Citat:
Ursprungligen postat av
hushlittledarling
Ja, jag lever i verkligheten. Jag bor i det mångkulturella sverige, mitt i stockholm, här finns det invandrare överallt och restauranger och företag som ägs av invandrare. Många av mina bästa vänner är invandrarare, mina barns lärare är invandrare och deras vänner är invandrare...
Så visst fan lever jag mitt i det... men ofta brukar slödder som röstar SD inte ens vara i närheten av invandrare... de lever i undanskymda byar och har blivit rädda och uppskrämda som barn när de läst på sago-sidorna på Avipixlat om brutala invandrare, både i sverige men också utomlands... själva har de aldrig träffat på nån, jo, på pizzerian i grannbyn... men han är ok, för han är snäll... men alla andra... det vet man ju... för det har man ju läst....
Så lägg ner tramset.... känner du själv några invandrare? Tror knappt det...
Att såna som du hela tiden säger exakt det som propagandaledningen avpixlat hävdar... "haveriet"...
Finns fan inget haveri förutom i era huvuden... rena fantasierna och det är är det som är roligt.
Vi har invandrare i sverige... get use to it!
Avpixlat hoppas jag läggs ner för det är inget annat än uppskrämda små barn som leker vuxna rasister.
Lägg ner skiten. Hacka sönder skiten och låt Dagerlind ta ett hederlig jobb än en sagofarbror som sitter och letar artiklar över hela världen om psykopater, för att sprida till de redan uppskrämda barnen och farbröderna runtomkring i landet.
Sverige håller på att vakna upp. Eran makt på nätet håller på att minska. Ni har varit duktiga på att äga det scenrummet... men genom att avpixlat antingen är hackat eller nedlagt så kommer det minska... och då finns det ingen som hetsar mobben... då kommer det inga köttben som slängs in... då finns det bara nazistsidorna kvar. Och där är sverige inte moget än...
Det stämmer in på vissa. Tyvärr stämmer det även in på den motsatta sidan. Både de mest blinda inför diverse problem OCH de som ser problem i allt som är relaterat till invandring är ofta folk som inte bor bland invandrare. Jag tycker båda sidor jag syftar på överdriver, till sin "fördel".
För övrigt undrar jag vad du menar med "mitt i", jag har själv bott i diverse förorter där invandrare är i MAJORITET, men även runt Söder. Och mitt intryck av "söder" är att de verkligen INTE bor i någon mångkultur, de förstår åtminstone inte hur det ser ut i förorterna eller problematiken som också finns där...De lever INTE i "mitt i" den verkligheten.
Bor man "mitt i" Stockholm är det väl inte underligt att man inte ser några större problem i vardagen, som du säger ser man mest invandrare som arbetar där och många har sina butiker. Men det är inte förortens verklighet. Jag tror de flesta syftar på just det som INTE funkar. Om vi inte pratar om just "hardcore rasister" som dömer ut ALLA invandrare, med eller utan ett arbete.
De är snarare annars rätt lika dessa sidor: "ja men jag känner ju en granne som är invandrare, och de på pizzerian, så jag vet precis vad jag talar om".
För övrigt är ju det sista du säger bara önsketänkande, det finns inget som tyder på att Avpixlat eller några åsikter som man inte gillar "försvinner" på något sätt bara för att en sajt på nätet försvinner, snarare är det värsta som kan hända om åsikter tystas ned. Det finns INGET positivt med att en sajt som provocerar många hackas, för att sedan utnyttjas av olika politiska sidor. Som vänster och höger gör här.