Citat:
Ursprungligen postat av
Bubbabadoo
Jösses
Du saknar helt och hållet grundläggande biologisk kunskap va? Varför tror du män utvecklades att ha MYCKET mer muskelmassa, 10-20ggr så hög testosteronnivå, bättre reflexer, snabbare ben, bättre rumsuppfattning, bättre rationellt tänk, bättre kastförmåga, aggressivare natur etc etc etc etc x10, än kvinnor? Tror du det var av ren slump?
Ibland undrar jag om vissa personer där ute är helt jävla hjärndöda, hur klarar ni av att leva i en värld ni inte kan ett skit om?
Kolla på människans historia, kolla på de stammar som finns idag, helvete, kolla på jävla robinson på TV vad som händer när kvinnorna får klara sig själva (hint, det gick helt åt skogen).
Kvinnor utvecklades för att ta hand om barn och tillreda mat, män utvecklades till att vara ute och jaga, kriga, erövra, försvara och slå varandra på käften. Jösses att det kan vara så jävla svårt att förstå.
Har du läst någon evolutionspsykologi över huvud taget?
När jag föreställde mig själv situationen ansåg jag mig att vi har åtminstone utvecklats till homo sapiens sapiens, att vi är medvetna om att vi är människor och vi har en utvecklad intelligens.
Den biologiska statusen du förklara är när vi var homo sapiens, alltså steget innan. Där muskelmassa och hastighet gick före intelligens... Men det är ju tydligt att det är den tiden du fortfarande lever i, så jag tänker inte ens klandra dig för dina personangrepp.
Citat:
Och tänket "män är starka" och "kvinnor är svaga" är inget HITTEPÅ av samhället: Det är en åsikt som är ett resultat av hur vi fungerar som människor.
Samhället har, är och kommer alltid vara "mansdominerat" för att det är just män som äro av den positionen rent naturligt, män har i stort sett skapat ALLT som finns i denna värld. Jag är jätteledsen om detta kränker dig, men tyvärr, så ser sanningen ut och jag rekommenderar att du börjar hitta din värdighet i typiskt kvinnliga sysslor för om du på fullaste allvar ska vara med och "kriga" med männen så har du tyvärr ett liv med självkänsla nedkörd i botten framför dig.
Om jag tex tittar på de männen jag växt upp med, tex mina bröder som är två m stora muskelklumpar och vi har haft denna diskussion redan, så skulle jag reda mig BRA mycket bättre än vad någon av dom skulle göra. Jag är den enda som får hjälpa min far med att bygga ett hus förtillfället, när det fiskas är det jag som fångar, dödar och rensar fisken och jag är den enda av mina syskon som besitter praktiskt problemlösning, jag är inte ovan till jakt och besitter teorin hur man slaktar och styckar upp älg och rådjur.
Samtidigt som jag redan besitter mina kvinnliga sysslor, jag vet vilka bär, rötter och växter man kan äta, både i tropisk och europeisk miljö, jag vet hur man fixar eld och vad man kan amvända för att tillverka kokkärl osv. Så med andra ord så är jag isf överlägsen över er starka farliga muskelmän.
Men detta var ingen diskussion i vem som har bästa överlevnadskunskaper utan vem som skulle få makten.
Och som du säger så är vårt samhälle mansdominerat för att det blev så när vi var i ett underutvecklat stadium pga av de fysiska attributerna var mer påtagliga och dominerade över intelligensen.
Det jag menade är att om denna grupp är en produkt av den moderna människan men totalt omedvetna om vilket kön som dominerat i vårt samhälle. Så kan det gå åt vilket håll som helst.