2013-08-13, 11:44
Medlem
MrFolds avatar
Men att ni inte fattar det meningslösa i att sitta och käbbla med denne Sno. Det är som att försöka ha en diskussion om färger och upplevelsen av färger med en person som är född helt blind. Personen har ju uppenbarligen aldrig varit besvarat förälskad på allvar, eventuellt saknar hen förutsättningarna i sitt eget känsloliv för att bli det. Detta inte sagt som kritik, jag har inte själv helt lätt att hamna i den där hänryckningen sen jag blev vuxen.

Att konstatera att man bör lita på sina medmänniskor men ändå behålla en viss försiktighet i början av nya bekantskaper känns som att slå in öppna dörrar för de allra allra flesta här i tråden, så varför ska vi hålla på och tjafsa om detta. Jens är tyvärr död, det var absolut inte hans eget fel och han verkar ha varit en väldigt fin människa. Någon mer sens moral finns inte att dra ur detta.
Citera
2013-08-13, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrswife
Kanske inte så vanligt, inte heller att förlova sig efter 1 månad och flytta ihop efter 2 mån ( vilket jag själv har gjort)
Men det finns de fall där det vanligtvis slutar lyckligt...

Självklart kan det hela sluta lyckligt - men också olyckligt. Man tar en risk. Sen får man stå för konsekvenserna. Tar man en stor risk kan fallet bli högt. Därför säger de flesta föräldrar till sina barn att ta det lugnt och inte skynda sig i onödan innan man har lärt känna den nya människan.
Citera
2013-08-13, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breezer
Jag tycker att det är så hemskt att man försöker ge Jens någon som helst skuld i detta. Det är fel!
Jag skuldbelägger ingen, jag bara tror att med lite sunt förnuft hade han inte inlett något djupare förhållande med SN, och då hade han levt idag...

Jag beklagar djupt att detta slutade med en katastrof, så jävla onödigt...
Citera
2013-08-13, 11:47
Medlem
Det är helt irrelevant ifall de bara vart ett par i 3-4 månader. Vad fan har ni med det att göra?
Och gör det att Jens förtjänar att bli mördad? Och HUR kan folk sitta och skriva hur man SKA agera när man är kär? Är man själv en ärlig person så har man ingen anledning att tro att någon annan ljuger.
Citera
2013-08-13, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men om detta nu vore sant varför skulle han inte ha köpt drömhuset själv, med egna pengar, flyttat dit och levt sitt "drömliv" - utan SN:s hjälp?

Huset kostade 1,5miljoner. JJ fick 250.000kr (fanns det några lån?) för sin lägenhet. Hur mycket tjänar man i hans yrke?

Det väl där någonstans skillnaden mellan drömmen och verkligheten fanns.

Och vidare: antingen har man gemensam ekonomi med inkomster, eget kapital och skulder. Eller sen har var och en sin egen ekonomi.

Men inte så att det framtida huset skulle vara gemensamt - men SN:s skulder fortfarande hans privata.

Det kan inte ha varit roligt för de som SN var skyldig pengar att läsa på FB hur han ska åka till Cypern, köpa ett hus osv. Samtidigt som de inte fick se skymten av SINA pengar..

Och så har SNO vaknat till liv igen. Ge dig, du har inget vettigt att komma med. Tror på fullaste allvar att SNs lurade personer hade tillgång till JJs Facebook sida? Och för övrigt är allt det andra du skriver ännu mera idioti.
Citera
2013-08-13, 11:49
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är så hemskt att man försöker ge Jens någon som helst skuld i detta. Det är fel!

Jag tror inte att någon försöker det heller. Det är inte JJ:s "fel" att han blev dödad. Men tar man stora risker här i livet då kan man råka illa ut. Både ekonomiskt och rent fysiskt.

Det är väl lärdomen av hela den här historien. Blunda inte fast du är förälskad. Man kan inte lita på vem som helst oavsett hur bra man passar ihop sexuellt.
Citera
2013-08-13, 11:51
Medlem
Citat:
Och så har SNO vaknat till liv igen. Ge dig, du har inget vettigt att komma med. Tror på fullaste allvar att SNs lurade personer hade tillgång till JJs Facebook sida? Och för övrigt är allt det andra du skriver ännu mera idioti.

Men snälla du. Redan här på den här sidan vittnar det om "nära vänner" eller släktingar till de som har blivit lurade. Hur stora är bögkretsarna? Varför skulle inte SN:s ex ha tillgång till hans FB via "gamla gemensamma vänner" etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weinebrod
Det är helt irrelevant ifall de bara vart ett par i 3-4 månader. Vad fan har ni med det att göra?
Och gör det att Jens förtjänar att bli mördad? Och HUR kan folk sitta och skriva hur man SKA agera när man är kär? Är man själv en ärlig person så har man ingen anledning att tro att någon annan ljuger.
Det är ingen som förtjänar att bli mördad, har man tänkt att köpa hus med någon får man väl ta reda lite på dennes tidigare "handel och vandel"...
SN satt väl på "psyket" (om än frivilligt) när dom träffades dessutom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Jag skuldbelägger ingen, jag bara tror att med lite sunt förnuft hade han inte inlett något djupare förhållande med SN, och då hade han levt idag...

Jag beklagar djupt att detta slutade med en katastrof, så jävla onödigt...

Ok, jag beklagar mitt påstående. Men du har inte varit utsatt för en manipulativ mytoman så du ska nog inte dömma någon som varit det.
Citera
2013-08-13, 11:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Men herregud hon berättar ju anledningen. Det är LÖGNEN som utlöst bråket. Något jag hävdat hela tiden.

Herregud?

Vad du hävdar är ju inte så jävla intressant, vad AnnaKD säger är mer intressant då hon var nära vän med Jens.

Vilken lögn var det Jens hade uppdagat som ledde till att han konfronterade den psykopatiska Stefan så han blev så skitnödig så han var tvungen att ta livet av Jens?

Handlar det om husköpet, arvet, Cypernresan eller såg han hela sitt liv passera revy när han upptäckte att hela deras förhållande var byggt på en lögn?
Citera
2013-08-13, 11:54
Medlem
Citat:
Jag tror inte att någon försöker det heller. Det är inte JJ:s "fel" att han blev dödad. Men tar man stora risker här i livet då kan man råka illa ut. Både ekonomiskt och rent fysiskt.

Det är väl lärdomen av hela den här historien. Blunda inte fast du är förälskad. Man kan inte lita på vem som helst oavsett hur bra man passar ihop sexuellt.

Idioter sitter och dömer. Lätt att sitta här och spela smart när du i själva verket inte har en susning om hur dialogerna mellan JJ och SN sett ut. Vad JJ visste och inte visste. Man behöver inte vara förälskad för att lita på någon.
Citera
2013-08-13, 11:55
Medlem
Citat:
Men någonstans ändå ni som vill göra gällandes att pengar inte spelar någon roll när man är "kär" ändå sen tänker tvärtom när det visar sig att det inte finns några pengar att ärva.. DÅ är man minsann lurad. Innan dess kan man betala alla räkningar och ta stora lån för att ge pengar till någon man inte känner. Bara för att man är "kär"..

Men i verkligheten vill man ändå få valuta för pengarna. Man vill ha det där huset med polen.. den sortens liv som även JJ på sin FB skriver att han har drömt om..

Varför inte försöka skaffa sådana inkomster som tillåter den sortens liv istället för att snylta på en arvtagare?

När jag skrev att jag kan förstå hur SN kände när han uppenbarligen visste att utan pengar - trots de fina tänderna, solbrännan osv. - inte var attraktiv alls så är jag cynisk. Nej, jag säger som det är. Utan pengar skulle han inte ha dugt som "mannen i hans liv".

Tragiskt.

Men vem ÄR du?
Har du råkat ut för någon som bara haft dig som plånbok?
Hur kan du vara så säker på att folk bara vill vara med folk som har pengar för just pengarnas skull?
Visst finns det sådana men... det finns sådana som älskar också.
Vi är rätt många skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in