2013-08-14, 00:05
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Tycker den var grym! Lite tomt kändes ju det stora vardagsrummet, men jag skulle nog inte göra alltför mycket med det. Risken är att man tappar just den öppna häftiga känslan ett så stort rum kan ge.

Det är väl tyvärr den där öppna härliga känslan som bara blir kall och ekar. Initialt kan det verka härligt och snyggt men efter ett tag inser man hur dött det är. Varför dessa stora tomma golvytorna? De är ju bara dåligt utnyttjade transportsträckor.
Tänk dig att bli hembjuden dit en kväll, 4-6 personer på en tom basketplan. Jaja, smaken e ju delad :-)
Citera
2013-08-14, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rulltufsen
""Kan INTE tänka mig nån änkeman"... Du menar väl förhoppningsvis: "-Kan tänka mig nån änkeman...:

Nej. Om det vore så hade det nog inte varit i så gott skick. En ensam äldre person som går med rollator är sällan i skick att städa och hålla sin lägenhet så fin. Jag tror det är ett äldre par som lever ihop och som valt att flytta till lägenhet på äldre dar.
Citera
2013-08-14, 01:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det är väl tyvärr den där öppna härliga känslan som bara blir kall och ekar. Initialt kan det verka härligt och snyggt men efter ett tag inser man hur dött det är. Varför dessa stora tomma golvytorna? De är ju bara dåligt utnyttjade transportsträckor.
Tänk dig att bli hembjuden dit en kväll, 4-6 personer på en tom basketplan. Jaja, smaken e ju delad :-)

Som sagt, jag tyckte nog också att det var aningen kalt som det såg ut på bilden, men samtidigt skulle jag passa mig för att belamra rummet alltför mycket.

Smaken är som baken som tur är. Fan vad trist om alla hade det exakt likadant hemma
Citera
2013-08-14, 01:23
Medlem
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2,5rum-centrum-lunds-kommun-gronegatan-19b-5491131 verkar på ytan vara en ganska mysig 2:a/2,5:a, men efter att ha tittat på hela slog det mig: var i hela världen är badrummet? Det finns inte med på planlösningen... På bilden ser det ut att ha snedtak och ett normalt fönster, men de båda fönstren på gaveln på bilden på byggnaden utgörs ju av sovrum och vardagsrum?! Det står heller ingen beskrivning av badrummet i rumsbeskrivningen, utan bara en kort kommentar i den övergripande beskrivningen. En tanke som slog mig var källaren, men sen kom jag på att då hade det inte haft snedtak... Faktiskt lite sugen att gå på visning bara för att försöka reda ut det här.
Citera
2013-08-14, 02:06
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
verkar på ytan vara en ganska mysig 2:a/2,5:a, men efter att ha tittat på hela slog det mig: var i hela världen är badrummet? Det finns inte med på planlösningen... På bilden ser det ut att ha snedtak och ett normalt fönster, men de båda fönstren på gaveln på bilden på byggnaden utgörs ju av sovrum och vardagsrum?! Det står heller ingen beskrivning av badrummet i rumsbeskrivningen, utan bara en kort kommentar i den övergripande beskrivningen. En tanke som slog mig var källaren, men sen kom jag på att då hade det inte haft snedtak... Faktiskt lite sugen att gå på visning bara för att försöka reda ut det här.

Badrummet ligger nog nedanför det som kallas kammare i planlösningen. På exteriörbilden så ser man ett takfönster som kan passa in i spegelbilden ovanför toalettstolen.

Sannolikt är badrummet gemensamt för två lägenheter och ingår alltså inte i själva bostadsrätten utan är en del av de gemensamma utrymmena. Detta var ganska vanligt för vindslägenheter förr som i första hand var studentlägenheter.
Citera
2013-08-14, 04:25
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Badrummet ligger nog nedanför det som kallas kammare i planlösningen. På exteriörbilden så ser man ett takfönster som kan passa in i spegelbilden ovanför toalettstolen.

Sannolikt är badrummet gemensamt för två lägenheter och ingår alltså inte i själva bostadsrätten utan är en del av de gemensamma utrymmena. Detta var ganska vanligt för vindslägenheter förr som i första hand var studentlägenheter.

WTF? Delat badrum i en bostadsrätt? Och de nämner inte det i annonsen...

Finns f.ö en till taklägenhet i samma BRF - men huset jämte - som är till salu OCH som har badrum:

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-centrum-lunds-kommun-gronegatan-19a-5467411

Måste vara EXTREMT ovanligt med delat badrum i en bostadsrätt? Hur ska man komma överens om städning osv. -borde rimligen innebära ett betydligt lägre pris med...
Citera
2013-08-14, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
WTF? Delat badrum i en bostadsrätt? Och de nämner inte det i annonsen...

Finns f.ö en till taklägenhet i samma BRF - men huset jämte - som är till salu OCH som har badrum:

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-centrum-lunds-kommun-gronegatan-19a-5467411

Måste vara EXTREMT ovanligt med delat badrum i en bostadsrätt? Hur ska man komma överens om städning osv. -borde rimligen innebära ett betydligt lägre pris med...

Mm, det verkar konstigt. Men det verkar också vara en nybildad förening, då de har så många hyresgäster. Badrummet såg rätt stort ut så förr eller senare kanske de delar på det, ifall det nu är så att det är delat mellan flera lägenheter. Jag hade iaf aldrig köpt en lägenhet för de pengarna utan att ha tillgång till eget badrum. Marknaden verkar ju vara yngre par med eller utan ett litet barn, och då verkar det väldigt opraktiskt att inte ha ett eget badrum. Framförallt är det anmärkningsvärt att de inte nämner det i annonsen...

Sedan, ang. spegeln och fönstret i spegelbilden, så såg det inte ut som att det var ett takfönster. Men det kanske mest är jag som är dålig på att bedöma vinklar. Märkligt också att de inte fotograferat halvan eller glasväggen.

Hade varit intressant att se grannlägenhetens planlösning. Jag ser på huset att den bland annat har en takkupa.
Citera
2013-08-14, 09:36
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Har den här kyrkan legat uppe? Fanns som förslag på facebook...

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=hemnet&ObjektGID=OBJ5110_1265895615

Jag tyckte det var väldigt fint även om jag hade velat haft lite mer färg i "salen". Tänker också på uppvärmningskostnaderna som inte borde vara de billigaste.

Köket gillade jag skarpt... MEN jag funderar på en sak. Har sett flera kök nu där spisen ligger på en "ö" och alltså inte har någon vägg bakom sig? Hur funkar det egentligen? Ni som stekt bacon och annat flottigt skit borde veta att väggen bakom spisen efter ett tag blir ganska sunkig. Då är det ju bara att torka av men i det här fallet kommer ju allt hamna ja.. på golvet bakom spisen? Det känns helt enkelt inte genomtänkt att ha en spis på det viset.
Citera
2013-08-14, 10:45
Medlem
Svårtillgängligt, "egen" fyr, utsikt mot kärnkraftverk, stått obebott några år.

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-4rum-oregrundsgrepen-osthammars-kommun-forsmark-stanggrundet-106-5391692

http://w4.objektdata.se/pregen/586/OBJ18823_1268484586/hemnet.htm
Citera
2013-08-14, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag tyckte det var väldigt fint även om jag hade velat haft lite mer färg i "salen". Tänker också på uppvärmningskostnaderna som inte borde vara de billigaste.

Köket gillade jag skarpt... MEN jag funderar på en sak. Har sett flera kök nu där spisen ligger på en "ö" och alltså inte har någon vägg bakom sig? Hur funkar det egentligen? Ni som stekt bacon och annat flottigt skit borde veta att väggen bakom spisen efter ett tag blir ganska sunkig. Då är det ju bara att torka av men i det här fallet kommer ju allt hamna ja.. på golvet bakom spisen? Det känns helt enkelt inte genomtänkt att ha en spis på det viset.

Väggen bakom spisen blir inte mer sunkig än vad bänken vid sidorna och golvet framför spisen blir, oftast står man med kroppen på framsidan och har man inte förkläde på sig så blir kläderna flottiga. Det är bara att torka av dvs. städa oftare så slipper man sunkigt kakel. Ett stänkskydd över stekpannan när man steker tex. bacon gör underverk. Det är också lättare att torka/städa plana ytor än vertikala när man måste böja och sträcka sig in under fläkten, en köks-ö går du runt.
Citera
2013-08-14, 11:28
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard

Nu har vi en gammal trådklassiker till reducerat pris!

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-4rum-torekov-bastads-kommun-s-ta-toras-vag-18-139546

25 % "rabatt" ENBART 14,75 miljoner denna gång!

Jo, jag har sett det där. Mitt intryck är att dom har lagt ut huset på ren spekulation. Och att dom egentligen inte vill sälja, "men till rätt pris" kan allting hända, där rätt pris ligger ungefär 200% över marknadsvärdet. Det är bara nån som försöker hitta nån dum och lättlurad jävel så att dom kan casha in. There's a sucker born every minute, och allt det där. Och Torekov är gravt övervärderat, det enda det handlar om är att en massa ängsliga människor betalar grova överpriser för att sitta i samma träsk som en massa andra ängsliga människor. Och att det finns en del folk som gärna vill tjäna stålars på dom där dumma jävlarna...
Citera
2013-08-14, 12:46
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridisen83
Svårtillgängligt, "egen" fyr, utsikt mot kärnkraftverk, stått obebott några år.

Blir nog ganska billig eftersom huset är ganska nedgånget och enkelt, samt att strandskyddet gör att man sannolikt inte kan få något bygglov för en nybyggnation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in