2013-08-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cision

Tar en av mina VPSer tex, jag hyr den för $20 per halvår och den har 4cores med 4GB minne och 5TB trafik och jag kan lova att en sida som avpixlat skulle snurra perfekt på en VPS med 1core och 1GB minne utan problem, detta skulle kosta dom ca $3 per månad och jag tror nog personerna bakom siten har råd med detta för det är en kostnad på ca 230kr per år, sedan kan man köpa till en backup VPS i annat land eller stad för ca $15 per år.

DDoS-attacker som är skapade av kriminella nätverk kan hålla på i flera veckor om det är illa, jag antar att avpixlats provider har nullroutat ip-adressen för att slippa trafiken.

Men som sagt, väldigt simpelt att slippa sånt här skit med lite kunskap, för ca 350kr per år har man en 100% lösning som inte går att ta ner nu för tiden (plats för en hemsida).

Vilken bandbredd har du?
Citera
2013-08-13, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Användarnamn
Vilken bandbredd har du?

Menar du på VPS i sig eller anti-DDoS skyddet som ligger före den?
Citera
2013-08-13, 12:01
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Men som sagt, väldigt simpelt att slippa sånt här skit med lite kunskap, för ca 350kr per år har man en 100% lösning som inte går att ta ner nu för tiden (plats för en hemsida).

Vad bra att experten har talat. För 350:- per år så har man en 100%-ig lösning som inte går att ta ner med ddos
Citera
2013-08-13, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Aha tack.
En fråga till,om man antar attacken sker med datorer utanför sverige,borde det inte gå att blocka alla ip som inte kommer från sverige? eller hur funkar det?

Nej, dns-reflection ger flera hundra, kanske tusentals ipnummer spridda på olika nät i världen, ip-nummer som dessutom är helt legala.
Citera
2013-08-13, 12:03
Medlem
Citat:
Menar du på VPS i sig eller anti-DDoS skyddet som ligger före den?

Menar vilken som är den maximala trafik din lösning klarar.
Citera
2013-08-13, 12:06
Medlem
SuneNixons avatar
Citat:
DDoS-attacker som är skapade av kriminella nätverk kan hålla på i flera veckor om det är illa, jag antar att avpixlats provider har nullroutat ip-adressen för att slippa trafiken.

Bra, hoppas nu Avpixlat och andra sajter lär sig en ordentlig läxa av det som skett och ser till att det inte återupprepas i framtiden, det är drygt ett år kvar till valet.
Citera
2013-08-13, 12:06
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Jag blir förvånad över hur många som inte vet att avpixlat hostas utomlands och därav billigare priser än Svenska för både colo, dedikerat, vps och webbhotell.

Folk i tråden slänger ut sig "one.com tror du dom hostas där?" varför skulle dom inte kunna göra det? one.com har faktiskt blivit bättre än vad dom en gång i tiden var och är väldigt snabba och har betydligt mycket mindre problem än vad tex Binero eller Citynetwork som är svenska har haft senaste året.

Här kan ni se att One.com ligger före många svenska "premium" webbhotell.

Så innan ni försöker leka "proffs" och snacka skit om teknik ni har en aning om så skulle nog jag alla fall försöka läsa på så ni inte ser totalt efterblivna ut när jag skrivit denna kommentar.

Tar en av mina VPSer tex, jag hyr den för $20 per halvår och den har 4cores med 4GB minne och 5TB trafik och jag kan lova att en sida som avpixlat skulle snurra perfekt på en VPS med 1core och 1GB minne utan problem, detta skulle kosta dom ca $3 per månad och jag tror nog personerna bakom siten har råd med detta för det är en kostnad på ca 230kr per år, sedan kan man köpa till en backup VPS i annat land eller stad för ca $15 per år.

något svenskt webbhotell hade aldrig hostat AP.
Citera
2013-08-13, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Nä du, för att tidningarna skall skriva om detta så måste AP komma med ett undertecknat pressmeddelande först, där de utelämnar ryska maffian och endast har med de detaljer som är kända och verifierbara, t ex trafikloggar från webplatsen som VISAR en pågående attack eller om det är maffian: Brevet med krav som de skall ha fått by now.

Är det inte Expo/Aschberg som fått räkningen från ryska maffian efter väl utfört uppdrag? Trots allt så var det ju Aschbergs bankirfarfar som tog emot och smälte om 500 ton guld som bolsjevikerna stulit från tsaren. Som jämförelse så är svenska guldreserven idag 27 ton. Ryssar gillar pengar och Aschberg är multimiljonär. http://www.expressen.se/debatt/sverige-tvattade-lenins-blodspengar/

http://www.friatider.se/aschberg-tvattade-bolsjevikguld
Citera
2013-08-13, 12:08
Medlem
Citat:
Menar vilken som är den maximala trafik din lösning klarar.

Den största attacken som kommit just nu är på 120Gbps(finns masssssssor över) och den tog inte ner sidan.

Citat:
Ursprungligen postat av Azarashi
något svenskt webbhotell hade aldrig hostat AP.

Finns flera webbhotell jag vet som skulle hosta dom, kanske gratis till och med i utbyte mot reklam
Citera
2013-08-13, 12:12
Medlem
Citat:
Den största attacken som kommit just nu är på 120Gbps(finns masssssssor över) och den tog inte ner sidan.

Okej, vilken leverantör erbjuder en 120Gbps lina för 230kr/år?
Citera
2013-08-13, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuperKurt
Är det inte Expo/Aschberg som fått räkningen från ryska maffian efter väl utfört uppdrag?

Ingen aning, var har du hört det?

Citat:
Ursprungligen postat av SuperKurt
Trots allt så var det ju Aschbergs bankirfarfar som tog emot och smälte om 500 ton guld som bolsjevikerna stulit från tsaren.

Ja, och Din farfarsfarfarsfar åkte dit för våldtäkt av barn, därför måste det vara DU som dödade Bobby?
(på tal om kopplingar som är så långsökta att den som gör dem måste anklagas för att vara häxa eller liknande för att kosmos inte skall implodera av paradoxen som uppstår)
Senast redigerad av Ippskiff 2013-08-13 kl. 12:18.
Citera
2013-08-13, 12:17
Medlem
Citat:
Okej, vilken leverantör erbjuder en 120Gbps lina för 230kr/år?

Jag har aldrig skrivit att någon leverantör erbjuder 120Gbps lina för 230kr per år.
Detta är en tjänst som kan erbjudas i olika former och en form är 100% gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in