro att han är det, om man anlitar privat försvarare får man själv betala.
Citera
2013-08-14, 19:28
Medlem
bokfodrals avatar

Håller med! Just därför borde det från de häktades håll helt och hållet på ren svenska skita i uttrycket "golare har inga polare".
De kan gott gola bäst faen de vill, tycker jag! En jäkla glidar-AJ som anser det bara vara små frågetecken och missförstånd som kan snackas igenom över en kafferast och sen kan han gå, typ *morr*

Som jag skrev förut, häktet borde sätta upp storbilds-tv i cellerna och visa youtube-klippet om Id* random över dygnet!
Citera
2013-08-14, 19:29
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Aha... Ett rykte som faktiskt låter ganska så trovärdigt, i mina öron. Rätt sorts detaljer.

Om detta är korrekt, så kan det kanske vara en fördel; —ur den tekniska bevisningens aspekt. Det vore i så fall rimligt att anta att ett transportemballage har bränts i S40:n bagageutrymme. Eftersom buskarna runt om brandplatsen var förhållandevis lite svedda gav det inte ett intryck av att branden var särskilt häftig. Då kan det kanske konstateras vad transportemballaget bestod av, vilket kan jämföras med vad som saknas i Id@s lägenhet, efter inventering i samråd med hennes släktingar och nära vänner.

Vad jag försöker zooma in på är alltså möjligheten av att tekniskt kunna binda S40:n till transporten av Id@. Den i värsta fall felande länken i beviskedjan...

Jag fick uppfattningen att dom redan har bundit S40:n till Idas kropp? Tyckte bestämt att polisen sa det i en artikel som har länkats flertalet gånger här...
Citera
2013-08-14, 19:31
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkies

Jag drog tidigare i tråden en parallell med Sturebymordet på en ung tös. Där den ena tjejen fick killen att döda den andra konkurerande tjejen för att visa sin kärlek och respekt för den andra. Dock togs detta inlägg bort.. Tyvärr.

Det skulle innebära att gärningen varit planerad vilket allt annat i ärendet motbevisar.
Citera
2013-08-14, 19:34
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Jag fick uppfattningen att dom redan har bundit S40:n till Idas kropp? Tyckte bestämt att polisen sa det i en artikel som har länkats flertalet gånger här...
Jodå, Haraldsson sa att "det står klart att 35-åringens fordon har*använts*i samband med försvinnandet"
Citera
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Tänk på att TB och Id@ vart vänner tidigare har jag fått för mig genom inlägg i tråden alt känt varandra men dock ej pratat med varandra under en längre tid.
Id@ kan brutit kontakten med TB och hon har manipulerat A.J att mörda Id@ alt hämnas. Det som förundrar mig är att TB var den som snackade skit om Id@*på facebook när hon hittade om det är samma TB som skrev att Id@ varit inblandad i rån.

Det finns en hel del rättsfall där ena parten lyckats att manipulera andra att begå brott för att dom själva i tron skall gå fria.
Sedan finns det även dom som skulle kunna driva någon eller själv begå brott då man hatar ena personen så mycket så man väljer att mörda kallblodigt.

Men hur som helst så kommer A.J få se sina sista minuter i frihet på Svenskmark via en häktestransport bil i från Kriminalvården till hotell gripen i Udevalla. Sedan kommer han nog inte komma ut under ett ex antal år.
Jag hoppas verkligen att någon ut av grabbarna plaskbögarna kommer att erkänna.

Det var en annan TB.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Ganska intressant!
Kan det vara så att advokat Nilsson bestämde sig för att kasta in handduken när han fick ta del av den senaste bevisningen? Innebär det att bevisningen nu är så pass graverande att ingen advokat i världen kan hjälpa AJ från en fällande dom? Hoppas verkligen att det är så! Har verkat lite så i vissa uttalanden i tidningarna sista veckan från både åklagaren och Haraldsson!

CITAT: "Jan-Eric Sahlberg, 31-åringens försvarare, har vid tidigare tillfälle sagt till medierna att hans klient grät när han fick beskedet att han skulle häktas och att det inte finns några motiv för skyddande av brottsling. När GT når honom på tisdagskvällen är han sparsam med sina uttalanden.
– Vi får se hur det slutar helt enkelt.
Men jag har i nuläget inga fler kommentarer till hans tillstånd i dag, säger Sahlberg."

http://www.expressen.se/gt/misstankte-mordaren-poserar-med-vapen/

Tycker även att uttalandet från FH's advokat ovan stärker teorin om att det troligtvis är rätt så kört för dom tre små nazze-grisarna! Advokaten verkar lite låg minst sagt!
Jag reagerade också på advokatens uttalande. Han är inte särskilt styv i korken, markant skillnad mot tidigare hållning. Jag undrar om FH har börjat göra små medgivanden eller om advokaten misstänker att han kommer göra det snart. Det kanske inte behövs så mycket till för att få FH slutligen ur balans så att han inte orkar stå emot längre. Hoppas!
Citera
2013-08-14, 19:35
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Det finns ju alltid biträdande jurister på en advokatbyrå. Så länge som ordinarie juristen är borta alt semester så går den biträdande juristen in.

En biträdande jurist får väl inte ta sig an en klient i rättegång? Det är väl förbehållet advokater?

Edit: en offentlig försvarare måste vara advokat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in