Jag blir förvånad över hur många som inte vet att avpixlat hostas utomlands och därav billigare priser än Svenska för både colo, dedikerat, vps och webbhotell.
Folk i tråden slänger ut sig "one.com tror du dom hostas där?" varför skulle dom inte kunna göra det? one.com har faktiskt blivit bättre än vad dom en gång i tiden var och är väldigt snabba och har betydligt mycket mindre problem än vad tex Binero eller Citynetwork som är svenska har haft senaste året.
Här kan ni se att One.com ligger före många svenska "premium" webbhotell.
http://www.webhosting-performance.com/sv/
Så innan ni försöker leka "proffs" och snacka skit om teknik ni har en aning om så skulle nog jag alla fall försöka läsa på så ni inte ser totalt efterblivna ut när jag skrivit denna kommentar.
Tar en av mina VPSer tex, jag hyr den för $20 per halvår och den har 4cores med 4GB minne och 5TB trafik och jag kan lova att en sida som avpixlat skulle snurra perfekt på en VPS med 1core och 1GB minne utan problem, detta skulle kosta dom ca $3 per månad och jag tror nog personerna bakom siten har råd med detta för det är en kostnad på ca 230kr per år, sedan kan man köpa till en backup VPS i annat land eller stad för ca $15 per år.
DDoS-attacker som är skapade av kriminella nätverk kan hålla på i flera veckor om det är illa, jag antar att avpixlats provider har nullroutat ip-adressen för att slippa trafiken.
Men som sagt, väldigt simpelt att slippa sånt här skit med lite kunskap, för ca 350kr per år har man en 100% lösning som inte går att ta ner nu för tiden (plats för en hemsida).