Citat:
Ursprungligen postat av
B´stard
WTF? Delat badrum i en bostadsrätt? Och de nämner inte det i annonsen...
Finns f.ö en till taklägenhet i samma BRF - men huset jämte - som är till salu OCH som har badrum:
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-centrum-lunds-kommun-gronegatan-19a-5467411
Måste vara EXTREMT ovanligt med delat badrum i en bostadsrätt? Hur ska man komma överens om städning osv. -borde rimligen innebära ett betydligt lägre pris med...
Mm, det verkar konstigt. Men det verkar också vara en nybildad förening, då de har så många hyresgäster. Badrummet såg rätt stort ut så förr eller senare kanske de delar på det, ifall det nu är så att det är delat mellan flera lägenheter. Jag hade iaf aldrig köpt en lägenhet för de pengarna utan att ha tillgång till eget badrum. Marknaden verkar ju vara yngre par med eller utan ett litet barn, och då verkar det väldigt opraktiskt att inte ha ett eget badrum. Framförallt är det anmärkningsvärt att de inte nämner det i annonsen...
Sedan, ang. spegeln och fönstret i spegelbilden, så såg det inte ut som att det var ett takfönster. Men det kanske mest är jag som är dålig på att bedöma vinklar. Märkligt också att de inte fotograferat halvan eller glasväggen.
Hade varit intressant att se grannlägenhetens planlösning. Jag ser på huset att den bland annat har en takkupa.