2013-08-13, 14:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
När detta vittnesmål tas upp, bör man även upplysa om att Catrin ska ha varit iklädd läderkläder. Hittills har det väl inte framkommit att hon brukade använda den typen av plagg. Så risken är ju stor att Rådén tagit fel på person - eller personer.

Är det förresten någon som vet när Rådén rapporterade vad hon sett?
Redan 1984, eller så pass sent som 1987??

1988 vill jag minnas att det var när Råden för första gången berättade att hon sett O i sällskap med Catrine i tunnelbanan.

Det som talar för att Råden såg rätt är ju det faktum att hon träffat på både obducenten och Catrine tidigare, Råden reagerade tydligen över det "udda paret".
En föreläsare från hennes polisutbildning i sällskap med en känd missbrukare, vem fan skulle inte ha reagerat ?

Varför är det så svårt för er mediemordsvänner att "köpa" Rådens vittnesmål ?
Varför i herrans namn skulle hon fara med osanning, hon har vittnat under ed dessutom och som sagt, hon kände igen de båda sen tidigare.
Citera
2013-08-13, 15:01
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
1988 vill jag minnas att det var när Råden för första gången berättade att hon sett O i sällskap med Catrine i tunnelbanan.
Tack!
Citat:
Det som talar för att Råden såg rätt är ju det faktum att hon träffat på både obducenten och Catrine tidigare, Råden reagerade tydligen över det "udda paret".
En föreläsare från hennes polisutbildning i sällskap med en känd missbrukare, vem fan skulle inte ha reagerat ?

Varför i herrans namn skulle hon fara med osanning, hon har vittnat under ed dessutom och som sagt, hon kände igen de båda sen tidigare.
Jag tror inte alls hon talar osanning. Men det är alltid lätt att missta sig. Det hade varit skillnad om hon hade växlat några ord med Härm, för då hade vi vetat att i alla fall han varit den person hon träffat.
Citat:
Varför är det så svårt för dig att låta bli att sätta etiketter på andra här?
Jag är själv bara intresserad av kriminalfallet i sig och har inte satt in mig i det politiska tramset.
Citera
2013-08-13, 15:02
Bannlyst
Citat:
Det är väl en ganska normal respons - att man återspeglar den andres sätt att vara.

Kontentan av detta med fruns iakttagelser är att hon rimligen bör veta bättre än oss här på forumet om och när något känns fel, när hon själv varit med där. Hon var ju gift med karln. Det är mycket "lätt" efter 30+ år för andra på ett diskussionsforum att "avgöra" vad som är sant och inte är sant. Ni säger att det är något fel på henne. Det kan faktiskt vara så att det är något fel på ex-maken.

Hur hon uppfattat Obducenten kanske hon inte var ensam om? Denne gav henne taskiga vibbar. Är det då något fel på henne?
Citera
2013-08-13, 15:04
Bannlyst
Citat:
Grejen var ju den att damen just tänkt: "Varför ska de ta in ett litet barn där, när det är så fint väder ute?"
Så att det hon erinrar sig har skett vid en helt annat tidpunkt, känns högst sannolikt.

Skulle det då utesluta läkarna?
Citera
2013-08-13, 15:08
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte alls hon talar osanning. Men det är alltid lätt att missta sig. Det hade varit skillnad om hon hade växlat några ord med Härm, för då hade vi vetat att i alla fall han varit den person hon träffat.

Varför är det så svårt för dig att låta bli att sätta etiketter på andra här?
Jag är själv bara intresserad av kriminalfallet i sig och har inte satt in mig i det politiska tramset.

Hon hade faktiskt varit på minst en av dennes föreläsningar och behöver inte ha talat med honom personligen, för att det ska vara trovärdigt.

Samma här.
Citera
2013-08-13, 15:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Försök vara lite seriös!
Att narkomaners förhållande till sanningen generellt är ett kapitel för sig, är oomtvistligt.

Det är knappast bara narkomaner som far med osanning, herregud människa, ta av dig skygglapparna för guds skull.

Har du tillgång till någon sorts statistik som visar att narkomaner ljuger mer än "vanligt folk" ?

Det är oerhört lätt att hacka på och misskreditera ett vittne som tex dagboksvittnet, en kvinna längst ner på samhällstegen, vad hade hon för möjligheter att agera när hon blev kallad för menederska ?
Nu är hon visserligen avliden men ändå.

Att anklaga en kvinnlig polis för mened är betydligt svårare, det fattar vem som helst.
Citera
2013-08-13, 15:12
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Kontentan av detta med fruns iakttagelser är att hon rimligen bör veta bättre än oss här på forumet om och när något känns fel, när hon själv varit med där. Hon var ju gift med karln. Det är mycket "lätt" efter 30+ år för andra på ett diskussionsforum att "avgöra" vad som är sant och inte är sant. Ni säger att det är något fel på henne. Det kan faktiskt vara så att det är något fel på ex-maken.

Hur hon uppfattat Obducenten kanske hon inte var ensam om? Denne gav henne taskiga vibbar. Är det då något fel på henne?
Nej, det är ju flera som upplevt honom på detta sätt och det är lätt att förstå att en "skum" person får diverse misstankar mot sig. Så fungerar folk.
Och det är just hans beteende som gjort att vi har det vittnesmål som du nyss tog upp.
Citat:
Skulle det då utesluta läkarna?
Var det inte fastslaget att de hade alibi för alla tidpunkter förutom 9 och 11 juni?
Citera
2013-08-13, 15:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Det finns ingen politik i Rådens påstådda observation av O och Catrine, Råden har vittnat om att hon har sett de båda och reagerade över det märkliga i att en föreläsare från hennes polisutbildning är i sällskap med en känd missbrukare.

Vem i herrans namn skulle inte ha reagerat ?
Citera
2013-08-13, 15:14
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Hon hade faktiskt varit på minst en av dennes föreläsningar och behöver inte ha talat med honom personligen, för att det ska vara trovärdigt.
Jag vet, men vittnesmålets dignitet hade varit ett helt annat om hon hade fört ett samtal med Härm.
Citera
2013-08-13, 15:16
Bannlyst
Citat:
Försök vara lite seriös!
Att narkomaners förhållande till sanningen generellt är ett kapitel för sig, är oomtvistligt.

Försöker vara så seriös som möjligt, men om det verkar oseriöst så beror det på läkarvännernas många uttalanden som haft med fallet att göra. Man blir cynisk. Tyvärr.

Ändå är det som Saba sagt så trovärdigt? Narkomaner och prostituerade verkar vara trovärdiga så länge det talar för läkarna på något vis...
Citera
2013-08-13, 15:16
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det finns ingen politik i Rådens påstådda observation av O och Catrine
Jag syftade inte på hennes motiv, jag syftade på allt runtomkring fallet i debatten - diverse agendor hit och dit.
Citera
2013-08-13, 15:17
Bannlyst
Citat:
Jag vet, men vittnesmålets dignitet hade varit ett helt annat om hon hade fört ett samtal med Härm.

På föreläsningen eller ombord på tåget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in