2013-08-14, 17:50
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Du kan ju alltid ringa Lars-Ivar Johansson och fråga...

Ytterligare ett drygt svar. Inte oväntat. Då kan ju du ringa Kenneth Rautio och fråga varför han ljög. Jag har i alla fall svårt att tro att en namngiven polis går ut i Efterlyst och säger så. Men skit samma, jag orkar inte argumentera med dig. Alla får tolka det som de vill.
Och ja, det rör sig om 2-3 hot för ett år sedan. Det är ingen som sagt att de var från i år.

Och det kan ju vara så att de nu bedömer att det inte finns hot mot henne, efter att ha hört de som gjort hoten. Men hon kanske kände sig hotad av dessa.
Senast redigerad av Popcorn76 2013-08-14 kl. 17:53.
Citera
2013-08-14, 18:06
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Ytterligare ett drygt svar. Inte oväntat. Då kan ju du ringa Kenneth Rautio och fråga varför han ljög. Jag har i alla fall svårt att tro att en namngiven polis går ut i Efterlyst och säger så. Men skit samma, jag orkar inte argumentera med dig. Alla får tolka det som de vill.
Och ja, det rör sig om 2-3 hot för ett år sedan. Det är ingen som sagt att de var från i år.

Och det kan ju vara så att de nu bedömer att det inte finns hot mot henne, efter att ha hört de som gjort hoten. Men hon kanske kände sig hotad av dessa.

Precis som du skriver här så finns det en skillnad i att bli hotad genom att någon uttalar ett direkt hot och att "känna sig" hotad. Upplevelsen i sig utgör inget som helst hinder för en polisanmälan.
Citera
2013-08-14, 18:07
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ja den uppfattningen har jag och det sades vid en P-konferens 9'e maj i Luleå, tror det var Sk*ld polismannen hette. Därför var ju sökinsatserna intensiva initialt i den mastens täckning. Åberget, dess södra del och Sävast friluftsområde.
Någon mer insatt i tråden gav tidigare en bra beskrivning på masternas täckning och räckvidd.

Masternas placering finns på första sidan i sammanfattningen, kartan. (Quarrel har förtjänstfullt snickrat ihop den).

Tack ToZon. Räckvidden lär inte räcka upp till Bodsvedjan eller hur? Om inte denna mast låg nere.
Citera
2013-08-14, 18:10
Medlem
[quote=danneblyfot|44776480]
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Wow, du verkar sitta på förstahands information. Har du några namn att delge oss?[/QUO
måste man sitta på förstahands information för att vara övertygad om att mtGM inte var ensam??? i så fall sitter väl dom flesta och trycker med namn på medGM
Du svarade ju ja på FUP-12 fråga om det hittats fler GM, eller trollade du?
Citera
2013-08-14, 18:12
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
...Då kan ju du ringa Kenneth Rautio och fråga varför han ljög...

Och det är du helt säker på? Att Rautio ljög? Att haspla ur sig en så allvarlig sak som om den vore sanning, är både fult och omoget...
Citera
2013-08-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
PM är granne med KJ, PM är vän med HE på Facebook, klar och tydlig koppling. Vidare är HE vän med MK.

EDIT;Så om något hänt i PM lägenhet är det inte långsökt att HE hjälpt till, han var kanske också där, det vet vi inte och kan inte uteslutas. Uppenbarligen har VB mobil varit i området vid tiden för försvinnandet.
Tack för ett snabbt svar. Kopplingen är viktig för att gå vidare med konspirationsteorin om medhjälpare, motsvarande. Däremot ser jag inte denna koppling som särskilt stark. Det behövs tydligare koppling än så. TF är granne med KJ, broderna JF är vän med HE vilket leder tanken till att även TF och PM känner eller hälsar på varandra som grannar, men det gör inte dem mer kopplade till KJ och hans eventuella gärningar. PM är vän med HE men på vilket sätt knyter detta ihop HE med KJ?
Citera
2013-08-14, 18:13
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Precis som du skriver här så finns det en skillnad i att bli hotad genom att någon uttalar ett direkt hot och att "känna sig" hotad. Upplevelsen i sig utgör inget som helst hinder för en polisanmälan.

Det är det jag menar. Tack. Polisen kanske avfärdade dessa hot som seriösa efter att de hade hört personerna i fråga. Hon kände sig hotad, och det kan ju vara andra omständigheter utöver hoten också som gjorde att hon polisanmälde. Och det inte bara en gång utan 2-3 gånger. Det intressanta tycker jag är att det verkar vara flera personer hon kände sig hotad av eftersom de säger att de hört personer.
Citera
2013-08-14, 18:19
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Och det är du helt säker på? Att Rautio ljög? Att haspla ur sig en så allvarlig sak som om den vore sanning, är både fult och omoget...

Men really??! Varför är du så jäkla otrevlig? Inte bara mot mig utan du kör med taskig ton mot många.
Jag väljer att svara på de andras inlägg om detta istället.
Citera
2013-08-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Tack för ett snabbt svar. Kopplingen är viktig för att gå vidare med konspirationsteorin om medhjälpare, motsvarande. Däremot ser jag inte denna koppling som särskilt stark. Det behövs tydligare koppling än så. TF är granne med KJ, broderna JF är vän med HE vilket leder tanken till att även TF och PM känner eller hälsar på varandra som grannar, men det gör inte dem mer kopplade till KJ och hans eventuella gärningar. PM är vän med HE men på vilket sätt knyter detta ihop HE med KJ?
EDIT: skrivet innan din edit.
Citera
2013-08-14, 18:29
Medlem
Spindelfridas avatar
De där anmälningarna, som återigen blivit så märkligt intressanta, har ju diskuterats många gånger förr i tråden. Det vet alla flitiga trådläsare.

Ett exempel finns här: https://www.flashback.org/sp43956823

Akrobaten0808 förklarar bakgrunden, vilket han också gjorde i ett annat inlägg långt före ovanstående. Förklaringen verkar trovärdig. Och det framgår ganska tydligt att anmälningarna inte handlade om några hot mot VB själv...
Citera
2013-08-14, 18:38
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Det är det jag menar. Tack. Polisen kanske avfärdade dessa hot som seriösa efter att de hade hört personerna i fråga. Hon kände sig hotad, och det kan ju vara andra omständigheter utöver hoten också som gjorde att hon polisanmälde. Och det inte bara en gång utan 2-3 gånger. Det intressanta tycker jag är att det verkar vara flera personer hon kände sig hotad av eftersom de säger att de hört personer.

Boden har ju med tiden blivit ganska ökänd för sin kriminalitet. Visste hon något som kunde utgöra ett hot för någon/några i kriminella kretsar och att man därför ansåg att hon borde röjas ur vägen innan ett eventuellt avslöjande uppdagades? Spånar bara. Har KJ haft samröre med personer som sysslar med narkotikahandel o dyl den senaste tiden?
Citera
2013-08-14, 18:39
Medlem
Popcorn76s avatar
[quote=Netforce42|44777580]
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
Du svarade ju ja på FUP-12 fråga om det hittats fler GM, eller trollade du?

Jag tror det var en feltolkning. Det är inte känt för oss att det finns fler GM, än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in