2013-08-13, 12:22
Awaiting Email Confirmation
maila AP alla era förslag, deras mail som fungerar och som de läser är

avpixlatinfo@gmail.com
Citera
2013-08-13, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cision
Jag har aldrig skrivit att någon leverantör erbjuder 120Gbps lina för 230kr per år.
Detta är en tjänst som kan erbjudas i olika former och en form är 100% gratis.

Du säger ju att din lösning klarar 120Gbit/s, vilken leverantör?

Du skriver att du har 5TB trafik/mån, är du medveten om hur lite det är?

Om du får 120Gbit/s in så tar det några timmar innan dina 5TB är slut, vad gör du då?

5TB/mån motsvarar en bandbredd på ca 10mbit/s, max. Om du maxar, men det gör du antagligen inte.

Edit: räknefel
Senast redigerad av _Användarnamn 2013-08-13 kl. 12:29.
Citera
2013-08-13, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Användarnamn

Om du får 120Gbit/s in så tar det några timmar innan dina 5TB är slut, vad gör du då?

5TB/mån motsvarar en bandbredd på ca 10mbit/s, max. Om du maxar, men det gör du antagligen inte.

Jag skulle nog säga att 5TB trafik är ca 15-16Mbps per månad maxat 24/7.
Hade du öppnat ögonen och läst vad jag skriver istället för att tolka om texten hela tiden så skrev jag att skydden före min VPS med 5TB trafik hanterar all DDoS och då slipper jag att trafiken når min VPS över huvudtaget.

Trollar du eller är du tappad i stengolvet som liten på riktigt?
Citera
2013-08-13, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Användarnamn

Det finns bra lösningar för $200 i månaden med obegränsad bandbredd som ser till att "Shit dont hit the fan". Och ju längre man kör lösningen ju säkrare blir det ligga bakom den.
Citera
2013-08-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cision
Jag skulle nog säga att 5TB trafik är ca 15-16Mbps per månad maxat 24/7.
Hade du öppnat ögonen och läst vad jag skriver istället för att tolka om texten hela tiden så skrev jag att skydden före min VPS med 5TB trafik hanterar all DDoS och då slipper jag att trafiken når min VPS över huvudtaget.

Trollar du eller är du tappad i stengolvet som liten på riktigt?

Vilken leverantör?
Citera
2013-08-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasMydia
Det finns bra lösningar för $200 i månaden med obegränsad bandbredd som ser till att "Shit dont hit the fan". Och ju längre man kör lösningen ju säkrare blir det ligga bakom den.

Skulle nog säga "från" 200$ i månaden, men allt är relativt. Stora ddos med dns-reflection är än så länge ganska få.
Citera
2013-08-13, 13:25
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ockhams Rakkniv säger att det handlar om en denial of service-attack, däremot tycker jag den var ganska dåligt tajmad då många läsare fortfarande är på semester eller har häcken full med jobb om de precis kommit tillbaka till kontoret. Avpixlat får sig nu en värdefull lektion i skalskydd som man kan implementera för framtiden, och givetvis även sätta upp Plan B och Plan C-lösningar för att hålla igång showen om attacker kommer.

Kompetenta nätverksrallare med SD-sympatier kanske kan hjälpa AP på traven? Tror inte de har resurser att fixa detta, sannolikt klarar de inte ens av att ställa rätt frågor till en eventuell support-tekniker.

Gör en insats för Sverige!
Citera
2013-08-13, 13:28
Medlem
MartinBrices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azarashi
maila AP alla era förslag, deras mail som fungerar och som de läser är

avpixlatinfo@gmail.com

Bra mail, räkna med överbelastnigsattack mot den med snart.

Ta ned rassarna!!
Citera
2013-08-13, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBrice
Bra mail, räkna med överbelastnigsattack mot den med snart.

Ta ned rassarna!!

Skulle vilja se den personen som kan ta ner Google
Citera
2013-08-13, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Ingen aning, var har du hört det?

Ja, och Din farfarsfarfarsfar åkte dit för våldtäkt av barn, därför måste det vara DU som dödade Bobby?
(på tal om kopplingar som är så långsökta att den som gör dem måste anklagas för att vara häxa eller liknande för att kosmos inte skall implodera av paradoxen som uppstår)

De som iscensatt denna attack är att finna bland de som inte gillar Avpixlat och har möjlighet att lägga mer eller mindre omfattande resurser på en attack och dessutom är beredda att tänja på lagen. Listan är inte så jättelång på sådana personer eller organisationer. Aschberg har som ordförande för Expo motiv att släcka Avpixlat. Han har dessutom ekonomiska möjligheter att finansiera en attack. Långsökt? Kanske, men betydligt mer underbyggt än dina fria fantasier.
Senast redigerad av SuperKurt 2013-08-13 kl. 13:39.
Citera
2013-08-13, 13:42
Medlem
HobartMuddys avatar
Premisser
* Det är en DDOS-attack
* Den är utförd av ett proffs med stort bottnät

Vi kan anta att de som ägnar år åt att bygga upp sin zombie-armé inte riskerar den för att leva ut en pubertal maktfantasi (ens i politisk skepnad).

Det som återstår är antingen:
Ett beställningsjobb. Vem har i så fall stått för fiolerna?
eller
Utpressningsförsök, vilket skulle förklara varför avpixlat inte säger så mycket.
Citera
2013-08-13, 13:43
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperKurt
De som iscensatt denna attack är att finna bland de som inte gillar Avpixlat och har möjlighet att lägga mer eller mindre omfattande resurser på en attack och dessutom är beredda att tänja på lagen. Listan är inte så jättelång på sådana personer eller organisationer. Aschberg har som ordförande för Expo motiv att släcka Avpixlat. Han har dessutom ekonomiska möjligheter att finansiera en attack. Långsökt? Kanske, men betydligt mer underbyggt än dina fria fantasier.

Ja Aschberg är känd för att hitta på konstigheter utanför lagens ramar för att få en bra historia... Låter inte så långsökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in