2013-08-13, 22:36
Medlem
hushlittledarlings avatar
Från Twitter:
Mats Dagerlind ‏@Demofon aug 11
Får frågor om att Avpixlats server är nere och läser många spekulationer, samtliga felaktiga. Det rör sig bara om smärre tekniska problem

Smärre tekniska problem. Sas det igår... Idag säger han att vänsternissar betalt ryska maffian.

Verkar som att nåt inte stämmer... igår var det ju bara lite tekniska problem. Borde hans tekniker inte redan då ha sett att det var en DDos-attack från ryssland?

Hur vet att han att vänstern har satt in pengar på PG-giro... är inte det lite löjligt att påstå det? Hur fan vet han det? Knappast nån som sagt... och skulle då ryska maffian säga... "jomen vi vet att det är vänsternissar i sverige som betalt oss..."

Den killen har inte alla hästar hemma.... Och hans bloggar tycker ni är bra... han är ju mytoman...
Citera
2013-08-13, 22:37
Medlem
SuneNixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ja, jag lever i verkligheten. Jag bor i det mångkulturella sverige, mitt i stockholm, här finns det invandrare överallt och restauranger och företag som ägs av invandrare. Många av mina bästa vänner är invandrarare, mina barns lärare är invandrare och deras vänner är invandrare...
Så visst fan lever jag mitt i det... men ofta brukar slödder som röstar SD inte ens vara i närheten av invandrare... de lever i undanskymda byar och har blivit rädda och uppskrämda som barn när de läst på sago-sidorna på Avipixlat om brutala invandrare, både i sverige men också utomlands... själva har de aldrig träffat på nån, jo, på pizzerian i grannbyn... men han är ok, för han är snäll... men alla andra... det vet man ju... för det har man ju läst....

Så lägg ner tramset.... känner du själv några invandrare? Tror knappt det...

Att såna som du hela tiden säger exakt det som propagandaledningen avpixlat hävdar... "haveriet"...
Finns fan inget haveri förutom i era huvuden... rena fantasierna och det är är det som är roligt.

Vi har invandrare i sverige... get use to it!

Avpixlat hoppas jag läggs ner för det är inget annat än uppskrämda små barn som leker vuxna rasister.
Lägg ner skiten. Hacka sönder skiten och låt Dagerlind ta ett hederlig jobb än en sagofarbror som sitter och letar artiklar över hela världen om psykopater, för att sprida till de redan uppskrämda barnen och farbröderna runtomkring i landet.

Sverige håller på att vakna upp. Eran makt på nätet håller på att minska. Ni har varit duktiga på att äga det scenrummet... men genom att avpixlat antingen är hackat eller nedlagt så kommer det minska... och då finns det ingen som hetsar mobben... då kommer det inga köttben som slängs in... då finns det bara nazistsidorna kvar. Och där är sverige inte moget än...
Har du tagit dig en holk för mycket? Problemet är inte de skötsamma invandrare som finns, som integrerat sig och försörjer sig själva och bidrar till Sveriges väl, utan det stora antalet som inte integrerat sig, som enbart lever på bidrag, som begår brott som inte sköter sig. Ska det vara så förbenat svårt att fatta? Sverige har släppt in och fortsätter att släppa in för mycket av fel sorts människor, som inte har här att göra. Känner massor av skötsamma invandrare, från Norden, Vösteuropa och till med från MENA..so what?? Det fråntar ju inte det faktum att massinvandringen av bidragsinvandrare främst från MENA och Afrika men även från andra håll, skapar allt mer allvarliga problem i Sverige. Kalla det för "rasistiskt" när man vill ha ett stopp på denna vansinniga politik innebär ju att du inte har en susning om vad rasism innebär. Avpixlat ger en annan vinkling på det som sker i Sverige angående invandringen än den man får i gammelmedierna. De är som en enda man i Sverige..inga avvikande uppfattningar tillåts..det är ju helt sjukt. Sverige håller på att vakna upp..men inte på det sätt du påstår utan det motsatta..alltfler inser hur pervers massinvandringspolitiken egentligen är och hur destruktiv den är för Sverige. Den invandringskritiska makten på nätet kommer bara att öka...är du så blåst att du tror att stödet för SD minskar bara för att Avpixlat är nedsläckt i nån vecka??
Citera
2013-08-13, 22:42
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneNixon
Har du tagit dig en holk för mycket? Problemet är inte de skötsamma invandrare som finns, som integrerat sig och försörjer sig själva och bidrar till Sveriges väl, utan det stora antalet som inte integrerat sig, som enbart lever på bidrag, som begår brott som inte sköter sig. Ska det vara så förbenat svårt att fatta? Sverige har släppt in och fortsätter att släppa in för mycket av fel sorts människor, som inte har här att göra. Känner massor av skötsamma invandrare, från Norden, Vösteuropa och till med från MENA..so what?? Det fråntar ju inte det faktum att massinvandringen av bidragsinvandrare främst från MENA och Afrika men även från andra håll, skapar allt mer allvarliga problem i Sverige. Kalla det för "rasistiskt" när man vill ha ett stopp på denna vansinniga politik innebär ju att du inte har en susning om vad rasism innebär. Avpixlat ger en annan vinkling på det som sker i Sverige angående invandringen än den man får i gammelmedierna. De är som en enda man i Sverige..inga avvikande uppfattningar tillåts..det är ju helt sjukt. Sverige håller på att vakna upp..men inte på det sätt du påstår utan det motsatta..alltfler inser hur pervers massinvandringspolitiken egentligen är och hur destruktiv den är för Sverige. Den invandringskritiska makten på nätet kommer bara att öka...är du så blåst att du tror att stödet för SD minskar bara för att Avpixlat är nedsläckt i nån vecka??

Använder inte droger. utan är en helt vanlig hederlig hårt arbetande företagare som har invandrare och svenskar som anställda. Vi jobbar hårt och har kul. Jag skiter i varifrån folk kommer så länge de sköter sig och gör rätt för sig. Rasister kommer alltid gnälla och de kommer alltid skylla sina problem på andra.

Jag hoppas att stödet till SD kommer minska när folk får se vilka idioter som sitter i olika kommunstyrelser... det är ju bara gamla bittra gubbar... småkorkade nötter.
Citera
2013-08-13, 22:49
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
Om det krävs så lite för hrrmmm svenska befolkningen att bli rasister o fördummade så lär det ske förr eller senare,hellre förr. Eller?
Men jag gillar första delen av det du skrev.
Det är givetvis pincipfrågan som är det intressanta!
Förmodligen ser vi nu tecken på en långsam, men stabil, gradvis, opinionsförskjutning, vilken har fördröjts genom etablerandet av friskolor, då dessa har inneburet en möjlighet för medelklassen att slippa att behöva dumpa sina egna barn i en slumskola.
Ett test, hur många Miljöpartister, verksamma inom media, och boende på Södermalm, i Stockholm, har valt att se till att deras egna barn blir integrerade i det nya, spännande, multikullturella experimentet?
Citera
2013-08-13, 22:53
Avslutad
Citat:
Ja, jag lever i verkligheten. Jag bor i det mångkulturella sverige, mitt i stockholm, här finns det invandrare överallt och restauranger och företag som ägs av invandrare. Många av mina bästa vänner är invandrarare, mina barns lärare är invandrare och deras vänner är invandrare...
Så visst fan lever jag mitt i det... men ofta brukar slödder som röstar SD inte ens vara i närheten av invandrare... de lever i undanskymda byar och har blivit rädda och uppskrämda som barn när de läst på sago-sidorna på Avipixlat om brutala invandrare, både i sverige men också utomlands... själva har de aldrig träffat på nån, jo, på pizzerian i grannbyn... men han är ok, för han är snäll... men alla andra... det vet man ju... för det har man ju läst....

Så lägg ner tramset.... känner du själv några invandrare? Tror knappt det...

Att såna som du hela tiden säger exakt det som propagandaledningen avpixlat hävdar... "haveriet"...
Finns fan inget haveri förutom i era huvuden... rena fantasierna och det är är det som är roligt.

Vi har invandrare i sverige... get use to it!

Avpixlat hoppas jag läggs ner för det är inget annat än uppskrämda små barn som leker vuxna rasister.
Lägg ner skiten. Hacka sönder skiten och låt Dagerlind ta ett hederlig jobb än en sagofarbror som sitter och letar artiklar över hela världen om psykopater, för att sprida till de redan uppskrämda barnen och farbröderna runtomkring i landet.

Sverige håller på att vakna upp. Eran makt på nätet håller på att minska. Ni har varit duktiga på att äga det scenrummet... men genom att avpixlat antingen är hackat eller nedlagt så kommer det minska... och då finns det ingen som hetsar mobben... då kommer det inga köttben som slängs in... då finns det bara nazistsidorna kvar. Och där är sverige inte moget än...
Det stämmer in på vissa. Tyvärr stämmer det även in på den motsatta sidan. Både de mest blinda inför diverse problem OCH de som ser problem i allt som är relaterat till invandring är ofta folk som inte bor bland invandrare. Jag tycker båda sidor jag syftar på överdriver, till sin "fördel".

För övrigt undrar jag vad du menar med "mitt i", jag har själv bott i diverse förorter där invandrare är i MAJORITET, men även runt Söder. Och mitt intryck av "söder" är att de verkligen INTE bor i någon mångkultur, de förstår åtminstone inte hur det ser ut i förorterna eller problematiken som också finns där...De lever INTE i "mitt i" den verkligheten.

Bor man "mitt i" Stockholm är det väl inte underligt att man inte ser några större problem i vardagen, som du säger ser man mest invandrare som arbetar där och många har sina butiker. Men det är inte förortens verklighet. Jag tror de flesta syftar på just det som INTE funkar. Om vi inte pratar om just "hardcore rasister" som dömer ut ALLA invandrare, med eller utan ett arbete.

De är snarare annars rätt lika dessa sidor: "ja men jag känner ju en granne som är invandrare, och de på pizzerian, så jag vet precis vad jag talar om".

För övrigt är ju det sista du säger bara önsketänkande, det finns inget som tyder på att Avpixlat eller några åsikter som man inte gillar "försvinner" på något sätt bara för att en sajt på nätet försvinner, snarare är det värsta som kan hända om åsikter tystas ned. Det finns INGET positivt med att en sajt som provocerar många hackas, för att sedan utnyttjas av olika politiska sidor. Som vänster och höger gör här.
Senast redigerad av sjelvefan 2013-08-13 kl. 23:05.
Citera
2013-08-13, 22:54
Medlem
SuneNixons avatar
Citat:
Använder inte droger. utan är en helt vanlig hederlig hårt arbetande företagare som har invandrare och svenskar som anställda. Vi jobbar hårt och har kul. Jag skiter i varifrån folk kommer så länge de sköter sig och gör rätt för sig. Rasister kommer alltid gnälla och de kommer alltid skylla sina problem på andra.

Jag hoppas att stödet till SD kommer minska när folk får se vilka idioter som sitter i olika kommunstyrelser... det är ju bara gamla bittra gubbar... småkorkade nötter.
Ok, köper ditt resonemang med att skita i vad folk kommer ifrån så länge de sköter sig. Men alla de som INTE sköter sig då? Är det "rasistiskt" att ifrågasätta det kloka i att släppa in människor som inte har skyddsbehov och därmed inte har i Sverige att göra och ge dessa individer gratis livstidsförsörjning i form av bidrag, fri sjukvård osv utan några motkrav alls? Anser du på fullt allvar att detta är en fullt rimlig och hållbar politik..i synnerhet i det långa loppet?

Är det rimligt att föra en politik som skapar alltfler etniska getton av en ständigt ökande mängd bidragstagare runt om i landet, grogrunder för utanförskap, grov kriminalitet och en alltmer ökande splittring av det svenska samhället? Varför anser du att det är rasistiskt att ifrågasätta detta??

Varför är det ok att gratis skänka bort svenska folkets gemensamma egendom? Vad består det rasistiska i med en sajt som pekar på fakta som inte framkommer, som aktivt döljs i vanliga medier? Sanningen kan väl aldrig vara rasistisk? Inte för att jag förväntar mig nåt vettigt svar..men..men..
Senast redigerad av SuneNixon 2013-08-13 kl. 23:07.
Citera
2013-08-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Alla har samma rättigheter tills de genom sina handlingar medvetet förminskat sitt eget värde. Det är det som är poängen - varje individ måste ju ses som lika mycket värd som alla andra människor i världen tills dess att det finns bevisat att den personen är en seriemördare, typ.

Därför är rasism hjärndött och inget jag har problem med att begränsa yttrandefriheten för. Rasismen säger ju att vissa människor är mindre värda för att de tillhör en grupp människor som till exempel våldtar mer eller begår fler brott, oavsett om den enskilde individen är oskyldig eller ej.

När man kollektivt utmålar en hel grupp människor som mindre värda istället för att döma dem som individer, så förnekar man mängder av oskyldiga människor grundläggande mänskliga rättigheter och har då ingen rätt att kräva rättigheter som yttrandefrihet för egen del.

Ok, om vi då tar BRÅs statistik och visar att t ex araber och afrikaner är 23 ggr mer våldtäktsbenägna än svenskar vad säger de om de människor som medvetet släpper in dessa rötägg i Sverige utan ansats till att sortera bort brottslingar, är de mer eller mindre värda än övriga? T ex 7 klöverns politiker som medvetet utsätter sin egen befolkning för tusentals våldtäkter och rån årligen utöver vad som våra egna inhemska brottslingar mäktar med? Rimligen är dessa med din definition mindre värda. Av detta följer då att t ex alla som röstar på MP är mindre värda än de som stöder Avpixlat och röstar SD.

FN pratar om människors lika rättigheter vilket är likhet inför lagen etc. Du trasslade ju genast in dig när du på en gång relativiserade människovärdet utifrån vad du tycker. Jag anser det omöjligt att hävda människors lika värde eftersom det är naturligt att sätta mer värde på sina nära än en random mördare men däremot respekterar jag människors grundläggande rättigheter oavsett eventuell brottslighet. Att någon bryter mot lagen tar inte bort dennes grundläggande rättigheter som t ex yttrandefrihet. T ex Avpixlats rätt att höras utan att bli hackade.

Kan vi då vara överens om att "människors lika värde" är en floskel?
Senast redigerad av SuperKurt 2013-08-13 kl. 23:00.
Citera
2013-08-13, 22:58
Medlem
Citat:

Hur vet att han att vänstern har satt in pengar på PG-giro... är inte det lite löjligt att påstå det? Hur fan vet han det? Knappast nån som sagt... och skulle då ryska maffian säga... "jomen vi vet att det är vänsternissar i sverige som betalt oss..."

Den killen har inte alla hästar hemma.... Och hans bloggar tycker ni är bra... han är ju mytoman...

Ja, en person som får tekniska problem med sin hemsida och utan bevis drar fram teorin att antirasister betalat ryska maffian för att attackera sidan har uppenbarligen vissa problem.
Citera
2013-08-13, 23:01
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:

Haha, hårt arbetande företagare som inte ens vet vad Rikdagens Utredningstjäst är, utan tror att det en skattegrej. Efter ett sånt avslöjande kan du tyvärr inte räkna med något annat än att utses till årets idiot. Dina inlägg tillför inget, och det vet du, du vill bara stjäla bandbredd.
F.ö. är det sådana obildade dårar som du som får SD att växa!
Citera
2013-08-13, 23:07
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
hahahahhahaaaaaa
Jag håller med! Klockrent! Du satte verkligen rätt titel på dom.
Kissie och dom försöker få gratis läppglans och dom på avpixlat försöker få gratis röster så att dom kan sno pengar och utnyttja vissa folk som arbetskraft...och dom som läser det och tror på det har så kass självkänsla att dom vill höra vilka lögner och förtal som helst bara dom framstår som bättre.
Så jävla genomskinligt.
Fast där håller inte ens hushlittledarling med dig. Han säger att det som skrivs där är sant men vinklat. Om allt som skriv där är lögner och förtal borde väl inte sidan varit så populär? Människorna bakom sidan vet att de i utgångsläget har mindre förtroende än övrig media, därför använder de källhänvisning. Dessutom har flertalet jurister, bland annat anlitade av aftonbladet, undersökt om någon artikel skulle utgöra hets om folkgrupp. De fick nöja sig med att juristerna inte hittade något. Fd Åklagare följde sidan i ett halvår:
Citat:
I dagens läge förefaller det svårt för att inte säga omöjligt att finna en journalist som endast söker sanningen och är beredd att redovisa den även om den strider mot journalistens privata världsbild. Envar sin egen agitator, tycks devisen vara för de flesta och större delen av journalistkåren förefaller vara maniskt sysselsatt med självskadebeteende genom att ständigt arbeta på att försämra sitt redan dåliga rykte. Min slutsats blir – i vart fall tills vidare - att det är denna yrkesgrupp som genom osakliga skriverier utan underbyggda påståenden placerat Avpixlat i en skamvrå där många av sajtens belackare själva vore väl värda en framskjuten plats. Ett närmare studium med objektivitet och ärlighet som ledstjärna skulle förmodligen ge vid handen att Avpixlat inte på långa vägar förmår leva upp till den negativa bild som den begåvats med av okritiska eller illvilliga journalister. Men som sagt, jag är beredd att revidera denna uppfattning om någon förmår bevisa att jag har fel.
http://www.newsmill.se/artikel/2013/02/21/slutsatser-efter-att-ha-l-st-avpixlat-i-ett-halv-r

Egentligen är allt detta OT, men eftersom moderatorn låter hushlittledarling ränna runt värre än än abstinensfylld horsare, så antar jag att allt möjligt är ok i tråden.
Citera
2013-08-13, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperKurt
Ok, om vi då tar BRÅs statistik och visar att t ex araber och afrikaner är 23 ggr mer våldtäktsbenägna än svenskar vad säger de om de människor som medvetet släpper in dessa rötägg i Sverige utan ansats till att sortera bort brottslingar, är de mer eller mindre värda än övriga? T ex 7 klöverns politiker som medvetet utsätter sin egen befolkning för tusentals våldtäkter och rån årligen utöver vad som våra egna inhemska brottslingar mäktar med? Rimligen är dessa med din definition mindre värda. Av detta följer då att t ex alla som röstar på MP är mindre värda än de som stöder Avpixlat och röstar SD.

FN pratar om människors lika rättigheter vilket är likhet inför lagen etc. Du trasslade ju genast in dig när du på en gång relativiserade människovärdet utifrån vad du tycker. Jag anser det omöjligt att hävda människors lika värde eftersom det är naturligt att sätta mer värde på sina nära än en random mördare men däremot respekterar jag människors grundläggande rättigheter oavsett eventuell brottslighet. Att någon bryter mot lagen tar inte bort dennes grundläggande rättigheter som t ex yttrandefrihet. T ex Avpixlats rätt att höras utan att bli hackade.

Min poäng är ganska okomplicerad. Om man inte respekterar människors lika värde och andra grundläggande rättigheter så har man inte heller rätt att kräva någon form av rättigheter själv.

Att låta folk sprida rasism fritt i ett samhälle fyller ingen demokratisk funktion. Ingen vill ha ett rasistiskt samhälle och således skadar det inte heller demokratin att förbjuda rasistiska partier och tysta ner rasistiska röster i den politiska debatten.
Citera
2013-08-13, 23:13
Medlem
SuneNixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Min poäng är ganska okomplicerad. Om man inte respekterar människors lika värde och andra grundläggande rättigheter så har man inte heller rätt att kräva någon form av rättigheter själv.

Att låta folk sprida rasism fritt i ett samhälle fyller ingen demokratisk funktion. Ingen vill ha ett rasistiskt samhälle och således skadar det inte heller demokratin att förbjuda rasistiska partier och tysta ner rasistiska röster i den politiska debatten.
Detta är bara floskler och klichèer du kommer med, utan substans. Du kan inte komma med konkreta exempel vad du närmare menar med "att inte respektera alla människors lika värde" eller vad det är för rasism du påstår folk sprider eller varför partier är rasistiska..därför går det heller inte att ta på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in