2013-08-12, 02:29
Medlem
Milky.Bongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lectr
De skrev på facebook att de kommer utöka området med ca 2 hektar. Vet inte hur mycket större festivalen kommer att bli besökarmässigt med dessa två hektaren, men jag är över lag negativt inställd till tanken på att det ska bli större.

De skrev faktiskt i en kommentar i deras egna status om att det inte kommer bli någon märkbar skillnad på biljetter som säljs nästa år heller, förhoppningsvis mindre utökning än det varit tidigare år.

Såhär skrev dem: "Antalet biljetter kommer inte utökas nämvärt, men vi är väldigt tveksamma till att höja priset. Så antalet kommer bero på vilka satsningar vi gör inför 2014, vi är fullt nöjda med kostnadstäckning. För vi har redan en stark kassa som garanterar festivalen i flera år framöver."

F.ö. så skrivs det mycket intressant i deras nyaste status!
Citera
2013-08-12, 03:40
Medlem
Fick höra från några vänner att festivalen halvt tappat sin själ, att det bara är fulla kids som springer omkring. Faktumet att fjortisarna från min gamla klass åkte dit för första gången iår säger en del det med. Kan man åka dit nästa år utan att känna som om man är på siesta?
Citera
2013-08-12, 12:22
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
håller med.. lär ju bli mer snutar o skit också...

Det blir det ändå serru

Hur lite än festivalarrangörerna, gästerna och kanske polisen själva vill vara där.

Det blev 70 narkotikabrott på 11000 man under 5 dar. Det är inget, sen skulle jag tippa på att de flesta åker fast när de rullar och röker CB. Då det luktar, syns och "tar tid". Samtidigt är det ju den mest utspridda drogen. Även om i mitt camp så poppade fler MDMA än rökte CB

Citat:
Ursprungligen postat av dinga
Fick höra från några vänner att festivalen halvt tappat sin själ, att det bara är fulla kids som springer omkring. Faktumet att fjortisarna från min gamla klass åkte dit för första gången iår säger en del det med. Kan man åka dit nästa år utan att känna som om man är på siesta?

Hur många år har dina vänner varit där och vad är emmabodas själ?

Jag träffade inte någon otrevlig på Emmaboda, jag var alltid välkommen, jag fick så otroligt mycket positiv respons för mig som människa, jag kunde dansa som en galning utan några förhinder, om man råkade gå in i folk eller bli puttad var det alltid ett lika trevligt ursäktande.

Jag fullkomligt avskyr folk som ser ner på åldern (fast det kanske mer är personligheten du ser ner på?)

Ja Emmaboda har torrbollar och fjortispack (likt alla festivaler), men Eboda-andan is still going strong

Jag har aldrig varit på Siesta men åk till emmaboda det är: Dräggit, kärleksfullt, Öppet, drogliberalt, Underbart och Skogsscenen är så jävla mäktig på kvällen!
Citera
2013-08-12, 14:03
Medlem
lectrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milky.Bong
De skrev faktiskt i en kommentar i deras egna status om att det inte kommer bli någon märkbar skillnad på biljetter som säljs nästa år heller, förhoppningsvis mindre utökning än det varit tidigare år.

Såhär skrev dem: "Antalet biljetter kommer inte utökas nämvärt, men vi är väldigt tveksamma till att höja priset. Så antalet kommer bero på vilka satsningar vi gör inför 2014, vi är fullt nöjda med kostnadstäckning. För vi har redan en stark kassa som garanterar festivalen i flera år framöver."

F.ö. så skrivs det mycket intressant i deras nyaste status!

Skönt att höra! Jo, jag läste igenom kommentarerna lite igår, missade den biten dock.
Ännu skönare att höra att festivalen är garanterad de kommande åren!
Citera
2013-08-12, 15:33
Medlem
Gristarmars avatar
Påtal om artister!
Syster Sol
The Kristet Utseende (allsång till kristen tjackfabrik klockan 01:00 där hälften av publiken tuggar frenetiskt och stirrar som galningar och andra hälften dricker det finaste norrland har att erbjuda...hb! :d )
Trainspotters
Cleo
Danger
Ace Ventura/Astrix/Neelix (stampa för fan!)
Two Door Cinema Club
hmm ja, får fila på detta! Men tagget infinner sig, någon som har/kan göra en countdown sida?
Citera
2013-08-12, 16:48
Medlem
Milky.Bongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lectr
Skönt att höra! Jo, jag läste igenom kommentarerna lite igår, missade den biten dock.
Ännu skönare att höra att festivalen är garanterad de kommande åren!

Håller med! 2013 var mitt första år men absolut inte sista!
Citera
2013-08-12, 23:52
Medlem
DerplockHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinga

Jag vill påstå att Emmaboda-känslan lever vidare. Kontrast jämfört med Bråvalla och P&L till exempel. Underbar festival.
Citera
2013-08-13, 03:26
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Det blir det ändå serru

Hur lite än festivalarrangörerna, gästerna och kanske polisen själva vill vara där.

Det blev 70 narkotikabrott på 11000 man under 5 dar. Det är inget, sen skulle jag tippa på att de flesta åker fast när de rullar och röker CB. Då det luktar, syns och "tar tid". Samtidigt är det ju den mest utspridda drogen. Även om i mitt camp så poppade fler MDMA än rökte CB

Hur många år har dina vänner varit där och vad är emmabodas själ?

Jag träffade inte någon otrevlig på Emmaboda, jag var alltid välkommen, jag fick så otroligt mycket positiv respons för mig som människa, jag kunde dansa som en galning utan några förhinder, om man råkade gå in i folk eller bli puttad var det alltid ett lika trevligt ursäktande.

Jag fullkomligt avskyr folk som ser ner på åldern (fast det kanske mer är personligheten du ser ner på?)

Ja Emmaboda har torrbollar och fjortispack (likt alla festivaler), men Eboda-andan is still going strong

Jag har aldrig varit på Siesta men åk till emmaboda det är: Dräggit, kärleksfullt, Öppet, drogliberalt, Underbart och Skogsscenen är så jävla mäktig på kvällen!

sant det är inte jättemycket och är ofta CBn de är ute efter, men jag hade för mig det var 50 narkobrott? stod det i tidningen i vart fall..
Sen var det väll någon våldtäkt? inte alls bra.. känns som Emmaboda blir mer o mer moshande 18åringar som stoppar i sig okända substanser och går bananas..
Citera
2013-08-13, 11:21
Medlem
Milky.Bongs avatar
Citat:
sant det är inte jättemycket och är ofta CBn de är ute efter, men jag hade för mig det var 50 narkobrott? stod det i tidningen i vart fall..
Sen var det väll någon våldtäkt? inte alls bra.. känns som Emmaboda blir mer o mer moshande 18åringar som stoppar i sig okända substanser och går bananas..

Våldtäkt beror inte på att man är omogen och hög på partydroger, man måste nog vara lite vrickad från början för att ens få tanken, full/hög som nykter. Jag har rätt svårt att se en festival som inte innehåller några skandaler alls, tyvärr.
Citera
2013-08-13, 12:06
Medlem
BilboBus avatar
Citat:

Här har du ponken http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5603627

Jo jag har själv funderat på om man inte borda införa lite civilkuragiskt harm-reduction och sätta upp ett "knarkinfo tält", egentligen borde det vara sjukstugans uppgift men men. vi lever i Sverige.

Där det finns tripp-stopande medel, sockerdricka, kosttillskott och allt vad man kan behöva när man tagit för mycket av det goda.

Jag träffade en 16 åring som rökte som brajj som en skorsten och det var första gången han rökte på och han drack samtidigt. Snubben var helt jävla veck. Grymt roligt dock.

Jag avskyr moshandet - speciellt till "fel" artiseter dvs 99%
Citera
2013-08-13, 13:28
Medlem
Milky.Bongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Jag avskyr moshandet - speciellt till "fel" artiseter dvs 99%

Var det någon artist på Emmaboda som moshing faktiskt passade till? Inte enligt mig iallafall..

Fick en hel del smällar när jag själv bara ville dansa, en kompis till mig fick näsblod för att han fick en armbåge rätt på snoken. Förstår inte grejen i moshandet, visst ifall man moshar under en riktigt tung drop men att mosha betyder inte att man ska stå och svinga med armarna kors och tvärs..
Citera
2013-08-13, 13:38
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milky.Bong
Var det någon artist på Emmaboda som moshing faktiskt passade till? Inte enligt mig iallafall..

Fick en hel del smällar när jag själv bara ville dansa, en kompis till mig fick näsblod för att han fick en armbåge rätt på snoken. Förstår inte grejen i moshandet, visst ifall man moshar under en riktigt tung drop men att mosha betyder inte att man ska stå och svinga med armarna kors och tvärs..

Ja samtidigt får man skylla sig själv om man står kvar eller är i moshen.

Jag tycker bara det är sjukt jobbigt att behöva flytta sig och min tjej som är himla kort behöver jag skydda och backa bakåt så hon inte blir nedtrampad av alla moshaiga män. Man verkligen ser paniken i mångas ögon som står i moshen eller brevid

Men jag kan rekomendera tjackstråket vid skogen. Det är ungefär vid ljudbåset. Går som en strimma där man får mycket dansutrymma och alla Eade, tjackade och danstokiga är. Place to be om ni frågar mig om det är på kvällen och gött ös. Dansade sönder där under Tommy Trash
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in