2013-08-13, 22:03
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
[...] Borde inte Sovjet åtalats för exempelvis för den dokumenterade Katyn-massakern, Storbritannien för terrorbombningarna över Dresden och Hamburg och USA för atombomberna över Japan?
Om vi lämnar Katyn därhän för tillfället, tycker du då att det var ett sorts försök från nazisternas sida att få kriget till ett avslut genom att förinta judar?? (Krigsförbrytelser vill jag dock inte säga helt kategoriskt att det inte var; Dresden, Hamburg och atombomberna alltså.)
2013-08-13, 22:04
Medlem
Apelsinburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansandeVindur
Jag tror inte på att dom skulle skjuta jude bäbisar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
http://cdn.theatlantic.com/static/infocus/ww2_14/s_w09_Ivangoro.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Var är judebebisarna? Uppe i luften?

Kanske ingen bäbis men jag ser iaf ett litet barn på bilden. Är det för att du har en synskada som du undrar eller?
2013-08-13, 22:07
Medlem
felias avatar
Citat:
Var i det jag citerade (och därmed kommenterade) står det något om luft?

Du påstår att judebarn avrättades genom att kastas upp i luften och skjutas prick på. Jag ser inga barn på bilden.
2013-08-13, 22:08
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinburk
Kanske ingen bäbis men jag ser iaf ett litet barn på bilden. Är det för att du har en synskada som du undrar eller?

Jag såg inget barn, var satt kulhålet?
2013-08-13, 22:10
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Du påstår att judebarn avrättades genom att kastas upp i luften och skjutas prick på. [...]
Vänligen återkom då du har hittat inlägget där jag påstår det du påstår att jag påstår!!
2013-08-13, 22:12
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
felia har inte bara en synskada... uppenbarligen!
2013-08-13, 22:12
Medlem
felias avatar
Citat:
Vänligen återkom då du har hittat inlägget där jag påstår det du påstår att jag påstår!!

Kan du inte läsa vad du svarar på ser jag inte varför jag ska öda tid på dig.
2013-08-13, 22:14
Medlem
Apelsinburks avatar
Citat:
Jag såg inget barn, var satt kulhålet?
Barnet hålls i famnen av människan som blir siktad med gevär på. Ska du kräva före-efter bilder med HD-upplösning eller filmbevis så ger jag upp direkt. Asbergare?
Senast redigerad av Apelsinburk 2013-08-13 kl. 22:17.
2013-08-13, 22:17
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Kan du inte läsa vad du svarar på ser jag inte varför jag ska öda tid på dig.
Tjatter, tjatter, tjatter, tjatter... Bla-bla-bla-bla-bla...
Det går inte in helt enkelt märker jag?! Ja, ja. Sånt är livet.

Du är en klar kandidat för att placeras på min Ignore-lista vid det här laget!
2013-08-13, 22:19
Medlem
felias avatar
Citat:
Barnet hålls i famnen av människan som blir siktad med gevär på. Ska du kräva före/efter bilder med bra kvalitet eller filmbevis så ger jag upp direkt. Asbergare?

Jobbar du extra på Simon Wiesentahlcentret? En bild på levande människor som antas vara avrättade för att du tror det, imponerande bevis. Hur ser man att det är judar? Var finns SS-beteckningarna?

2013-08-13, 22:28
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Om vi lämnar Katyn därhän för tillfället, tycker du då att det var ett sorts försök från nazisternas sida att få kriget till ett avslut genom att förinta judar?? (Krigsförbrytelser vill jag dock inte säga helt kategoriskt att det inte var; Dresden, Hamburg och atombomberna alltså.)
Vi kan lämna Katyn. (Vi kan prata om den sovjetiska kidnappningen och tortyren av polska politiker och den följande skenrättegången i Moskva istället. 14 av dom 16 kidnappade avled. http://en.wikipedia.org/wiki/Trial_of_the_Sixteen)

Nej, det låter fullständigt orimligt att anta att tyskarna skulle ha trott att kriget skulle sluta om judar mördades. De allierade hade uttryckligen redogjort att Tyskland skulle krossas till varje pris och en gång för alla, något man förklarade även vid första världskriget och i och med Versaille-avtalet. Även om alla judar försvann från jordens yta så hade sannolikt de allierade intagit Berlin i vilket fall. Det är åtminstone min syn på saken, givetvis hypotetisk.
2013-08-13, 22:30
Medlem
Apelsinburks avatar
Citat:
Jobbar du extra på Simon Wiesentahlcentret? En bild på levande människor som antas vara avrättade för att du tror det, imponerande bevis. Hur ser man att det är judar? Var finns SS-beteckningarna?

Senaste jobbet var installationstekniker i vindkraftsbranchen i 2,5 år. Studerar för tillfället på högskola. Det där är en typisk SS-uniform: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/15/Die_Uniformen_der_Allgemeinen_SS_32-45.jpg/115px-Die_Uniformen_der_Allgemeinen_SS_32-45.jpg
Vi kan väl anta att en nazist väljer att rikta siktet på en jude om den ska sikta på något?

Edit: Jag tillhör ingen religion så jag bortser från din länk till en nyhetsartikel i svenska dagbladet.

Edit2: Jag kom på att det är orelevant att fråga om du har asberger för det kräver typ att man är normalintelligent.
Senast redigerad av Apelsinburk 2013-08-13 kl. 22:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in