2013-08-14, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Visst var det Sävastmasten som tog emot sista signalerna? Jag hittar inte sammanfattningen av masterna.
näst sista signalen från VB:s mobil var kring KJ:s bostad!. sista signalen var kring MB:s bostad!. vart sen masterna står, eller kallas för vet jag inte men jag kommer ihåg en karta som visats här i tråden.
Citera
2013-08-14, 14:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zazzy84
Men det finns en mysko sak till,
Det bor en kille i Bodsvedjan som på söndag
morgon förra helgen kring 5-6 på morgonen
ska ha uppsökt vård/ambulans pga av ett stort
jack som gick över hela sidan av huvudet,
Han påstår sig ska ha varit ensammen hemma på
lördagkväll/natt och att han ska ha ramlat mot ett
dörrhandtag hemma ( han säger sig ska ha varit nykter oxå).
Men han sökte inte upp vård förens tidig
söndags morgon, då han larmade ambulans,
Han fick sy ett ex antal stygn i huvudet.

Varför sökte han inte upp vård/ambulansen då olyckan ska
ha inträffat??!

Har det kanske skett nått den kvällen/ natten att han
kanske inte kunnat söka vård??!

Vad gjorde han månne?? Kan ha något med försvinnandet
att göra eller är det bara ett samanträffande?!

Här har vi uppgiften om en person som senare visade sig vara HE.
Citera
2013-08-14, 14:49
Medlem
Namibia1s avatar
KJ ska tydligen ha haft folk som liftade med honom till MPS söken.

Någon kanske la ner "något" i skuffen och när söket var klart bad om att få låna KJs toalett innan han körde hem dom.

Någon kanske tipsade KJ om att leta vid öde huset 16/5?

Jag kan inte riktigt förstå om KJ är skyldig hur han då kan köra omkring med en påse i skuffen med VBs blod på?

Eller varför polisen behöver valla vittne vid ödehuset 16/5 om dom ändå har span på han?

Och vem är det egentligen som påstår att KJ har hotat VB till livet? Det kanske är de som far med osanningar som man ska rikta blickarna mot. Har sett många sådana i den här tråden, kanske dags att granska dessa.
Citera
2013-08-14, 14:50
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Har väl gått rykten i tråden om att VB agerat som betalflicka? FB-posten kan ha varit ett sätt att vilseleda ett sådant agerande. Hon kanske blev less att spela andrafiolen och hotade outa en stadgad, ansedd familjefar, krävde mer betalt, blev våldtagen eller kanske tom blev gravid? Någon har ju uppenbarligen hotat henne tidigare med tanke på polisanmälningarna och det kanske var därför hon sökte sig till karaten?

Möjliga motiv verkar det då inte finnas brist på.

Det där är endast och allenast rent skitprat i tråden, finns ingen substans i det. Minns jag rätt så började det med några av de vanliga trollen som måste in och säga elaka saker i trådar (typ: "hon var ju thai så hon var säkert prostituerad). Sen har några detektiver fört resonemang på temat att eftersom hon hade thailändsk bakgrund så skulle det vara mer sannolikt än om hon varit etnisk svenska att hon kanske varit inblandad i någon form av prostitution. Plus att hon hade några lite äldre killar som FB-vänner. Som om det skulle vara något slags indicium! Så näru, "prostitutionsspåret" ger jag inte en råttröv för.
Citera
2013-08-14, 14:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, och därför kan alla som hävdar att KJ inte har något alls med detta att göra backa tillbaka till "gå". Det dyker titt som tätt upp personer som hävdar att KJ omöjligt kan vara inblandad, det är svårt att inse att ondska finns. Mördare anser sig ha rätt att mörda, de har möjlighet att avstå, men gör det inte. Tänker man så, blir det svårt att förlåta och då kan det vara läge att bara acceptera för att gå vidare. "Detta har hänt, detta är ett faktum."

Han är med största sannolikhet inblandad tror jag, dock kan blodet på påsen hamnat där efter att KJ lagt påsen i bagageutrymmet, kanske det folk fiskar efter? Påsen bevisar inget mer än att VB blod fanns på ett föremål i KJ bil.
Citera
2013-08-14, 14:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Aktuella masten som täcker KJ's bostad.
Menar du åbergsmasten Ja, sävastklintens mast Nej, det är definitivt klart och utrett i tråden.

Är det klarlagt att om man befinner sig i Bodsvedjan så kan mobilen inte ha kontakt med båda masterna(enskilt beroende på belastning), är det rätt uppfattat?
Citera
2013-08-14, 15:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1

Någon kanske la ner "något" i skuffen och när söket var klart bad om att få låna KJs toalett innan han körde hem dom.

Jag kan inte riktigt förstå om KJ är skyldig hur han då kan köra omkring med en påse i skuffen med VBs blod på?

Eller varför polisen behöver valla vittne vid ödehuset 16/5 om dom ändå har span på han?

Och vem är det egentligen som påstår att KJ har hotat VB till livet? Det kanske är de som far med osanningar som man ska rikta blickarna mot. Har sett många sådana i den här tråden, kanske dags att granska dessa.
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7650947
Citat:
- Jag kan inte i detalj berätta vad anmälningarna handlar om. Jag har bekräfta att hon har gjort polisanmälningar och att det inte i dessa anmälningar finns några hot mot kvinnan, säger Johansson.
Citera
2013-08-14, 15:01
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Det där är iofs berättigade frågor. Men man tycker att KJ själv borde ha kunnat ge denna information till polisen. En sån "set-up" borde peka ut en eller flera personer. Ändå har han enligt polisen inga som helst förklaringar till någonting.

En oskyldig KJ kan ju för övrigt inte rimligen ha trott att VB kunde vara i livet och befinna sig i terrängen runt ödehuset över 10 dagar efter försvinnandet. Så vad kan förklara hans närvaro där?

Vi har dock många obesvarade frågor kollektivt i tråden och många undringar kring både detaljer och förlopp. Det är nog få FUP:ar som så många väntat på med så stort intresse här på FB
Citera
2013-08-14, 15:05
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7650947

Jag känner till detta men men vem påstår att det är KJ som framfört dessa hot?
Citera
2013-08-14, 15:06
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Vem skulle vilja göra KJ så illa? Han var väl inte illa omtyckt av folk? Motiv? Varför begå ett fruktansvärt brott, för att sätta dit en annan? Långsökt. Varför ska KJ göras till brottsling av någon? Detta spår finns inte. Antingen är KJ ensam gm, eller så har andra varit delaktiga i någon del. Varför polisen tror detta, är nog för att KJ historiskt haft svårt att slutföra uppgifter själv. Detta kan vara undantaget.

Om vi pratar om motiv, kan det antingen vara intresse för att döda eller svartsjuka. Ett dråp är det inte, i så fall borde en sådan historia ha rullats upp nu. Jag tror tyvärr att gm trodde att det gick att komma undan med detta. Jag tror också att KJ länge levt med vanföreställningar, och varit för ensam med sina tankar.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-08-14 kl. 15:09.
Citera
2013-08-14, 15:08
Moderator
OYs avatar
HE kan ha fått sin skada i huvudet i en kamp med VB, kanske var det VB som höll i kniven inledningsvis, hon försökte värja sig. Hur som helst, HE har inget alibi vad jag förstått, han var ensam hemma hela kvällen och natten, om uppgiften stämmer. Självklart är han fortfarande intressant tycker jag.

Varför sökte han inte vård direkt? Kanske var man tvungen att skaffa undan VB först. Kanske uppstod skadan vid det gula huset, finns ju någon slags järnbeslag ovanför ingångsfönstret i det gula huset.

En fundering och teori!
Citera
2013-08-14, 15:10
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
HE kan ha fått sin skada i huvudet i en kamp med VB, kanske var det VB som höll i kniven inledningsvis, hon försökte värja sig. Hur som helst, HE har inget alibi vad jag förstått, han var ensam hemma hela kvällen och natten, om uppgiften stämmer. Självklart är han fortfarande intressant tycker jag.

Varför sökte han inte vård direkt? Kanske var man tvungen att skaffa undan VB först. Kanske uppstod skadan vid det gula huset, finns ju någon slags järnbeslag ovanför ingångsfönstret i det gula huset.

En fundering och teori!

Känner denna person KJ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in