2013-08-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Aspackade ska killarna bära ut en kropp ur lägenheten mitt i natten/tidig morgon och svetten rinner, de är nervösa och då kläcker någon idén "vi sprider ut lite blod så dem ska hitta ungjäveln".

Hmm, jag tror inte på den teorin i alla fall..

Hur vet du att de var aspackade? källa tack!
Citera
2013-08-13, 21:58
Medlem
jeandarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Den frågan tror jag endast AJ kan svara på numera då vi egentligen endast kan spekulera.

Det är ju många som spekulerar om än det ena än det andra när det gäller samtliga inblandade. Finns det verkligen ingen som känner till hur, när o varför dessa två känner varandra. Sympatiserade IF med AJ nynasse ideologier? Frustrerande att inte veta vad som föranlett bråk dem i mellan om de spekulationerna stämmer.
Citera
2013-08-13, 22:00
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
//Tog mig en tur med hjälp av Q´s karta som sällskap nu i afton. Hade tänkt åka blåa vägen men körde fel någonstans och hamnade i N.Bj*rke. Tog 44:an till D.B´s hus där stod jag en stund och försökte orientera mig mha kartan.. de höll på med något arbete bakom Tr* Äl*ar och jag kände mig inte bekväm med att snoka mer. Åkte till bp2 och min stora fråga är...HUR kunde RDY hitta denna?? alltså det är mycket skog och han visste ju inte ens att det fanns något att finna/vad han skulle leta efter.//klippt//
Det fetade.

Så här beskriver RDY fyndet själv: (mina fetningar)

"– Det var ingen slump att jag gick dit, säger polisens anonyme tipsare.
Starten var ett inlägg i en tråd på nätforumet Flashback. En man som verkade känna den nu häktade 35-åringen väckte tipsarens uppmärksamhet:

– Det var något han hade sagt tidigare i forumet som gjorde det tydligt att han visste mer, och nu skrev samme person att han inte visste hur 35-åringen "rört sig" i sitt hemområde, säger tipsaren till TTELA.

– Men eftersom jag visste att han (läs: 35-åringen) haft hund tänkte jag att jag skulle pröva hur han rimligtvis borde ha gått med den i skogsområdet."

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2281206-han-hittade-fynden
Citera
2013-08-13, 22:01
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är väl konstaterat att blodet kommer från offret?

Ja det är offrets blod men jag tror inte det kommit från henne när hon burits ut.
Citera
2013-08-13, 22:03
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
1. Han/de tänkte nog bara på sitt eget skinn. Verkar ju inte som de tänkte särskilt klart under hela förloppet, med tanke på transportfordon, bränningar, dumpningsplats mm.

2. Och på det sätter riskerar man att förkorta tiden för upptäckt som ett vaket tidningsbud eller granne som kommer hem på natten/morgonen kunnat slå larm om. Alltså hade GM+medhjälpare riskerat att möta polisutryckningarna i dörren när de kom hem... Inte så troligt, eller?

3. Om AJ hade varit en sådan fin och omtänksam människa, så hade han nog ringt ambulans eller liknande när IF var skadad/döende. Och kanske inte hamnat i denna situation överhuvudtaget. Om ungen sov tror jag inte ens att AJ brydde sig, om han ens tänkte på den...
Det håller jag med om.
Citera
2013-08-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det fetade.

Så här beskriver RDY fyndet själv: (mina fetningar)

"– Det var ingen slump att jag gick dit, säger polisens anonyme tipsare.
Starten var ett inlägg i en tråd på nätforumet Flashback. En man som verkade känna den nu häktade 35-åringen väckte tipsarens uppmärksamhet:

– Det var något han hade sagt tidigare i forumet som gjorde det tydligt att han visste mer, och nu skrev samme person att han inte visste hur 35-åringen "rört sig" i sitt hemområde, säger tipsaren till TTELA.

– Men eftersom jag visste att han (läs: 35-åringen) haft hund tänkte jag att jag skulle pröva hur han rimligtvis borde ha gått med den i skogsområdet."

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2281206-han-hittade-fynden

Tack! Om någon av er tror att mitt inlägg innebar att jag misstrodde RDY så ber jag om ursäkt - det var inte min avsikt med inlägget. Inte alltid lätt att få fram rätta tonen i skrift. Jag har läst inlägget i TT/ELA och är oerhört imponerad över hans fynd.
Citera
2013-08-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Ja det är offrets blod men jag tror inte det kommit från henne när hon burits ut.
Tror du på allvar att dom gjorde det medvetet!! aldrig, tänk om en granne öppnat dörren i samma ögonblick, nog har dom gjort misstag men så korkade är dom inte.
Då hade dom lika gärna kunnat ringa polisen direkt
Citera
2013-08-13, 22:08
Medlem
Citat:
Tack! Om någon av er tror att mitt inlägg innebar att jag misstrodde RDY så ber jag om ursäkt - det var inte min avsikt med inlägget. Inte alltid lätt att få fram rätta tonen i skrift. Jag har läst inlägget i TT/ELA och är oerhört imponerad över hans fynd.

Det är i alla fall så jag tolkat ditt inlägg om RDY Imponerad alltså...
Citera
2013-08-13, 22:12
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Tror du på allvar att dom gjorde det medvetet!! aldrig, tänk om en granne öppnat dörren i samma ögonblick, nog har dom gjort misstag men så korkade är dom inte.
Då hade dom lika gärna kunnat ringa polisen direkt

Tänk om en granne öppnat dörren när det bar på kroppen då? En mugg med blod i handen kan man ju gömma undan men lite svårare med en kropp. Tror inte att det är AJ som hade något dåligt samvete för barnet utan mer troligt någon av de andra två i så fall.
Citera
2013-08-13, 22:12
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Tog mig en tur med hjälp av Q´s karta som sällskap nu i afton. Hade tänkt åka blåa vägen men körde fel någonstans och hamnade i N.Bj*rke. Tog 44:an till D.B´s hus där stod jag en stund och försökte orientera mig mha kartan.. de höll på med något arbete bakom Tr* Äl*ar och jag kände mig inte bekväm med att snoka mer. Åkte till bp2 och min stora fråga är...HUR kunde RDY hitta denna?? alltså det är mycket skog och han visste ju inte ens att det fanns något att finna/vad han skulle leta efter.
Tror det var det blå örngottet som "stack ut" visuellt och fick honom att titta närmare just där. Sen har han väl haft sina skäl att bege sig till det området. En del av resonemanget tror jag han berättat om. (Men kanske inte allt...)

Citat:
Hittade fyndplatsen men hade en bil bakom mig så jag kunde inte stanna.. sorry inga foton. Rätt stor avspärrning och oerhört lummigt. Undrar lite över hur snabbt de dumpat henne? det finns ingen bra parkeringsmöjlighet och det hade ju blivit väldigt jobbigt om det kommit en bil när de stod där... det träffar en rätt i hjärtat när man ser ljus, blommor och gosedjur på andra sidan vägen
Kanske var vågade de stanna snabbt för att:
  • Det var skyddat från insyn vid själva platsen
  • De kanske kunde ha uppsikt över ev inkommande bilar på ganska långt avstånd? Inte varit där, men var det inte öppna fält före och efter dungen?
  • De kände att tiden rann ut...
Citat:
Tror dock att de kan ha åkt via 44:an från D.B´s hus före dumpning.. Lilla bergsvägen från Grästorp är väldigt smal och där ligger mycket hus..många som kan se/lägga märke till bil vid underlig tid.

Var vid F.H´s drömkåk och konstaterade att det högst troligt är tyg i gardinerna och färgen är verkligen mycket lik örngottet..

Åkte upp på berget och hittade Bp1 och kan konstatera att de knappast gått därifrån till fots.. hell det är längre än man tror. Har även största respekt för alla som ställt upp med MP, berget är oerhört stort och detta slås jag av varje gång jag är där uppe.

Tja, det tillförde nog knappast något till tråden men jag lovade ju att återkomma .

Nu håller vi tummarna för att det blir lite action fr.o.m i morgon, när A.J landar på Svensk mark.
Tack för rapport! Förstår att man blir berörd av att se platsen, blommorna och nallar i verkligheten.,
Citera
2013-08-13, 22:16
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Tog mig en tur med hjälp av Q´s karta som sällskap nu i afton. Hade tänkt åka blåa vägen men körde fel någonstans och hamnade i N.Bj*rke. Tog 44:an till D.B´s hus där stod jag en stund och försökte orientera mig mha kartan.. de höll på med något arbete bakom Tr* Äl*ar och jag kände mig inte bekväm med att snoka mer. Åkte till bp2 och min stora fråga är...HUR kunde RDY hitta denna?? alltså det är mycket skog och han visste ju inte ens att det fanns något att finna/vad han skulle leta efter.

Hittade fyndplatsen men hade en bil bakom mig så jag kunde inte stanna.. sorry inga foton. Rätt stor avspärrning och oerhört lummigt. Undrar lite över hur snabbt de dumpat henne? det finns ingen bra parkeringsmöjlighet och det hade ju blivit väldigt jobbigt om det kommit en bil när de stod där... det träffar en rätt i hjärtat när man ser ljus, blommor och gosedjur på andra sidan vägen

Tror dock att de kan ha åkt via 44:an från D.B´s hus före dumpning.. Lilla bergsvägen från Grästorp är väldigt smal och där ligger mycket hus..många som kan se/lägga märke till bil vid underlig tid.

Var vid F.H´s drömkåk och konstaterade att det högst troligt är tyg i gardinerna och färgen är verkligen mycket lik örngottet..

Åkte upp på berget och hittade Bp1 och kan konstatera att de knappast gått därifrån till fots.. hell det är längre än man tror. Har även största respekt för alla som ställt upp med MP, berget är oerhört stort och detta slås jag av varje gång jag är där uppe.

Tja, det tillförde nog knappast något till tråden men jag lovade ju att återkomma .

Nu håller vi tummarna för att det blir lite action fr.o.m i morgon, när A.J landar på Svensk mark.

Intressant och stort tack för din redogörelse! Det fetade, menar du att de i så fall åkt norrifrån ner mot fyndplatsen istället för från Thn sett och riktning mot Grästorp?

Hm, så det verkar vara tyg ändå? Får se sen vad som släpps ut i media ang. alla fynd och ev. resultat av förhör och framför allt AJ:s redogörelse, om den nu hamnar i nån artikel.
Citera
2013-08-13, 22:18
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Hur kunde du gissa det? Det var precis det jag ville

Blod som konstaterats komma från Id*, som alla vet hade besök av AJ den kvällen? Skulle det då stänkas ut blod för att leda till barnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in