Citat:
Ursprungligen postat av
aoo
Första inlägget i denna tråd, kan inte påstå att jag är särskilt insatt i detta med skodon..
Har länge suktat efter ett par dubbla monkstraps, men iochmed att jag har iläggssulor pga av min icke exististerande hålfot så är det nästintill en omöjlighet för mig att ha låga skor..
Därmed la jag en beställning på dessa igår:
http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=4143 ska bli intressant att se hur de ser ut irl!
Fråga: är det ok att använda dessa till kostym under höst/vinter/vår eller är det helt fel? Annars får man väl komplettera med ett par skor som endast används till kostym de få gånger jag nu använder det...
Det beror helt och hållet på vad för typ av kostym du ska ha dem till. Är det exempelvis fråga om en rätt så mönstrad kostym i brunt/grått/grön i exv flanell, kaschmirblandning, råsilke eller tweed kan det gå vägen, om färgerna stämmer överens. Tunnare och omönstrade kostymer tycker jag däremot är förbehållna lågskor eller balmoral-kängor.
Annars tror jag de där kängorna gör sig bäst till uddakavaj och med byxor i lite grövre material (flanell, jeans, chinos, mollskinn, manchester etc).
Citat:
Ursprungligen postat av
bleu
Köp ett par bruna el svarta cap toes oxford till kostymbärandet, kängor går fetbort.
Det där håller iaf inte jag alls med om. Som så mycket annat, och som jag skrev ovan, beror det helt på andra saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fixiebike
...
Nämen, Fixie! Kul att se att du fortfarande är kvar härinne. Jag funderade faktiskt på var du tagit vägen. Det känns nämligen som att du inte varit lika aktiv som tidigare, så jag började nästan tro att du lämnat KSoE för andra uppdrag. Skönt att jag hade fel.