2013-08-14, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Med dagens teknik har nog teknikerna genom att mäta vinklar, spridning och så vidare en ganska klar bild av vad som hänt i trapphuset.
Vi lägger nog ner en massa energi i onödan på detta. Men som sagt var forumet är till för spekulationer av alla de slag.

Det har ju meddelats i pressen att polisen har gjort ytterligare fynd på FP. Det skulle kunna vara vad som Id@ har varit förpackad i under transporten till dumpningsplatsen. I så fall lär nog kriminalteknikerna kunna pussla ihop en förklaring till bloddropparnas spridningsmönster i trapphuset.
Citera
2013-08-14, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Stjärnor? Det är nog i så fall Idas stjärna till far! Tycker att han han skulle ha full rätt att gå in där, en far som sörjer sin flicka!
Idas stjärna till far? Jag skulle tro på AJs häxa till mor som ville förstöra bevis.
Citera
2013-08-14, 00:46
Medlem
Jag känner så starkt med Id@´s mamma , hon har inte figurerat mycket som sörjande i tråden.
Fokus har hela tiden varit på pappsen.
Kan vara så att hon stod Ida närmast eftersom hon hjälpte till med barnen
Senast redigerad av fiskarna 2013-08-14 kl. 00:49.
Citera
2013-08-14, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Om han blir fälld så är jag också orolig för att det blir på en lägre grad, tyvär.
Det blir ju svårt att bevisa vad som hände.
men med tanke på barnet så är han dömd för alltid av svenska folket,där gick han över en gräns.
Kanske till och med Miggafrii håller med som har barn själv,inget hon skulle önska sina barn.
får hoppas nån av de 2 andra börjar kvittra om de nu inte gjort redan? vet ej om hon gör de hennes moderskänslor verkar bara funka på vuxna ..annars drar man inte in sånt pack i sitt liv som ja fattat hon gjort. för hur det än är så är ju hennes liv även barnens..
Citera
2013-08-14, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Det fattar du väl att alla —eller nästan alla— här på Flashback inser att du känner någon/några av de misstänkta/häktade, efter alla långsökta hypoteser som du har försökt lansera. Kanske behöver du påminnas om att denhär tråden inte har en officiellt utredande funktion i fallet. Det sköter polisen, helt oberoende av vad som här påstås, eller vilka majoritetsuppfattningar som här för tillfället råder.
Läste igenom alla Ragatha ´s inlägg och teorier, och det är inte A.J. som är skyldig i hens ögon. undrar varför??
Citera
2013-08-14, 02:25
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHemulen
Läste igenom alla Ragatha ´s inlägg och teorier, och det är inte A.J. som är skyldig i hens ögon. undrar varför??

Den här tråden är proppfull ända från början av teorier som har gått högt och lågt, kors och tvärs över hela södra Sverige och stuckit ut åt alla de håll och kanter men nu, nu är Id* hittad, nu har man en fyndplats, nu har vi två personer i häktet sen flera veckor och den tredje landar i Sverige i morgon.

Det ska hållas förhör, det ska komma svar från SKL osv.

Det är bara tragiskt, sorgligt och faktiskt även hemskt eller ja, jag har nog inte alla orden för att uttrycka det men, de inlägg som NU kommer med alternativa teorier som går helt stick i stäv med de fynd som gjorts och som nu när hon är funnen, envist ska hävda att det faktiskt KAN ha gått till si eller så "för vi spekulerar ju, eller hur??"

Nja, vi spekulerar, visst, det gör vi men ändå inte och när tråden är x antal tusen inlägg lång, är det inte samma sak att spekulera så som man gjorde i trådens början. Ju längre tråden blir, desto mer genomskinliga känns såna här inlägg som vill hitta nån annan vinkling på det hela som uppenbart varken är genomtänkt eller ens realistisk.
Citera
2013-08-14, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Den här tråden är proppfull ända från början av teorier som har gått högt och lågt, kors och tvärs över hela södra Sverige och stuckit ut åt alla de håll och kanter men nu, nu är Id* hittad, nu har man en fyndplats, nu har vi två personer i häktet sen flera veckor och den tredje landar i Sverige i morgon.
---
Nja, vi spekulerar, visst, det gör vi men ändå inte och när tråden är x antal tusen inlägg lång, är det inte samma sak att spekulera så som man gjorde i trådens början. Ju längre tråden blir, desto mer genomskinliga känns såna här inlägg som vill hitta nån annan vinkling på det hela som uppenbart varken är genomtänkt eller ens realistisk.

Håller helt och hållet med! Ju mer som kommit fram desto mindre har det blivit kvar som det är någon idé att spekulera om! Det var väl bland annat därför som tråden fastnade i ämnet fotbeklädnad eller inte i flera dagar!
Känns som att polisen redan har löst fallet och att det nu bara återstår rena formaliteter, d.v.s de avslutande förhören med GM och hans medhjälpare! Och att det inte spelar någon roll längre ifall det kommer några erkännanden eller inte! Jag tror på fällande domar för alla tre inblandade! Det som stärker mig i den tron är åklagarens uttalande i Ttela i fredags:

CITAT: "– Det ska bli intressant att se hur han förklarar de, som hans advokat kallar det, ”små, små frågetecknen” som framkommit gällande hans roll i det hela, säger Rinsell. "

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2285567-nya-forhor-nasta-vecka

Jag tycker dom där orden säger ganska mycket, det verkar nästan som om dom uttalas lite ironiskt och med ett triumferande leende på läpparna! Spelet är slut för dom här grabbarna, det spelar sannolikt ingen roll vad dom säger i förhören för det finns bevisning mot dom redan så det räcker med råge!
Citera
2013-08-14, 03:07
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Håller helt och hållet med! Ju mer som kommit fram desto mindre har det blivit kvar som det är någon idé att spekulera om! Det var väl bland annat därför som tråden fastnade i ämnet fotbeklädnad eller inte i flera dagar!
Känns som att polisen redan har löst fallet och att det nu bara återstår rena formaliteter, d.v.s de avslutande förhören med GM och hans medhjälpare! Och att det inte spelar någon roll längre ifall det kommer några erkännanden eller inte! Jag tror på fällande domar för alla tre inblandade! Det som stärker mig i den tron är åklagarens uttalande i Ttela i fredags:

CITAT: "– Det ska bli intressant att se hur han förklarar de, som hans advokat kallar det, ”små, små frågetecknen” som framkommit gällande hans roll i det hela, säger Rinsell. "

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2285567-nya-forhor-nasta-vecka

Jag tycker dom där orden säger ganska mycket, det verkar nästan som om dom uttalas lite ironiskt och med ett triumferande leende på läpparna! Spelet är slut för dom här grabbarna, det spelar sannolikt ingen roll vad dom säger i förhören för det finns bevisning mot dom redan så det räcker med råge!

Ja, att ens kalla det för frågetecken?! Som om allt som hände bara är nåt missförstånd och bara ska redas ut med ett litet snack så är allt klart?
Jag måste säga att personen AJ som beskrivits på massvis med sätt, ger mig rysningar och kalla kårar och därför är det lättande att läsa åklagarens uttalande som även jag tolkade som ironi när jag läste det. Det känns lättande att polisen säkert har allt klart för sig, det är bara fortsatt utredning och sen åtal som det ska jobbas mot men att i slutänden är det tre personer som får sona för det de gjort.

Måtte de ta med i domen, det lilla barnet också som de bara lämnade i kaoset
Citera
2013-08-14, 03:34
Medlem
T-E-Qs avatar
Citat:
Det kanske var just käfta hon gjorde den där natten

jo risken finns ju och med tanke på hur instabila en "vissa" människor är så kanske det spårade ur
Citera
2013-08-14, 03:44
Medlem
T-E-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
I en situation där ett skamligt förslag, eller begäran kommer an, eller där någon blir för närgående; skulle hon kunna putta eller ge en örfil ?

Eller temperamentsfull och skicka iväg ett glas vatten eller öl ?

Eller skulle hon bara käfta, rentutav ge upp ?

svårt att säga faktist. jag har aldrig sett henne arg direkt
Citera
2013-08-14, 03:50
Medlem
Citat:

Måtte de ta med i domen, det lilla barnet också som de bara lämnade i kaoset

Ja det hoppas jag verkligen att dom inte glömmer bort! För det är ju ytterligare ett exempel på hur känslokallt och likgiltigt den där figuren har agerat!

Frågan är ju bara, hur vanligt är det att ett 18-månaders barn har minnen som det kan komma ihåg när det blir äldre? Har själv inga sammanhängande minnen ifrån den åldern men däremot vissa små fragmentariska minnesbilder av händelser som hände runt den tiden då jag själv var runt 18 månader!
Om barnet gått eller krupit omkring i en lägenhet full av blod, kan det då minnas detta när den blir äldre? Nu förstår den säkert inte vad det var som fanns på golvet men det kan den ju i så fall kanske minnas och förstå när den blir äldre? Vilket trauma har då inte detta barn utsatts för? Känns riktigt obehagligt att tänka på! AJ skulle ju ha livstid bara för detta anser jag!

Det har ju spekulerats en hel del på tråden om han kommer att fällas för vållande, dråp eller mord och jag tror faktiskt inte att det kan bli tal om något annat än mord i det här fallet?
"Vållande" blir det väl bara tal om ifall man genom vårdslöshet och utan uppsåt orsakar ett dödsfall? Exempelvis råkar köra på en person eller att någon halkar på ens egen uppfart/tomt och bryter nacken för att man inte har sandat! Eller att det faller ner en istapp från taket på en fastighet man äger och denna träffar någon illa!
"Dråp" blir det väl om man aktivt har haft ihjäl någon men att det funnits omständigheter som kan anses som förmildrande i sammanhanget (Ida var ju t.ex blödarsjuk). Hade man inte flyttat på kroppen (brott mot griftefriden) och lämnat barnet ensamt kvar (likgiltighetsuppsåt, barnmisshandel) så kanske AJ hade kunnat klara sig undan med "dråp" men det beror på hur omständigheterna för övrigt såg ut! Dessa vet ju vi utomstående inget om men polisen vet förhoppningsvis mycket mer! Men framför allt just handlingen att man flyttar kroppen och har för avsikt att gömma den är ju en mycket försvårande handling!

Så slutsatsen måste bli att det blir en fällande dom med brottsrubriceringen "mord" för AJ! Det finns så mycket försvårande omständigheter runt detta fallet så det borde inte bli tal om något annat!
Senast redigerad av William.H.Grant 2013-08-14 kl. 03:59.
Citera
2013-08-14, 04:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
Tack! Om någon av er tror att mitt inlägg innebar att jag misstrodde RDY så ber jag om ursäkt - det var inte min avsikt med inlägget. Inte alltid lätt att få fram rätta tonen i skrift. Jag har läst inlägget i TT/ELA och är oerhört imponerad över hans fynd.

Ja, och nu kan inte RDY rätta mig, men jag har fått informationen att det var örngottet som nästan var synligt från vägen som fick RDY att leta längre in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in