2013-08-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkopptill
Det har jag mycket svårt att tro faktiskt.. De hade nog annat att tänka på, tex att komma där ifrån osedda

Håller med dig där, vem hinner tänka på det? Synd bara om barnet och framför allt om Id*
Citera
2013-08-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Nu har jag stirrat på bilden med blodet i trappuppgången och som jag skrev tidigare så ser det ut som det är medvetet utlagt och inte kommit från offret, kanske av den anledningen det tar slut vid ytterdörren? Min magkänsla säger mig att GM har spritt det medvetet för att barnet ska hittas i lägenheten.

Vet inte om jag tror på det. Det skulle innebära att AJ tänkte på någon annan än sig själv i det läget, något jag har väldigt svårt att tro. Dessutom skulle de kunna få dit brandkår/ambulans/polis mycket tidigare (för barnets skull) genom att ringa anonymt väl? Det brinner! Typ. Det skulle dessutom gett dem mer tid om de väntat med att ringa tills de dumpat henne. jag tror ingen av dem trodde det skulle ta så lång tid innan någon reagerade på blodet eller hörde barnet skrika, de hade panik, men de skulle kunnat varit lite coolare om de inte sölat så....kanske. Det är vad jag TROR (bäst att vara övertydlig). Kan slå hål på min egen teori med andra spekulationer men så är det ju för alla här nu.

Jag märker själv att jag blandar in "dem" emellanåt, det kan ju bytas ut mot "han" eftersom ingen vet.
Citera
2013-08-13, 20:51
Medlem
Citat:
Nu har jag stirrat på bilden med blodet i trappuppgången och som jag skrev tidigare så ser det ut som det är medvetet utlagt och inte kommit från offret, kanske av den anledningen det tar slut vid ytterdörren? Min magkänsla säger mig att GM har spritt det medvetet för att barnet ska hittas i lägenheten.

vart hitar man den bilden? har sett den men inte tänkt på det du sagt.
Citera
2013-08-13, 20:56
Medlem
Tog mig en tur med hjälp av Q´s karta som sällskap nu i afton. Hade tänkt åka blåa vägen men körde fel någonstans och hamnade i N.Bj*rke. Tog 44:an till D.B´s hus där stod jag en stund och försökte orientera mig mha kartan.. de höll på med något arbete bakom Tr* Äl*ar och jag kände mig inte bekväm med att snoka mer. Åkte till bp2 och min stora fråga är...HUR kunde RDY hitta denna?? alltså det är mycket skog och han visste ju inte ens att det fanns något att finna/vad han skulle leta efter.

Hittade fyndplatsen men hade en bil bakom mig så jag kunde inte stanna.. sorry inga foton. Rätt stor avspärrning och oerhört lummigt. Undrar lite över hur snabbt de dumpat henne? det finns ingen bra parkeringsmöjlighet och det hade ju blivit väldigt jobbigt om det kommit en bil när de stod där... det träffar en rätt i hjärtat när man ser ljus, blommor och gosedjur på andra sidan vägen

Tror dock att de kan ha åkt via 44:an från D.B´s hus före dumpning.. Lilla bergsvägen från Grästorp är väldigt smal och där ligger mycket hus..många som kan se/lägga märke till bil vid underlig tid.

Var vid F.H´s drömkåk och konstaterade att det högst troligt är tyg i gardinerna och färgen är verkligen mycket lik örngottet..

Åkte upp på berget och hittade Bp1 och kan konstatera att de knappast gått därifrån till fots.. hell det är längre än man tror. Har även största respekt för alla som ställt upp med MP, berget är oerhört stort och detta slås jag av varje gång jag är där uppe.

Tja, det tillförde nog knappast något till tråden men jag lovade ju att återkomma .

Nu håller vi tummarna för att det blir lite action fr.o.m i morgon, när A.J landar på Svensk mark.
Citera
2013-08-13, 21:03
Medlem
Citat:

1. Han/de tänkte nog bara på sitt eget skinn. Verkar ju inte som de tänkte särskilt klart under hela förloppet, med tanke på transportfordon, bränningar, dumpningsplats mm.

2. Och på det sätter riskerar man att förkorta tiden för upptäckt som ett vaket tidningsbud eller granne som kommer hem på natten/morgonen kunnat slå larm om. Alltså hade GM+medhjälpare riskerat att möta polisutryckningarna i dörren när de kom hem... Inte så troligt, eller?

3. Om AJ hade varit en sådan fin och omtänksam människa, så hade han nog ringt ambulans eller liknande när IF var skadad/döende. Och kanske inte hamnat i denna situation överhuvudtaget. Om ungen sov tror jag inte ens att AJ brydde sig, om han ens tänkte på den...
Citera
2013-08-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
Tog mig en tur med hjälp av Q´s karta som sällskap nu i afton. Hade tänkt åka blåa vägen men körde fel någonstans och hamnade i N.Bj*rke. Tog 44:an till D.B´s hus där stod jag en stund och försökte orientera mig mha kartan.. de höll på med något arbete bakom Tr* Äl*ar och jag kände mig inte bekväm med att snoka mer. Åkte till bp2 och min stora fråga är...HUR kunde RDY hitta denna?? alltså det är mycket skog och han visste ju inte ens att det fanns något att finna/vad han skulle leta efter.

Hittade fyndplatsen men hade en bil bakom mig så jag kunde inte stanna.. sorry inga foton. Rätt stor avspärrning och oerhört lummigt. Undrar lite över hur snabbt de dumpat henne? det finns ingen bra parkeringsmöjlighet och det hade ju blivit väldigt jobbigt om det kommit en bil när de stod där... det träffar en rätt i hjärtat när man ser ljus, blommor och gosedjur på andra sidan vägen

Tror dock att de kan ha åkt via 44:an från D.B´s hus före dumpning.. Lilla bergsvägen från Grästorp är väldigt smal och där ligger mycket hus..många som kan se/lägga märke till bil vid underlig tid.

Var vid F.H´s drömkåk och konstaterade att det högst troligt är tyg i gardinerna och färgen är verkligen mycket lik örngottet..

Åkte upp på berget och hittade Bp1 och kan konstatera att de knappast gått därifrån till fots.. hell det är längre än man tror. Har även största respekt för alla som ställt upp med MP, berget är oerhört stort och detta slås jag av varje gång jag är där uppe.

Tja, det tillförde nog knappast något till tråden men jag lovade ju att återkomma .

Nu håller vi tummarna för att det blir lite action fr.o.m i morgon, när A.J landar på Svensk mark.

RDY hittade denna plats 1) för att han är intelligent (uppenbarligen) och 2) för att det är det närmaste stället från DB´s bostad där han kunnat bränna saker osedd (om det nu är DB som gjort det). RDY har varit logisk och minskat höstacken där nålen legat. Även om det inte var någon kropp han fann...

Vid fyndplatsen finns en enda "logisk" parkering (annars får man släpa kroppen lång väg över bron eller "framåt" väldigt långt - och då hade man gått in tidigare i skogen, alltså längre från Mjölån, och inte där man placerade kroppen). Man har antagligen parkerat vid mötesplatsen innan bron (där de lagliga ljusen är tända) och därifrån har man antingen slängt henne över broräcket ner i den nästan uttorkade "bäcken" eller baxat henne över det lägre vägräcket och in i skogen (troligast). Jag utgår från att de kommit från Forshallshållet och då KUNDE man också kört in till vänster en bit innan bron över Mjölån (innan avspärrningen). Men då hade man kunnat dra/bära kroppen längre in i skogen (mot Nossan till, parallellt med Mjölån och längre bort från vägen). Men parkering vid "mötesplatsen" så blir det nästan rakt in där kroppen hittades. De måste varit otroligt stressade för placering så nära vägen gör ju att lukten når förbipasserande + att kroppen kanske även kunnat synas från vägen/bron (om den nu bara låg 10 meter från vägen?). Om man parkerade vid mötesplatsen tar man dessutom en stor risk för att någon förbipasserande Grästorpare skulle blivit förbannad/förvånad för att man stod dumt till med bilen (= extra bråttom att göra sig av med kroppen och komma iväg).

Att de kört på 44:an är inte omöjligt. Mitt stalltips är i så fall att de kört från (eller förbi) DB´s bostad och in mot Grästorp, svängt ner mot Forshall men inte hittat något bra ställe där och därefter kört till "sista chansen" innan bondgårdar/slätten/gryningsljus börjar...

När man har facit i hand kan man ju konstatera att vi på FB och även andra, som kunnat kosta på oss att vara iskalla och rationella, nästan varit för smarta när det gällt att "lista ut" var BO skulle dumpats. Hunneberg, Kabelvägen, ja nästan alla ställen hade ju varit bättre än detta... Trots att det tog 5 veckor, så hade hon på denna plats aldrig legat "ohittad" hur länge som helst.

OBS. Mina funderingar och spekulationer och inga krav på att vara absoluta sanningar.

När det gäller de spår som hittats på fyndplatsen i helgen: Hoppas att dessa kommer från GM+assistenter och inte BOSSE BÄST och EVA REDIG som varit inne och placerat ljus mm innanför avspärrningen...
Senast redigerad av Mogge12 2013-08-13 kl. 21:36.
Citera
2013-08-13, 21:36
Medlem
Citat:
Här kommer min version som JAG tror mest på.

Efter PT's samtal med AJ blir PT fly förbannad för att AJ ska pussa hans son godnatt, han tänker bege sig in till Trollhättan för att ge AJ på käften. Tror inte att PT's släkt försökt hindrat honom utan hjälpt honom dit alternativt har han tagit bil själv dit när dom somnat. AJ har farit från IF o hon är ensam med sin son när PT anländer (han kan säkert koden om sådan finns, annars går nog IF ner o öppnar), han är jävligt sur och uppretad o klappar till IF så fort han kommer in i entrén, varvid hon börjar blöda men PT skiter i det utan släpar upp henne i lägenheten och där går han bananas på henne.

Därefter ser han att AJ har sin ryggsäck med kläder kvar hos IF, vilket ger han en ide om hur han kan sätta dit AJ för det hela. Han slänger in IF's kropp i bilen o drar iväg. Samtidigt är DB o FH o bränner sin bil på Hunneberg (olyckligtvis, om den inte verkligen är ärligt stulen). Under dessa 5 veckor har PT kunnat dumpa kroppen mellan IF's bostad o Götene, om ni kollar vägen så ser ni att även den går via Grästorp. Några dagar efter att MP har letat o DB o FH sitter häktade o AJ är lyst så passar han på att åka iväg i närheten av DB's bostad för att bränna AJ's kläder, därför MP o polis inget hittat för det gjordes i efterhand.

Frågan är vad hade PT för bil och vems? släkting?
PT nämner inte ett skit om IF på sin FB heller, däremot verkar han dejta någon annan dam och samtidigt må jävligt dåligt, samvetet som gnager???

Detta är bara hur JAG tror att det gått till och inget annat än min egna spekulation.
En av de sista försvararna av AJ, annars har det varit lugnt på den fronten, tror även de närmaste runt gänget har förstått att det är rätt gärningsmän som sitter. Annars skulle det vara betydligt mer disskutioner om alternativ gärningsman.
Citera
2013-08-13, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
En av de sista försvararna av AJ, annars har det varit lugnt på den fronten, tror även de närmaste runt gänget har förstått att det är rätt gärningsmän som sitter. Annars skulle det vara betydligt mer disskutioner om alternativ gärningsman.

Otroligt iskall och beräknande kille, den där PT
Hur gammal är den skitteorin?
Citera
2013-08-13, 21:47
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Jag tror att det handlar om svartsjuka från AJ:s sida.

Och för den sakens skull känns det som att det krävs nån sorts relation för att då bli svartsjuk? Två kompisar som bara är vänner struntar ju mer blankt i hur förhållanden för den andre ser ut, oavsett i begynnande eller befintlig relation.

Visste AJ detta med Id*s och PT:s prat om att ev. återta relationen längre fram? Nu bara spekulerar jag fritt här men, AJ kanske inte visste om detta, han kanske trodde att det var nåt på g med Id* och då i samband med telefonsamtalet fick han reda på hur läget var eller så sade hon nånting eller ja, frågan är ju hur det hela såg ut i AJ:s huvud kontra i Id*s huvud.
Han kanske trodde nåt men så förklarade hon/lät honom veta, hur hennes planer var?

Utan att skriva onödigt långt inlägg, menar jag mest med tanke på det ursinne som känns som att det drabbade henne. Hans historia bakåt av våld....men nu, så här mycket blod som ska ha funnits, det känns som att nåt hände där som gick VÄLDIGT jäkla snett
Citera
2013-08-13, 21:48
Avslutad
Citat:
Det är väl konstaterat att blodet kommer från offret?
Citera
2013-08-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeandarc
Kankse gör helt bort mig nu o det är säkert nämnt tidigare, men har inte läst från början i tråden men vad hade AJ o IF för slags relation?

Den frågan tror jag endast AJ kan svara på numera då vi egentligen endast kan spekulera.
Citera
2013-08-13, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
Det tror jag med, att blodet är "placerat" för att barnet skall hittas snabbt...dock är det ju Id*s blod... vill absolut minnas att polisen sagt att allt blod kommer från B.O

Aspackade ska killarna bära ut en kropp ur lägenheten mitt i natten/tidig morgon och svetten rinner, de är nervösa och då kläcker någon idén "vi sprider ut lite blod så dem ska hitta ungjäveln".

Hmm, jag tror inte på den teorin i alla fall..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in