2013-08-13, 16:06
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill
Tror ni att sidan någonsin kommer tillbaka?

Om dom som driver webbhotellet får problem med andra av sina kunder pga av DDos attackerna så kanske detta webbhotell ej vill ha dom som kunder mera samt att rykte sprider sig till andra webbhotell men det är naturligtvis bara spekulationer, vem vet
Citera
2013-08-13, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azarashi
ddosskydd kostar några hundra tusen har jag hört?

LOL.. Dummaste jag läst på länge. För ett megastort företag kan det kosta sexsiffrigt ja, men då snackar vi STORT företag. För 3 000 per månad får en sajt i AP:s storlek bra skydd.

DDoS skydd upp till 320 Gigabit per sekund samt ytterligare uppgradering på WAF (Web Application Firewall) kostar runt 2700 + moms per månad
Citera
Medlem
MrSlimeFishs avatar
Citat:

Ja. DDOS attack innebär inte att datan går förlorad. De kan bara slänga upp allt på en ny address om de så önskar. Hjälper ju dock inte nödvändigtvis eftersom den nya sidan kan bli attackerad omedelbart den med.
Rätta mig om jag har fel någonstans.
Senast redigerad av MrSlimeFish 2013-08-13 kl. 16:10.
Citera
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Om dom som driver webbhotellet får problem med andra av sina kunder pga av DDos attackerna så kanske detta webbhotell ej vill ha dom som kunder mera samt att rykte sprider sig till andra webbhotell men det är naturligtvis bara spekulationer, vem vet

Vi kan alltid hoppas.
Citera
Medlem
Citat:

Givetvis. Det är bara en fråga om tid, kunskap och pengar.
Citera
2013-08-13, 16:10
Medlem
SummaSummarums avatar
Sorry felpost. Svenskarnas partis möte i Stockholm var nästa månad så attacken är inte relaterad till det.
Senast redigerad av SummaSummarum 2013-08-13 kl. 16:13.
Citera
2013-08-13, 16:11
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Med största sannolikhet skulle jag säga, men det kan nog dröja några dagar om de väljer (eller blir tvugna) att byta leverantör helt och hållet. Misstänker att de har ganska specifika krav som en leverantör måste uppfylla för att de ska vara intresserade.
Citera
2013-08-13, 16:13
Medlem
Durgas avatar
Avpixlat är inte målet i sig , målet är hotet från en begynnande rörelse där det tänkta resultatet är att tysta folkets växande uppvaknande om vad, vem, vilka ska bestämma och fördela våra samlade resurser.
Svensken börjar helt enkelt tröttna på att betala för en räkning som inte är beställd.
Avpixlat har axlat rollen som budbärare, släcks siten förändrar det ingenting i fråga om folks inställning.
Möjligtvis då att folk blir ännu mer förbannade, ni som förfäktar tankegodset hos gemene man har ingen aning om vad som just nu rör sig i folkdjupet, lustigt nog är det sk vänstermänniskor som inte har någon kontakt med folket, undrar var dom befinner sig ideologiskt egentligen.
Citera
2013-08-13, 16:18
Bannlyst
Synd om Avpixlats stängs, sajten behövs för den kommande valrörelsen , så folk börja bli mer invandrakritiska och inse att Sverige inte kan ta emot fler människor ifrån Afrika och Mellanösten.
Citera
2013-08-13, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Du och ni andra som nu jobbar med detta, är det möjligt att en underleverantör har klantat sig ?
Jag roade mig med att anropa de ip-nummer som låg både före och efter avpixlat, och den som ligger före är också helt nere, gemensam nämnare är inkorrekt.net som verkar vara polack, så kan det ha hänt något i routingen ? (är amatör i detta ämne)

Jag chansar på att operatören bara nullat deras IP-adress så dom slipper få trafik.
Citera
2013-08-13, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Synd om Avpixlats stängs, sajten behövs för den kommande valrörelsen , så folk börja bli mer invandrakritiska och inse att Sverige inte kan ta emot fler människor ifrån Afrika och Mellanösten.

Den stängs inte, eller ja kanske där, men den kommer igen snart på annat ställe isf.. A matter of time.
Citera
2013-08-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audi-cab
LOL.. Dummaste jag läst på länge. För ett megastort företag kan det kosta sexsiffrigt ja, men då snackar vi STORT företag. För 3 000 per månad får en sajt i AP:s storlek bra skydd.

DDoS skydd upp till 320 Gigabit per sekund samt ytterligare uppgradering på WAF (Web Application Firewall) kostar runt 2700 + moms per månad

Detta kan fås gratis nu för tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in