2013-08-14, 15:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Jag känner till detta men men vem påstår att det är KJ som framfört dessa hot?
Jag vet inte. Polisen säger att VB inte har fått några hot.
Citera
2013-08-14, 15:11
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Ingen, men leta i tråden. Tror inte du hittar något.
Citera
2013-08-14, 15:12
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:

Det vet vi inte.
...alltså det är ingen som påstått att det är KJ vad jag vet.
Citera
2013-08-14, 15:13
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det där är iofs berättigade frågor. Men man tycker att KJ själv borde ha kunnat ge denna information till polisen. En sån "set-up" borde peka ut en eller flera personer. Ändå har han enligt polisen inga som helst förklaringar till någonting.

En oskyldig KJ kan ju för övrigt inte rimligen ha trott att VB kunde vara i livet och befinna sig i terrängen runt ödehuset över 10 dagar efter försvinnandet. Så vad kan förklara hans närvaro där?

Vi har dock många obesvarade frågor kollektivt i tråden och många undringar kring både detaljer och förlopp. Det är nog få FUP:ar som så många väntat på med så stort intresse här på FB

Många har väl fortsatt leta efter henne trots att det inte var organiserade sök.
Om mitt ex försvunnit hade jag inte gett upp iaf.
Och om jag får tips på att jag kanske kan finna hen på något ställe så hade jag tagit alla tips på allvar.
Framförallt om jag är oskyldig och polisen riktar blickarna på mig.
Citera
2013-08-14, 15:18
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Många har väl fortsatt leta efter henne trots att det inte var organiserade sök.
Om mitt ex försvunnit hade jag inte gett upp iaf.
Och om jag får tips på att jag kanske kan finna hen på något ställe så hade jag tagit alla tips på allvar.
Framförallt om jag är oskyldig och polisen riktar blickarna på mig.

Nu glömmer du att KJ inte var aktiv i egen privatspaning efter henne. Han nämnde inte med ett ljud på sin blogg att VB var försvunnen, eller saknad. Hon fanns inte. Samma sak med hunden. Den älskade hunden dog, men inte ett ljud om det på bloggen. En katt ska ha skaffats efter det, som lämnades ensam för många dagar, enligt någon. Var var KJ då? Kan han ha varit där VB var?

När KJ deltog i airsoftövning nämnde han inte heller något om VB, och en del tyckte att detta var obehagligt. Han föreföll oberörd. Han hade tid att delta i airsoft, tid han i så fall borde ha ägnat åt att leta efter VB.

Du verkar först vilja göra KJ till oskyldig, sedan till en aktivt letande ex-kille som saknade och sörjde. Du letar efter halmstrån, du tycks inte vilja se sanningen, och det behövs för att komma vidare. Fundera på om KJ har några platser som han ansåg vara lämpliga att förvara VB på, var kan brottsplatsen finnas? Jag tror att du kanske kan ha ett hum om det. Tänk efter nu.
Citera
2013-08-14, 15:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Känner denna person KJ?

Det vet jag inte, men jag vill minnas att HE har KJ närmsta granne som vän på Facebook, och då är det inte orimligt att de iaf är bekanta. Jag tycker att den här tråden är väl värd att nysta i då brottsplatsen fortfarande är okänd. Skedde det inte i KJ bostad så må vi väl rikta sökarljuset någon annanstans tycker jag.

Vad som mer gör HE intressant är kopplingarna vidare till personer som har anknytning till en byggnad ett stenkast från fyndplatserna.
Citera
2013-08-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet inte. Polisen säger att VB inte har fått några hot.

En fråga man kan ställa sig är om polisen är att lita på avs detta (att VB:s anmälningar inte hade något att göra med någon form av hot), enl nsd-artikeln säger polisen samtidigt att det inte finns någon misstänkt GM (de har väl senare vidimerat att KJ var misstänkt från start?).
Citera
2013-08-14, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Absolut. Jag minns att de hade en koppling till varandra, men inte exakt hur. Var inte han någon skum typ? Måste leta reda på de inläggen. Det är intressant sammanträffande. Kanske var det i den lokalen hon låg innan hon styckades, det är ju nära FP. I så fall kanske hon transporterades dit "hel", varav blodet i KJs bil. Jag känner mig övertygad att hon transporterades i bilen iaf.
Berätta gärna om kopplingen mellan HE och KJ när du hittar den.
Citera
2013-08-14, 15:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nu glömmer du att KJ inte var aktiv i egen privatspaning efter henne. Han nämnde inte med ett ljud på sin blogg att VB var försvunnen, eller saknad. Hon fanns inte. Samma sak med hunden. Den älskade hunden dog, men inte ett ljud om det på bloggen. En katt ska ha skaffats efter det, som lämnades ensam för många dagar, enligt någon. Var var KJ då? Kan han ha varit där VB var?

När KJ deltog i airsoftövning nämnde han inte heller något om VB, och en del tyckte att detta var obehagligt. Han föreföll oberörd. Han hade tid att delta i airsoft, tid han i så fall borde ha ägnat åt att leta efter VB.

Du verkar först vilja göra KJ till oskyldig, sedan till en aktivt letande ex-kille som saknade och sörjde. Du letar efter halmstrån, du tycks inte vilja se sanningen, och det behövs för att komma vidare. Fundera på om KJ har några platser som han ansåg vara lämpliga att förvara VB på, var kan brottsplatsen finnas? Jag tror att du kanske kan ha ett hum om det. Tänk efter nu.

Här tror jag att FUP-12 kunskaper kan komma väl till pass. Vi borde kunna bena ut om VB mördades ute eller inne mht tidsramar och övriga kända omständigheter. Allt baserat på kunskaper om likstelhet och temperaturer.

Vi har vittnesmål med tidsuppgifter angående personer/fordon inklusive KJ kring det gula huset. Uppgifter om att KJ besökte sin bror för att spela, även här en tidsuppgift om jag inte missminner mig. Mobil mot mast, med tidsuppgifter. Osv.

Vi kan inte veta, dock kan vi pröva kända omständigheter mot alternativen, mord utomhus, mord inomhus.

Kan vi bara bena ut det mest sannolika så har vi en bättre förutsättning att hitta intressanta platser för mord och styckning.

KJ lägenhet är så vitt vi vet inte mord eller styckningsplats.
Citera
2013-08-14, 15:35
Medlem
Cinnabars avatar
Jag tror att det här med "fler inblandade" mest handlar om att någon, kanske närstående, hjälpt KJ på ett sådant sätt att historien inte hänger ihop helt. Någon skjuts hit och dit kanske, inget brottsligt, men något som gör att pusselbitarna inte landar där de ska. Kanske något felangivet alibi med mera. Tider som inte stämmer helt? Man vet och förstår saker, men vill inte se sanningen som den är och är därför inte helt hjälpsam i utredningen? Rädsla? Högst begripligt. Hur ska resten av livet bli?

Närmaste familjen måste leva i daglig ångest och oro inför framtiden.
Citera
2013-08-14, 15:38
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det spelar ingen roll vad det som orsakat den stora blodansamlingen i bilen, kläder, kropp, mordvapen eller något annat. Det är oerhört besvärande att blod fanns i hans bil när han är den sista som sett henne samtidigt som hon hittades i delar i ett område där han bevisligen har rört sig i vid den aktuella tidpunkten för fyndet.

Han påstår att hon var hos honom denna kväll, hennes telefon stängdes av strax innan han påstår att hon lämnade honom vid 21. Ingen har därefter sett henne i livet.

Han befann sig vid stugan ett par dagar innan hennes ben hittades i stugan. Han har hennes blod i bilen och han kan inte förklara hur det hamnade där.

Han sitter häktad vecka efter vecka utan att kunna ge en enda förklaring som talar för alternativ GM, exempelvis att han lånade ut bilen till någon annan.

Sedan finns det uppgifter, dock inte några som blivit bekräftade, att han tidigare hotat henne till livet.

Jag är säker på att blodet, tillsammans med flera, för oss okända bevis/indicier, kan fälla honom redan nu i en förhandling, men polisen vill förmodligen vara helt på det klara med vad som hänt så de kan utesluta eller ringa in hans medhjälpare.

Det var detta jag reagerade på (läs det fetade)
Citera
2013-08-14, 15:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Berätta gärna om kopplingen mellan HE och KJ när du hittar den.

PM är granne med KJ, PM är vän med HE på Facebook, klar och tydlig koppling. Vidare är HE vän med MK.

EDIT;Så om något hänt i PM lägenhet är det inte långsökt att HE hjälpt till, han var kanske också där, det vet vi inte och kan inte uteslutas. Uppenbarligen har VB mobil varit i området vid tiden för försvinnandet.
Senast redigerad av OY 2013-08-14 kl. 15:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in