Citat:
Ursprungligen postat av
Namibia1
KJ ska tydligen ha haft folk som liftade med honom till MPS söken.
Någon kanske la ner "något" i skuffen och när söket var klart bad om att få låna KJs toalett innan han körde hem dom.
Någon kanske tipsade KJ om att leta vid öde huset 16/5?
Jag kan inte riktigt förstå om KJ är skyldig hur han då kan köra omkring med en påse i skuffen med VBs blod på?
Eller varför polisen behöver valla vittne vid ödehuset 16/5 om dom ändå har span på han?
Och vem är det egentligen som påstår att KJ har hotat VB till livet? Det kanske är de som far med osanningar som man ska rikta blickarna mot. Har sett många sådana i den här tråden, kanske dags att granska dessa.
Vem skulle vilja göra KJ så illa? Han var väl inte illa omtyckt av folk? Motiv? Varför begå ett fruktansvärt brott, för att sätta dit en annan? Långsökt. Varför ska KJ göras till brottsling av någon? Detta spår finns inte. Antingen är KJ ensam gm, eller så har andra varit delaktiga i någon del. Varför polisen tror detta, är nog för att KJ historiskt haft svårt att slutföra uppgifter själv. Detta kan vara undantaget.
Om vi pratar om motiv, kan det antingen vara intresse för att döda eller svartsjuka. Ett dråp är det inte, i så fall borde en sådan historia ha rullats upp nu. Jag tror tyvärr att gm trodde att det gick att komma undan med detta. Jag tror också att KJ länge levt med vanföreställningar, och varit för ensam med sina tankar.