2013-08-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan du korrekturläsa frågan och ställa om den?

Bilen som brändes i hunneberg är det bilen som GM och company har användt för att köra I@ till grästorp ?
Citera
2013-08-13, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildHemulen
Tror Ni att Morot kommer att gömma sig med jacka över huvet när han blir "synlig" i media eller kommer han försöka visa upp sitt fula tryne med de Ariska BRUNA ögonen!!??? Han känns som en som gärna vill framstå som lite/mycke förmer än andra.
Men å andra sidan verkar han va den som gett feghet ett ansikte.
Spelar det någon som helst roll vad MG har på sig, om hen försöka dölja ansiktet eller inte? Det ända som är viktigt i detta fall är att gärningsmannen/männen döms för detta brutala dåd. Denna tråd har ju fått bit-rings varning håll er till ämnet och låt SKL utföra sitt arbete som dom garanterat sköter galant, polisen har nog mer koll på detta ärende än vissa kanel bullar!
Citera
2013-08-13, 17:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
Bilen som brändes i hunneberg är det bilen som GM och company har användt för att köra I@ till grästorp ?
Ja, det är jag rätt säker på.
Citera
2013-08-13, 17:13
Medlem
jeandarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, det är jag rätt säker på.

Kankse gör helt bort mig nu o det är säkert nämnt tidigare, men har inte läst från början i tråden men vad hade AJ o IF för slags relation?
Citera
2013-08-13, 17:14
Medlem
bokfodrals avatar
Det känns så snurrigt kring denna grupp människor som tråden handlar om, både själva huvudpersonerna men även de i periferin.

TB har inte träffat IF på flera, flera år men är god vän med D*ta som var en vän till IF men de hade inte setts på nån månad eller så.
Nånstans i tråden finns ett inlägg som säger att FH och AJ varit vänner en gång i tiden men att nån av dem sade upp kontakten, att det skulle varit för ett par år sen.
DB är bästa, bästa vän med AJ och umgås med FH.

Det känns som att, är det inte svårt att liksom umgås om en någorlunda tät grupp av personer känner varandra men alla umgås inte med alla i gruppen utan x umgås med z som i sin tur umgås med y men inte x?

Eller så kanske kontakten mellan FH och AJ återupptogs igen?

Tänker på den teori som byggde på att AJ ringde efter DB men liksom fick FH "på köpet"...

Vi vet ju inte heller hur länge IF och AJ hade känt varandra och hur seriöst han tog på ett förhållande mellan dem och ja, det där samtalet med PT kanske var det som urartade allting.

Äh, jag borde göra nån nytta istället för att spåna rätt ut i ingenstans om nåt som säkert inte ens är viktigt eller säger nåt :/
Citera
2013-08-13, 17:15
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-E-Q
Jag visste inte att dom kände varandra förrän man läste här osv.
mjo, hon kunde allt käfta om det behövdes.

Det kanske var just käfta hon gjorde den där natten
Citera
2013-08-13, 17:53
Medlem
enkopptills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaffaman2
Det här med skor/kängor eller ej.
Ponera att man bränt MO's kläder på "brandplatsen".
Att klippa kläder av en kropp, död eller levande är ju inte så svårt.
Däremot är ett par boots, kängor eller skor jobbigare och kräver en sekatör eller dyl.

Och med tanke på att GM med flera säkerligen inte var nyktra på något sätt, är jag ju inte förvånad om de inte fick bort skodon.

Kroppen låg nog ett par timmar på en annan plats, i väntan på att AJ mfl skulle spekulera fram en plan.
Så ett par klädklipp och en högtryckstvätt senare for man ut och gömde lik.

Har för mig att det stod att hon hade kläder på sig när hon hittades
Citera
2013-08-13, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det känns så snurrigt kring denna grupp människor som tråden handlar om, både själva huvudpersonerna men även de i periferin.

TB har inte träffat IF på flera, flera år men är god vän med D*ta som var en vän till IF men de hade inte setts på nån månad eller så.
Nånstans i tråden finns ett inlägg som säger att FH och AJ varit vänner en gång i tiden men att nån av dem sade upp kontakten, att det skulle varit för ett par år sen.
DB är bästa, bästa vän med AJ och umgås med FH.

Det känns som att, är det inte svårt att liksom umgås om en någorlunda tät grupp av personer känner varandra men alla umgås inte med alla i gruppen utan x umgås med z som i sin tur umgås med y men inte x?

Eller så kanske kontakten mellan FH och AJ återupptogs igen?

Tänker på den teori som byggde på att AJ ringde efter DB men liksom fick FH "på köpet"...

Vi vet ju inte heller hur länge IF och AJ hade känt varandra och hur seriöst han tog på ett förhållande mellan dem och ja, det där samtalet med PT kanske var det som urartade allting.

Äh, jag borde göra nån nytta istället för att spåna rätt ut i ingenstans om nåt som säkert inte ens är viktigt eller säger nåt :/

Tror du blandar ihop FH med PH som figurerade tidigt i tråden men som avfärdades ganska snart.
Citera
2013-08-13, 17:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enkopptill
Har för mig att det stod att hon hade kläder på sig när hon hittades
Det stod att hon var påklädd, vilket kan låta lite tvetydigt. Men det menades väl helt enkelt att hon hade kläder på sig, och inte var till synes avklädd?
Citera
2013-08-13, 17:58
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Tror du blandar ihop FH med PH som figurerade tidigt i tråden men som avfärdades ganska snart.

Aaah, okej. My bad
Citera
2013-08-13, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-E-Q
Jag visste inte att dom kände varandra förrän man läste här osv.
mjo, hon kunde allt käfta om det behövdes.

I en situation där ett skamligt förslag, eller begäran kommer an, eller där någon blir för närgående; skulle hon kunna putta eller ge en örfil ?

Eller temperamentsfull och skicka iväg ett glas vatten eller öl ?

Eller skulle hon bara käfta, rentutav ge upp ?
Citera
2013-08-13, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Är det inte väldigt få som verkade känna Ida i denna tråd?
Det brukar ju komma upp många kommentarer från gamla skolkamrater och barndomsvänner.
Hade hon få vänner, eller är de endast ovanligt lojala, och inget skriver.
Jag har heller inte sett någon bild på fp om det är mycket ljus och blommor.
Det är ingen som skrivit som var vän med henne tror jag, konstigt.
Bara den där tb.
Har efterfrågat bilder från fp men har inte fått varken svar eller bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in