2013-08-14, 16:40
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Här har vi en koppling till mellan HE och KJ grannar. Lägger därtill att MK företag också har adress ett stenkast från KJ bostad, och HE bostad ligger ännu närmre företaget, och av en händelse så har företaget adress längs med en väg som VB mycket väl kunde välja att gå hem.

Just det, tack, så var det.
Citera
2013-08-14, 16:56
Medlem
[quote=Netforce42|44772915]Wow, du verkar sitta på förstahands information. Har du några namn att delge oss?[/QUO
måste man sitta på förstahands information för att vara övertygad om att mtGM inte var ensam??? i så fall sitter väl dom flesta och trycker med namn på medGM
Citera
2013-08-14, 17:05
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Nja, inte enligt detta; Till tv-programmet Efterlyst, som är på plats i Boden, säger polisen nu att de polisanmälningar Vatchareeya Bangsuan gjort rör sig bland annat om hot hon kände sig utsatt för. Polisen vill dock inte uppge vem som utsatt henne för de anmälda hoten.

Suck! Då tar vi det en gång till. Nu tycker jag du ska läsa den här artikeln som är citerad nedan och som skrevs en tid efter Efterlysts program.

http://www.nsd.se/nyheter/boden/arti...icleId=7650947

"Jag kan inte i detalj berätta vad anmälningarna handlar om. Jag kan bekräfta att hon har gjort polisanmälningar och att det inte i dessa anmälningar finns några hot mot kvinnan, säger Johansson.
Citera
2013-08-14, 17:06
Medlem
Myztifys avatar
Jag tror att åklagaren släpper ut dessa små påståenden om blodfläckar fingeravtryck och annat smått och gott av en enda anledning. Denna anledning är att förhoppningsvis KJ skall få dessa till sig via sin advokat eller vårdare, glöm inte bort att han inte har en möjlighet att kolla av själv mot media då han sitter med restriktioner inte heller med besök om han ens får ta emot det med övervakning. Jag tror det är fulspel av åklagaren för att KJ skall sätta sig och sjunga ut allt de där åklagaren vill höra. Åter igen vilka har motiv och vilka har det inte. Vilka motiv hade nu KJ..?

Tror åklagarens bevisning är riktigt dålig.

Om han nu skulle vilja göra allt detta som han är häktad för, varför väljer han då någon han tycker/tyckt om, nä han hade då givetvis valt någon han inte kände.

Motivet mina vänner, motivet. Vem var det nu som vart sur för att hon inte fick ha sin pojkvän ifred..?
Citera
2013-08-14, 17:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Suck! Då tar vi det en gång till. Nu tycker jag du ska läsa den här artikeln som är citerad nedan och som skrevs en tid efter Efterlysts program.

"Jag kan inte i detalj berätta vad anmälningarna handlar om. Jag kan bekräfta att hon har gjort polisanmälningar och att det inte i dessa anmälningar finns några hot mot kvinnan, säger Johansson.

Då tar vi det här också en gång till.

Till tv-programmet Efterlyst, som är på plats i Boden, säger polisen nu att de polisanmälningar Vatchareeya Bangsuan gjort rör sig bland annat om hot hon kände sig utsatt för.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16779334.ab

Menar du att polisen först bekräftar för att sedan dementera, vilket stämmer, och vem avgör vad som är sanning?
Citera
2013-08-14, 17:14
Moderator
OYs avatar
Var det inte ett kvinnligt vittne som första sa att hon sett VB vid KJ lägenhet eller däromkring vid 21 tiden, men som sedan tog tillbaks sitt vittnesmål? Varför då? Var det kanske opassande att ha varit i närheten av bostaden då det kunde väcka misstänksamhet, hon var kanske även i KJ bostad när något hände?
Citera
2013-08-14, 17:20
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Ja, men vilken är sann? De kan ju ha gått ut med uppgifter från början som de ångrar. Om det är så här så ljög en namngiven polis. Ok, han kanske hittade på det. Och bespara mig dina suck. Tonen här inne var fin tills du kom tillbaka.
Citera
2013-08-14, 17:23
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:

Till tv-programmet Efterlyst, som är på plats i Boden, säger polisen nu att de polisanmälningar Vatchareeya Bangsuan gjort rör sig bland annat om hot hon kände sig utsatt för.

Menar du att polisen först bekräftar för att sedan dementera, vilket stämmer, och vem avgör vad som är sanning?

Tack OY! Det är det jag menar.
Citera
2013-08-14, 17:25
Medlem
Ja då har då hela Sveriges befolkning besökt tråden; låt oss alla hoppas att det blir klarlagt vem den skyldige är och att VB/familj får upprättelse innan visningsantalet matchar Indiens population..

edit: källa SCB (9588569)
Senast redigerad av Rubar 2013-08-14 kl. 17:27.
Citera
2013-08-14, 17:36
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:

Suckar igen och gör nytt försök:

Aftonbladets artikel publicerades den 15 maj.

NSD:s artikel uppdaterades den 24 maj. Den kan du läsa här:

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7650947

Tror du polisen satt på arslet och rullade tummarna under en dryg vecka? Tror du att de fikade och käkade wienerbröd 24/7? Skulle inte tro det. Anmälningarna var prioriterat ärende och undersöktes omgående. Den 24 maj förklarade dåvarande spaningsledaren Lars-Ivar Johansson att anmälningarna inte innehöll några hot mot kvinnan, det vill säga VB. Dessutom sa Johansson att anmälningarna i fråga låg långt tillbaka i tiden.
Han dementerade aldrig att det fanns anmälningar. Han förklarade bara att de inte handlade om hot mot VB. Vad är det du inte fattar?
Citera
2013-08-14, 17:42
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ja, men vilken är sann? De kan ju ha gått ut med uppgifter från början som de ångrar. Om det är så här så ljög en namngiven polis. Ok, han kanske hittade på det. Och bespara mig dina suck. Tonen här inne var fin tills du kom tillbaka.

Du kan ju alltid ringa Lars-Ivar Johansson och fråga...
Citera
2013-08-14, 17:49
Medlem
Citat:
Visst var det Sävastmasten som tog emot sista signalerna? Jag hittar inte sammanfattningen av masterna.

Ja den uppfattningen har jag och det sades vid en P-konferens 9'e maj i Luleå, tror det var Sk*ld polismannen hette. Därför var ju sökinsatserna intensiva initialt i den mastens täckning. Åberget, dess södra del och Sävast friluftsområde.
Någon mer insatt i tråden gav tidigare en bra beskrivning på masternas täckning och räckvidd.

Masternas placering finns på första sidan i sammanfattningen, kartan. (Quarrel har förtjänstfullt snickrat ihop den).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in