2013-08-13, 23:15
Medlem
mydoglitterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Var har jag någonsin sagt att jag är en Schyman-fanatiker? Schyman är för övrigt helt blind för den heders-kultur som finns bland många invandrare från Mellanöstern vilket gör henne ganska oseriös i mina ögon. För övrigt så kallar jag mig varken feminist eller anti-feminist, i synnerhet INTE anti-feminist eftersom de är allt de som de anklagar feminister för att vara.

och var har jag någonsin skrivit att jag är radikalmaskulinist?
Citera
2013-08-13, 23:17
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mydoglitters
och var har jag någonsin skrivit att jag är radikalmaskulinist?

När jag använde det ordet så talade jag inte om en specifik person.
Citera
2013-08-13, 23:17
Bannlyst
Citat:
Jodå, under de två år jag har varit medlem i på Flashback så har jag sett ett odugligförklarande av allt som kvinnor är och står för som går bortom vad jag hade kunnat föreställa mig, ofta kombinerat med att man sätter män på piedestal.

Då får ju det stå för DOM - inte mig.

Det var MIG du skrev till när du svarade: "jaha så nu duger kvinnor helt plötsligt" ?

Citera
2013-08-13, 23:25
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbabadoo
Då får ju det stå för DOM - inte mig.

Det var MIG du skrev till när du svarade: "jaha så nu duger kvinnor helt plötsligt" ?

Man blir luttrad av jargongen på Flashback och det drabbar alla som yttrar sig på
Forumet, oftast på det sättet att man direkt kategoriserar olika kommentatorer som "en sån där" ungefär som TS gjorde med mig med kommentaren om Schyman.
Citera
2013-08-13, 23:44
Bannlyst
Citat:
Man blir luttrad av jargongen på Flashback och det drabbar alla som yttrar sig på
Forumet, oftast på det sättet att man direkt kategoriserar olika kommentatorer som "en sån där" ungefär som TS gjorde med mig med kommentaren om Schyman.

Ta bort den där bilden om du vill tas mer seriöst skulle jag säga.
Citera
2013-08-13, 23:56
Medlem
Citat:
HAha, feministers uppenbara manshat kommer verkligen upp i alla sådana här trådar

Tänk er, feminister: Utan mannen hade ni inte kunnat dricka vattnet ur kranen, ni hade inte kunnat sitta vid datorn, ni hade inte kunnat använda elektricitet, internet, bil, flyg, cykel, osthyvel, element, tv, radio, barnvagn - Ja, i stort sett ALLT som finns idag, är ett resultat av män.

Tänk på det nästa gång ni beklagar er över hur hemska män är (som ni såklart i grund och botten bara gör för att ni inte fått tillräckligt med manlig uppmärksamhet under er uppväxt, pga ert värdelösa yttre )

Tänk er, män. Utan kvinnan, och din mors vagina så hade inte du heller kunnat dricka vatten ur kranen, sitta vid datorn, använda elektricitet, internet, bil, flyg, cykel, osthyvel, element, tv, radio, barn - Ja, i stort sett ALLT som du kan göra idag, är ett resultat av en kvinna.

Tänk på det nästa gång du beklagar dig över hur hemsk feminismen är.

Ha alltid in mind också, att kvinnan inte tillåtits uppfinna alla dessa saker, utan har varit förtryckt under mannen och ställd att utföra helt andra saker. Så glöm inte att det är männens fel att kvinnor inte finns med på listan av att ha uppfunnit de sakerna.
Citera
2013-08-13, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jigsaw70
Ha alltid in mind också, att kvinnan inte tillåtits uppfinna alla dessa saker, utan har varit förtryckt under mannen och ställd att utföra helt andra saker..

Oh herregud.
Citera
2013-08-14, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mydoglitters
Ok, så det är alltså ok att snacka i "plural" när det handlar om män, men inte ok att generalisera när det gäller kvinnor( t ex ditt exempel med äpplena). Det var exakt därför jag skapade den här tråden. Ni radikalfeminister vill inte tro att det är skillnad på män och män. Ni drar alla över en kam. Således borde det enligt eran tes alltid bli samma jävla skitsamhälle oavsett, ett samhälle där männen domninerar över kvinnorna. Så förbannat trött på dessa Schyman-följare som kämpar för något men saknar något som helst mål.

Nääää, vad dum du är nu. Jag vet ju om att alla män inte är likadana, jag har träffat många respektfulla män.
Men här på FB så har vi nästan bara dochebags och här är det anarki och yttrandefrihet som råder.
Ni som läser och motstrider feminismen kan se er som träffade i min generalisering.
Citera
2013-08-14, 00:03
Medlem
Citat:
"Helt plötsligt" ? Ingen har sagt att kvinnor inte DUGER, dom är uppenbarligen väldigt nödvändiga.

Det som dock sägs är att kvinnor i stort sett inte bidragit till något över huvud taget i vår värld, bortsett från deras biologiska uppgift att föda barn, helt enkelt.

Bara den lilla delen att vi är orsak till allt mänskligt liv.

Men det är inte så mycket ju.
Citera
2013-08-14, 00:16
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Män är alltså i grund och botten ociviliserade varelser.

När man hävdar att någon eller några är ociviliserade (speciellt inom samma etniska enklav) beror det på att man inte kan mäta sig med den gruppen. Män tar/gör precis vad vi vill - vi får dock kämpa för det med livet som insats ibland.

Män är alltså mer framgångsrika än kvinnor - på i princip alla fronter för att vi är ociviliserade

Alltså är ditt försök att påmåla alla män ordet "ociviliserad" bara ett bevis på dina egna tillkortakommanden och brist på förmåga till liknande bedrifter. Du saknar m.a.o basala instinkter/kunskaper för att klara av att överleva på egen hand.

Samtidigt sitter du i en tråd och försöker framhäva kvinnors förträfflighet där du tydligt uppvisar grava argumentation samt resonemangsfel.
Citera
2013-08-14, 00:18
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jigsaw70
Bara den lilla delen att vi är orsak till allt mänskligt liv.

Men det är inte så mycket ju.

Ja, det är ju så djävla jobbigt att sära på benen och skaffa sig en "slav" under nio månader...
Citera
2013-08-14, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Ja, det är ju så djävla jobbigt att sära på benen och skaffa sig en "slav" under nio månader...

Är det så du ser på barnafödande? Vilken sorglig individ du är.
Välj du att se din mamma som en slavdrivare som bara särar på benen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in