Citat:
Ursprungligen postat av
RevolverRoffe
Jodå, planerade mord existerar. Men du gör ett tankefel.
Antingen påstår du att mordet var planerat och därför har TA och TH dolt sina inbördes kontakter lång tid innan mordet för att undvika sammankoppling vid en eventuell polisutredning. Eller så påstår du att mordet inte var planerat och då kan man ju fråga sig varför TA och TH skulle dölja kotntakter med varandra. Eller så är den riktiga förklaringen den mest troliga, TA och TH hade ingen kontakt med varandra och i vart fall minst en av dem är helt oskyldig till Catrines död.
Om det vet jag inget. Däremot vet jag att domstolar kan påverkas av massmedia. Och det vet alla med rejäl erfarenhet av dömande.
Jaha. Och? Läkarförbundets medlemskrav är att man är legitimerad. Ska du inte skriva att de fick rätten att skriva ut medicin indragen också? För det är ju också en konsekvens av indragen legitimation.
Har korrigerat detta. Ja, jag tror personligen det var planerat (det andra var i mer allmänna termer). Lång tid (relativt) behöver det inte vara och dessutom så kan de ha återupprättat kontakten år 1984, eller hur?
Nej, men det var du som underströk att de sparkats ut från läkarförbundet för att de förlorat sina legitimationer. Du hade inte behövt kommentera det alls. Jag skrev en självklarhet första gången, det bara följde med i farten. Japp, jag
visste att om man förlorar sin läkarlegitimation, så har man inte längre på läkarklubben att göra.