[quote=JonasTheKid|44776597]
Citat:
Håller inte med dig. Att tro någonting behöver inte betyda att fakta, saklighet eller akademisk metodologi inte behövs. Att tro är för mig ungefär likvärdig med Övertygelse. Jag är övertygad att det är sant (p.g.a saklighet och akademisk metodologi) men det kan självklart inte bevisas.
Vilken prakt-kontradiktion.
Att övertygas om att trädet talar i egebnskap av att vara gud i dina ögon med dina mått, är att definitivt se saklighet och kunskapsmättning som överflödigt. Det vilar ett kunskapsförakt i din argumen tatiobn, som kan vara vitaliserande för trådgången, dock kontradiktion, som man nog behöver vara ngt avtrubbad för, att inte se, men du skojar och leker.
Citat:
Tyvärr är det väl få saker i denna värld som till 100% kan bevisas.
Ännu en floskel som ska likan vad, fiolosfisk aspekt eller nåt?
Citat:
Även om jag är fullt övertygad att min nyköpta fotboll faktisk existerar framför mig, så skulle jag väl själv påstå att det inte kan bevisas.
då är du en flummare i kvadrat, och vet nog om det också, sådant kan t.ex gå under låtse-ödmjukhet, du gör dig lite rund och inte så kantig.. men det är ju rent flum vid granskning.
Citat:
Det kan ju vara så att det är en optisk illusion som projiceras från universums slut. Kanske en smula rutten liknelse, men du förstår min poäng.
Du vill ha poänger, väldigt inne i den tidsanda som råder nu.
Citat:
Där håller jag väl med dig. Men de kunniga kristnas argument drunknar kanske mer i det rent kristendomsfientliga mediaklimat vi har idag.
Är det rått och går under bälten?
Sedan.. idag???

...när var media korrekt beskrivande då? och, vilken media? och, varför skulle media hålla sig korrekt, fanns ens något för media att tjäna på isf? inte för att du verkar religiös, däremot eftertänksam, fått pressetisk smisk?
Citat:
Något som jag hoppas kan förändras i framtiden. Folk kan tycka vad dom vill om troende, men det som faktiskt har något vettigt att säga i diskussionen måste få chansen att visa det. En briljant apologetisk bok skulle väl knappast säljas på pocketshop heller, om man säger så...
Du vill alltså slå ett slag för de stackars troende, som aldrig haft och iiinte har någon som helst makt och absolut inga oaser att frottera sig i? (men stackars dåå.) Sitter de på något sätt i blåsväder på ngt enda sätt, tycker du det?
När de religiösa grupperingarna väl har makt, hur betedde de sig då, rättvist? korrekt?

klokt ?