Citat:
Ursprungligen postat av
Haringetnamnalls
Okej för att förklara det enkelt. Leda känslomässigt är när man skapar känslan man själv har i andra.
Ja just det, det är nog en nödvändig förmåga om man ska leda andra.
Men jag undrar om det är som det beskrevs i första inlägget att alla ska vara tretton år och helt neutrala när de börjar livet i det här nya samhället. Kvinnor har ju större förmåga att leva sig in i andras känslor och det är ju så man styr andra.
Så så länge inte starka män låter andra starka män sätta sig på andra så är nog möjligheten större att fler kvinnor har möjlighet att bestämma mer. Så jag tror mer på att det är en kamp mellan det goda och onda för att uttrycka det förenklat.
Många i tråden låter som om män verkligen var otrevliga satar som genast skulle börja att slå kvinnor, våldta dem och mörda dem om de fick chansen. Jag uppfattar det som det är flest män som har den åsikten. Samma inställning till män som radikalfeminister brukar ha då. Det är lite konstigt.
Jag kan inte se det så självklart att dessa trettonåriga pojkarna genast skulle vilja göra onda saker med de trettonåriga flickorna och inte sen heller.
Och även om det är en man som styr ytligt sätt så beror det ju på vilka han lyssnar på som har mer makt än de andra.
Jag tror inte på en kamp mellan kvinnor och män i ett sånt här scenario.