2013-08-13, 13:48
Medlem
Milky.Bongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Ja samtidigt får man skylla sig själv om man står kvar eller är i moshen.

Jag tycker bara det är sjukt jobbigt att behöva flytta sig och min tjej som är himla kort behöver jag skydda och backa bakåt så hon inte blir nedtrampad av alla moshaiga män. Man verkligen ser paniken i mångas ögon som står i moshen eller brevid

Men jag kan rekomendera tjackstråket vid skogen. Det är ungefär vid ljudbåset. Går som en strimma där man får mycket dansutrymma och alla Eade, tjackade och danstokiga är. Place to be om ni frågar mig om det är på kvällen och gött ös. Dansade sönder där under Tommy Trash

När jag var som mest Ead och inte riktigt pallade trycket längst fram så ställde jag mig vid vänster om publiken, relativt nära till scenen och där var folk mer dansglada än vad de andra där inne var kan jag lova. Hälften strulade upp varandra och resten dansade som galningar och kramade alla som också kom ut för att dansa med dem. Så mycket skönare stämning utanför publikhavet än inne.

Edit: I skogen alltså!
Senast redigerad av Milky.Bong 2013-08-13 kl. 14:16.
Citera
2013-08-13, 14:22
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Ja samtidigt får man skylla sig själv om man står kvar eller är i moshen.

Jag tycker bara det är sjukt jobbigt att behöva flytta sig och min tjej som är himla kort behöver jag skydda och backa bakåt så hon inte blir nedtrampad av alla moshaiga män. Man verkligen ser paniken i mångas ögon som står i moshen eller brevid

Men jag kan rekomendera tjackstråket vid skogen. Det är ungefär vid ljudbåset. Går som en strimma där man får mycket dansutrymma och alla Eade, tjackade och danstokiga är. Place to be om ni frågar mig om det är på kvällen och gött ös. Dansade sönder där under Tommy Trash

Ja man hör ju dessutom alltid typ 10 pers uttrycka sig argt mot de "sköna grabbarna" som ska mosha.. Helt otroligt hur de inte kan skämmas tycker jag..

Har helt slutat stå i mitten på spelningar tack vare mosharna.. Alltid till höger om skogen nu eller ungefär vid ljudbåset vid ängen. Stördes inte alls av moshpitsen på emmaboda, men däremot på bråvalla.

Aldrig tänkt på "tjackstråket". Blir att kolla om det finns bra med plats där nästa år.
Citera
2013-08-13, 14:45
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milky.Bong
När jag var som mest Ead och inte riktigt pallade trycket längst fram så ställde jag mig vid vänster om publiken, relativt nära till scenen och där var folk mer dansglada än vad de andra där inne var kan jag lova. Hälften strulade upp varandra och resten dansade som galningar och kramade alla som också kom ut för att dansa med dem. Så mycket skönare stämning utanför publikhavet än inne.

Edit: I skogen alltså!

JA jag tänkte väl (Det är förövrigt höger om scenen )

man kan säga att det går som en halvmåne och stråket slutar ungefär vid musikbåset. Det är underbart, alla dansar, alla är glada, folk kommer och kramar en, jag kramar andra! Jag har mina bästa minnen där

2011-2012 hittade jag alltid villiga pinglor att strula, dansa och kramas med när jag var Ead. Samt en rad andra som jag bara dansade och kramades med.

Tror inte jag stått i mitten på någon kvälls/natt spelningen nånsin på Emmaboda - som är Dans vänlig. Det är ju sjukt trist jämfört med dans,kram och puss-stråket

Citat:
Ursprungligen postat av Haruspex
Ja man hör ju dessutom alltid typ 10 pers uttrycka sig argt mot de "sköna grabbarna" som ska mosha.. Helt otroligt hur de inte kan skämmas tycker jag..

Har helt slutat stå i mitten på spelningar tack vare mosharna.. Alltid till höger om skogen nu eller ungefär vid ljudbåset vid ängen. Stördes inte alls av moshpitsen på emmaboda, men däremot på bråvalla.

Aldrig tänkt på "tjackstråket". Blir att kolla om det finns bra med plats där nästa år.

Det finns alltid plats <3
Citera
2013-08-13, 15:15
Medlem
Psychadelic1s avatar
Har spikat Emmaboda 2014, ska bli fett, hoppas man träffar nå skönt folk från fb

Vad gäller artist skulle jag nog helst vilja se Krewella!
Citera
2013-08-13, 16:33
Medlem
Vini1994s avatar
Det kommer bli intressant att se vad de går för riktining nu efter 3.0.

Jag personligen hoppas på att de går fullt ut på psy. Att det blir sveriges psy-trance festival!! och de fixar bättre ljud system, nu snackar jag om Bass som känns i kroppen och ljud som inte högt fast gör inte ont!

PSYTrance!!!!!!!!
Citera
2013-08-13, 19:21
Medlem
Bombastas avatar
Kojan lade nyss ut ett statusmeddelande på facebook:

"Tack för i år men vi känner att vi vill ha mer speltid därför kommer vi nästa år ha ett eget arrangemang "kOjan by night" då spelas det bara i kojan."

Vad säger ni om detta folket?
Citera
2013-08-13, 19:48
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombasta

"Tack för i år men vi känner att vi vill ha mer speltid därför kommer vi nästa år ha ett eget arrangemang "kOjan by night" då spelas det bara i kojan."

En liten minifestival tillägnat kojan alltså. Låter tvärnice. Perfekt taggning inför riktiga festivalen eller skön avslutningsfest, beroende på när dom har den då.

Om det är mer än en natt så kommer jag lätt dra dit.
Citera
2013-08-13, 20:01
Medlem
Gristarmars avatar
Citat:

Fy fan vad det kan bli galet! Väldigt tråkigt för oss som befinner oss en bit från emmaboda,kommer bli alldeles för krångligt/dyrt att ta sig dit 2 gånger per år..
Citera
2013-08-13, 20:13
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gristarmar
Fy fan vad det kan bli galet! Väldigt tråkigt för oss som befinner oss en bit från emmaboda,kommer bli alldeles för krångligt/dyrt att ta sig dit 2 gånger per år..

Dra dit två gånger eller dra dit en gång och festa länge.
Citera
2013-08-13, 20:26
Medlem
Bombastas avatar
Alltså är detta sant så skiter jag fanemig i Emmabodafestivalen och drar endast på rave i Kojan. Har börjat lessna på festivaler, alldeles för mycket dekadens, fylla och moshpits på psyspelningar, nefyfan.
Citera
2013-08-14, 01:18
Medlem
highviolets avatar
Citat:

VA! J-A herregud. Detta gjorde min kveld.
Citera
2013-08-14, 12:48
Medlem
Gristarmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Dra dit två gånger eller dra dit en gång och festa länge.

Ja men helvete, jag kommer infinna mig utan tvekan! Tänker dock på mina vapenbröder och andra som har det knapert med tid och pengar.

MEN! Kojjan Stamp ojoj, vilken potential det finns där! Men fan, marken är lite jävlig vid kojjan,stenigt och dammigt.. Skulle dom inte kunna sprida ut en massa bark? Tänker på Emmaboda 2011 när dom strödde ut bark vid scenerna för det var så jävla lerigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in