Citat:
Ursprungligen postat av
Magneticsystem
Tog mig en tur med hjälp av Q´s karta som sällskap nu i afton. Hade tänkt åka blåa vägen men körde fel någonstans och hamnade i N.Bj*rke. Tog 44:an till D.B´s hus där stod jag en stund och försökte orientera mig mha kartan.. de höll på med något arbete bakom Tr* Äl*ar och jag kände mig inte bekväm med att snoka mer. Åkte till bp2 och min stora fråga är...HUR kunde RDY hitta denna?? alltså det är mycket skog

och han visste ju inte ens att det fanns något att finna/vad han skulle leta efter.
Hittade fyndplatsen men hade en bil bakom mig så jag kunde inte stanna.. sorry inga foton. Rätt stor avspärrning och oerhört lummigt. Undrar lite över hur snabbt de dumpat henne? det finns ingen bra parkeringsmöjlighet och det hade ju blivit väldigt jobbigt om det kommit en bil när de stod där... det träffar en rätt i hjärtat när man ser ljus, blommor och gosedjur på andra sidan vägen
Tror dock att de kan ha åkt via 44:an från D.B´s hus före dumpning.. Lilla bergsvägen från Grästorp är väldigt smal och där ligger mycket hus..många som kan se/lägga märke till bil vid underlig tid.
Var vid F.H´s drömkåk och konstaterade att det högst troligt är tyg i gardinerna och färgen är verkligen mycket lik örngottet..
Åkte upp på berget och hittade Bp1 och kan konstatera att de knappast gått därifrån till fots.. hell det är längre än man tror. Har även största respekt för alla som ställt upp med MP, berget är oerhört stort och detta slås jag av varje gång jag är där uppe.
Tja, det tillförde nog knappast något till tråden men jag lovade ju att återkomma

.
Nu håller vi tummarna för att det blir lite action fr.o.m i morgon, när A.J landar på Svensk mark.
RDY hittade denna plats 1) för att han är intelligent (uppenbarligen) och 2) för att det är det närmaste stället från DB´s bostad där han kunnat bränna saker osedd (om det nu är DB som gjort det). RDY har varit logisk och minskat höstacken där nålen legat. Även om det inte var någon kropp han fann...
Vid fyndplatsen finns en enda "logisk" parkering (annars får man släpa kroppen lång väg över bron eller "framåt" väldigt långt - och då hade man gått in tidigare i skogen, alltså längre från Mjölån, och inte där man placerade kroppen). Man har antagligen parkerat vid mötesplatsen innan bron (där de lagliga ljusen är tända) och därifrån har man antingen slängt henne över broräcket ner i den nästan uttorkade "bäcken" eller baxat henne över det lägre vägräcket och in i skogen (troligast). Jag utgår från att de kommit från Forshallshållet och då KUNDE man också kört in till vänster en bit innan bron över Mjölån (innan avspärrningen). Men då hade man kunnat dra/bära kroppen längre in i skogen (mot Nossan till, parallellt med Mjölån och längre bort från vägen). Men parkering vid "mötesplatsen" så blir det nästan rakt in där kroppen hittades. De måste varit otroligt stressade för placering så nära vägen gör ju att lukten når förbipasserande + att kroppen kanske även kunnat synas från vägen/bron (om den nu bara låg 10 meter från vägen?). Om man parkerade vid mötesplatsen tar man dessutom en stor risk för att någon förbipasserande Grästorpare skulle blivit förbannad/förvånad för att man stod dumt till med bilen (= extra bråttom att göra sig av med kroppen och komma iväg).
Att de kört på 44:an är inte omöjligt. Mitt stalltips är i så fall att de kört från (eller förbi) DB´s bostad och in mot Grästorp, svängt ner mot Forshall men inte hittat något bra ställe där och därefter kört till "sista chansen" innan bondgårdar/slätten/gryningsljus börjar...
När man har facit i hand kan man ju konstatera att vi på FB och även andra, som kunnat kosta på oss att vara iskalla och rationella, nästan varit för smarta när det gällt att "lista ut" var BO skulle dumpats. Hunneberg, Kabelvägen, ja nästan alla ställen hade ju varit bättre än detta... Trots att det tog 5 veckor, så hade hon på denna plats aldrig legat "ohittad" hur länge som helst.
OBS. Mina funderingar och spekulationer och inga krav på att vara absoluta sanningar.
När det gäller de spår som hittats på fyndplatsen i helgen: Hoppas att dessa kommer från GM+assistenter och inte BOSSE BÄST och EVA REDIG som varit inne och placerat ljus mm innanför avspärrningen...