2013-08-13, 11:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaKD
Arvet var inte ett dugg viktigt i sammanhanget, det är LÖGNEN!
Hur FAN kan det vara så svårt för dig att fatta? Är du totalt efterbliven eller bara ute efter att provocera?
Håll i så fall käften i stället! Det är tillräckligt tungt som det är!

Om du vill få slut på spekulationer om arv och pengar så får du väl ange vad skälet till bråket var, eftersom du vill framhålla att du vet detta, annars lär nog spekulationerna om pengar fortsätta.

Att sitta och hävda att folk har fel utan att lägga fram något som talar för detta är meningslöst.

Jag tror också att det handlar om pengar, i grund och botten, dock inte om pengar som någon såg fram emot skulle finnas utan pengar som fanns och istället försvann.
Citera
2013-08-13, 11:21
Medlem
mrswifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om någon random människa från gatan säger till dig "ge mig en hundring du får en tusenlapp på fredag" tror du på honom då?

Bara för att man har haft sex med någon betyder inte att man kan lita på den människans fullt ut. Man måste lära känna honom/henne först. Det tar tid.

Sen tycks även din dator gissa.. redan, sedan.. ;-)

Bara för att komma med en åsikt, men har du aldrig varit kär?
Vad jag förstod blev de tillsammans i april, ändå 3 månader man umgås och lär känna en person. Sen är man väldigt kär i personen har man ingen anledning att misstro. Kärleken kan ibland vara blind..tyvärr.
Citera
2013-08-13, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thabita
Jag tycker den där "sno" kan lämna tråden omedelbums.
;(

Det är i efterhand med allas reflektioner det finns möjlighet att lära sig något av händelser. Trauman är svåra saker att baxa, men alla har vi några kunskaper därom, och de är värda att lyssna på.
När man står i olika vinklar och avstånd till händelserna blir slutsatserna också olika. Ingen härinne i tråden är oberörd av vad som hänt dessa två personerna och deras omgivande släkt och vänner, men några är mer emotionellt berörd än andra, av orsaker osynliga för oss andra.
Ju närmare man kommer något som kan kallas sanningen, ju mer tystnar känslosvallet, märkligt nog.
Det har jag lärt mig. Vi anklagar andra för allt möjligt innan vi kommit dit. Hört om scapegoats, slagpåsar, syndabockar? Intressant historia på den formen för avlastning av stress. . . .
Nu sörjer alla sina sorger och har rätt till det.
Citera
2013-08-13, 11:26
Medlem
jeandarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om du vill få slut på spekulationer om arv och pengar så får du väl ange vad skälet till bråket var, eftersom du vill framhålla att du vet detta, annars lär nog spekulationerna om pengar fortsätta.

Att sitta och hävda att folk har fel utan att lägga fram något som talar för detta är meningslöst.

Jag tror också att det handlar om pengar, i grund och botten, dock inte om pengar som någon såg fram emot skulle finnas utan pengar som fanns och istället försvann.

Att LÖGNEN om att pengar ( vilket många tror) till hus o resa uppdagades, att de som SN ska ha sagt sig betalt/fixat visade sig att vara en LÖGN gör ju att det blir fokus på just pengar! Själv lögnen i sig o att ha blivit bedragen o lurad torde jag var det som gjort JJ upprörd! Sen att lögnen just då handlade om pengar o därför har gjort att pengar fått så stor betydelse i tråden ger en missvisande bild. Lögnen kunde lika gärna handlat om otrohet eller något annat o JJ skulle med säkerhet blivit lika upprörd av att genomskåda den. Min intuition o reflektion.
Citera
2013-08-13, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrswife
Bara för att komma med en åsikt, men har du aldrig varit kär?
Vad jag förstod blev de tillsammans i april, ändå 3 månader man umgås och lär känna en person. Sen är man väldigt kär i personen har man ingen anledning att misstro. Kärleken kan ibland vara blind..tyvärr.
Hur vanligt är det att "köpa" hus ihop, efter 3 månader...
Citera
2013-08-13, 11:29
Medlem
Citat:

Jo, men att utpeka Jens som någon lycksökare är vidrigt! Det handlar om att Stefan lurat Jens och slagit blå dunster i ögonen på honom och när han sedan blir avslöjad så mördar han honom!

Allt kommer att komma fram när rättegången är avklarad och tills dess så vore det väldigt hyggligt om ni kunde låta bli att tro att Jens var ute efter pengar, han hade egna pengar och behövde ingen annans!
Citera
2013-08-13, 11:32
Medlem
Citat:

Men herregud hon berättar ju anledningen. Det är LÖGNEN som utlöst bråket. Något jag hävdat hela tiden.
Citera
2013-08-13, 11:33
Medlem
Citat:
Jo, men att utpeka Jens som någon lycksökare är vidrigt! Det handlar om att Stefan lurat Jens och slagit blå dunster i ögonen på honom och när han sedan blir avslöjad så mördar han honom!

Allt kommer att komma fram när rättegången är avklarad och tills dess så vore det väldigt hyggligt om ni kunde låta bli att tro att Jens var ute efter pengar, han hade egna pengar och behövde ingen annans!
Jens tillät sig bli grundlurad, detta gjorde att den psykiskt instabile Stefan grävde sig allt djupare i lögnens träsk, ångesten växte inför det stundande avslöjandet...
Allt slutade i katastrof...
Citera
2013-08-13, 11:36
Medlem
mrswifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Hur vanligt är det att "köpa" hus ihop, efter 3 månader...

Kanske inte så vanligt, inte heller att förlova sig efter 1 månad och flytta ihop efter 2 mån ( vilket jag själv har gjort)
Men det finns de fall där det vanligtvis slutar lyckligt...
Citera
2013-08-13, 11:39
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Jens tiullät sig bli grundlurad, detta gjorde att den psykiskt instabile Stefan grävde sig allt djupare i lögnens träsk, ångesten växte inför det stundande avslöjandet...

Backa gärna upp dina påståenden med en källa. Annars bör du förtydliga att det handlar om dina egna funderingar.
Citera
2013-08-13, 11:42
Medlem
Citat:

Men om detta nu vore sant varför skulle han inte ha köpt drömhuset själv, med egna pengar, flyttat dit och levt sitt "drömliv" - utan SN:s hjälp?

Huset kostade 1,5miljoner. JJ fick 250.000kr (fanns det några lån?) för sin lägenhet. Hur mycket tjänar man i hans yrke?

Det väl där någonstans skillnaden mellan drömmen och verkligheten fanns.

Och vidare: antingen har man gemensam ekonomi med inkomster, eget kapital och skulder. Eller sen har var och en sin egen ekonomi.

Men inte så att det framtida huset skulle vara gemensamt - men SN:s skulder fortfarande hans privata.

Det kan inte ha varit roligt för de som SN var skyldig pengar att läsa på FB hur han ska åka till Cypern, köpa ett hus osv. Samtidigt som de inte fick se skymten av SINA pengar..
Citera
2013-08-13, 11:42
Medlem
Citat:
Jens tillät sig bli grundlurad, detta gjorde att den psykiskt instabile Stefan grävde sig allt djupare i lögnens träsk, ångesten växte inför det stundande avslöjandet...

Jag tycker att det är så hemskt att man försöker ge Jens någon som helst skuld i detta. Det är fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in