Citat:
Ursprungligen postat av
Haringetnamnalls
Läs mina inlägg i denna tråden så har du förklaringen.
Motsäger du dig detta beror det på att du är osäker i din roll som kvinna och inte vill att "män" ska vara "bättre".
Dvs egot får sig en käftsmäll.
Relax och läs.
Läst och förstår inte vart du drar tråden men okej, jag ska försöka ändå, misslyckas jag så är du mer än välkommen att tro att jag är osäker på "min roll som kvinna". Jag är dock 100% säker på att jag har en vagina som någorlunda menstruerar regelbundet, om det var det du menade.
Du säger att mannen leder alltid? Du har delvis rätt, det finns oss som tar ledarskapet naturligt ifrån, de män och kvinnor då vi anser oss bättre kvalificerade för just den uppgiften.
Men världsligt så verkar det ju bli en ändring på det? http://www.metro.se/nyheter/fler-kvinnor-leder-varldens-lander/EVHlch!64V3PfPipAyFc/ är det också förvirrade kvinnor som inte vet sin roll?
Jag bryr mig inte om om männen är bättre eller om kvinnor är bättre, varför måste någon hela tiden vara BÄTTRE? Varför är det så svårt att se en kvinna utföra, något som anses "mansgöra", utan att dra igång det misogyna larmet som beordrar henne att falla åter i sin "kvinnliga roll", vad det nu är? Och när det inträffar att denna kvinna även utför arbetet bättre, då är det ju självklart något fel på hennes sexualitet, hennes utseende? Och Gud förbjude om hon råkar göra ett misstag, då kan hon ju lika gärna dö.