2013-08-13, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaKD
Kände du ens Jens? Mer fel än så kan man inte ha...

Men hur väl kände Du honom egentligen?

Ansåg JJ att det var moraliskt ok av honom och SN att åka till Cypern SAMTIDIGt som SN hade en himla massa skulder som han borde ha betalat tillbaka istället?

Och skulle man inte betala tillbaka skulderna INNAN man betalar handpenning på ett hus?
Senast redigerad av sno 2013-08-13 kl. 10:33.
Citera
2013-08-13, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men OM nu pengarna inte spelade någon roll för JJ då fanns det väl inte mycket att bråka om heller?

Skitsamma att det inte blev något hus - de kunde väl sova soffan hos kompisar istället. Eller försöka hyra en andrahandsetta någonstans. Och att det inte blev någon Cypernresa heller kan väl ändå inte spelat någon roll. De hade ju kärleken.
Så du tror i din svart/vita värld att man inte ska kunna bli arg på någon man älskar?? Bara för att kärleken finns ju där?? Nu är du faktiskt pinsamt efterbliven och har visat det tillfullo med detta inlägg!
Citera
2013-08-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Så du tror i din svart/vita värld att man inte ska kunna bli arg på någon man älskar?? Bara för att kärleken finns ju där?? Nu är du faktiskt pinsamt efterbliven och har visat det tillfullo med detta inlägg!

Klart att man kan bli arg - men bara om saker som spelar roll.
Citera
2013-08-13, 10:38
Medlem
Citat:

Ansåg JJ att det var moraliskt ok av honom och SN att åka till Cypern SAMTIDIGt som SN hade en himla massa skulder som han borde ha betalat tillbaka istället?

Och skulle man inte betala tillbaka skulderna INNAN man betalar handpenning på ett hus?

Jag kände honom väldigt väl! Har du läst tråden alls? Har du överhuvudtaget fått med dig att SN levde sitt liv i en lögn? Han ljög om miljonarv osv.. Jens hade inte en aning om att Stefan var en bedragare!
Ta o läs på lite innan du yttrar dig!
Citera
2013-08-13, 10:43
Medlem
jeandarcs avatar
Citat:

Ursäkta men vad går du på människa ??? Eller är ditt syfta enbart att provocerar genom dina inlägg!!
Saker o ting är inte så himla svart eller vitt alla gånger...vad vet du om om vad JJ visste om SN ekonomiska förhållanden. Säger SN att " jag har pengar, jag betalar redan"
Så finns det väl ingen anledning för JJ att misstro honom. Går du genom livet o förutsätter att alla människor du möter är oärliga ?
Citera
2013-08-13, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeandarc
Nu vad det inte fråga om hur man marknadsförs sig som jag kommenterade / hade åsikter om utan faktum att en så pass sjuk människa som SN har ingen självinsikt o kan därför inte reflektera över att han defacto inte älskar. Han analyserar inte sina handlande o tycker synd om sig själv för att han är "älskade" för någon som han egentligen är!!! Han ger blanka fan i om han är älskar eller inte!! Han får en kick av att blåsa folk!! Sen att du lyckas fabulera ihop att mitt inlägg handlade om att marknadsföra sig det vittnar ju lite om hur vilse i pannkaka du är!!

Barn som inte törs säga sanningen ljuger också. Om man vet i förväg att sanningen inte duger - misslyckad, fattig, utan lysande framtidsutsikter - då hittar man väl på en sanning som duger bättre: lyckad, älskad, framgångsrik, med lysande framtid.

Många på JJ:s FB kommenterade husköpet. Vad skulle de ha sagt om JJ hade berättat verkligheten..

Båda två tyckes egentligen vilja samma sak. Lite mer lyx i livet.. och kompisarna hejade på.
Citera
2013-08-13, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeandarc
Ursäkta men vad går du på människa ??? Eller är ditt syfta enbart att provocerar genom dina inlägg!!
Saker o ting är inte så himla svart eller vitt alla gånger...vad vet du om om vad JJ visste om SN ekonomiska förhållanden. Säger SN att " jag har pengar, jag betalar redan"
Så finns det väl ingen anledning för JJ att misstro honom. Går du genom livet o förutsätter att alla människor du möter är oärliga ?

Om någon random människa från gatan säger till dig "ge mig en hundring du får en tusenlapp på fredag" tror du på honom då?

Bara för att man har haft sex med någon betyder inte att man kan lita på den människans fullt ut. Man måste lära känna honom/henne först. Det tar tid.

Sen tycks även din dator gissa.. redan, sedan.. ;-)
Citera
2013-08-13, 10:51
Medlem
Citat:
Jag kände honom väldigt väl! Har du läst tråden alls? Har du överhuvudtaget fått med dig att SN levde sitt liv i en lögn? Han ljög om miljonarv osv.. Jens hade inte en aning om att Stefan var en bedragare!
Ta o läs på lite innan du yttrar dig!

Men varför var detta arv så viktigt? Skitsamma om han hade pengar ens i framtiden - eller?
Citera
2013-08-13, 10:52
Medlem
jeandarcs avatar
Citat:
Barn som inte törs säga sanningen ljuger också. Om man vet i förväg att sanningen inte duger - misslyckad, fattig, utan lysande framtidsutsikter - då hittar man väl på en sanning som duger bättre: lyckad, älskad, framgångsrik, med lysande framtid.

Många på JJ:s FB kommenterade husköpet. Vad skulle de ha sagt om JJ hade berättat verkligheten..

Båda två tyckes egentligen vilja samma sak. Lite mer lyx i livet.. och kompisarna hejade på.

Du va mig en pragmatisk, cynisk stackare utan känsloliv. Ditt sätt att döma hur andra tänker o vad andra vill ha samt hur vi alla tydligen ljuger o gör oss till för att få det vi vill ha vilket enligt dig bara är pengar säger mer om DIG som människa än om någon annan. Kommentera inte fler av dina respektlösa inlägg nu!
Citera
2013-08-13, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
JJs penning och statushets drev SN till att bli en mördare...

Struntprat skulle jag kunna säga, men titta lite noggrannare på saken, så har det sig slik att vi till stor grad lever i vår egen uppfattning av tillvaron. Mer än tillvaron som den faktisk ter sig.
Tillbringar inte liten del av vaken tid på att anpassa information och bygga föreställningar om allt möjligt.
Några har upptäckt att det är så vi funkar, utnyttjar det till att skapa föreställningar hos andra som passar egna syften och bygger således upp en hel anläggning av fantasier jämförbar med ett inre Disneyland. Båda kan vistas där ( om det handlar om älskande par ) församlingar kan skapas ( när det handlar om religiösa föreställningar ), politiska grupper kan komma i rörelse, hetsjakter börja som små virvelvindar och öka till tornados, börsinvesteringar baseras på förväntningar och kraftfulla slutsatser dras inom alla möjliga områden baserat på föreställningar, inte fakta.
Frågan är om det finns någon enda människa som kan säga sig fri från inplanterade uppfattningar etablerat av någon med ett personligt syfte.
Då fakta börjar visas bak slöjorna, då ridåerna, skapat av den som haft uppsåt att luras, faller händer två saker:
Den lurade ser sin framtid dunsta ( föreställningen om en framtid, ja, men det är allt han/hon haft) samtidigt som den som lurats framstår i sin grimma framtoning; ingen vacker prins, utan inne i rustningen finns en svag, ynklig, desperat och inte sällan; rädd människa. Skrämmande scenario!
Den som lurats står framför sin spegel, offeret, och ser plötsligt inte riddaren han har utgett sig vara, utan precis som sin måltavla, så synas möglet och förvittringen i de fallande kulisserna och där framtonar det verkliga jaget i all sin nöd. Där kommer försoken att forgöra spegelbilden, att undslippa avslöjandet och med den fruktansvärda ogärningen krossas spegeln, mördas partneren och som alla utomstående vet, manifesteras det onda i än en ogärning. Verkligheten i kapp inbillningsvärlden.
Citera
2013-08-13, 10:57
Medlem
Citat:
Men varför var detta arv så viktigt? Skitsamma om han hade pengar ens i framtiden - eller?

Arvet var inte ett dugg viktigt i sammanhanget, det är LÖGNEN!
Hur FAN kan det vara så svårt för dig att fatta? Är du totalt efterbliven eller bara ute efter att provocera?
Håll i så fall käften i stället! Det är tillräckligt tungt som det är!
Citera
2013-08-13, 11:08
Medlem
thabitas avatar
Citat:
Arvet var inte ett dugg viktigt i sammanhanget, det är LÖGNEN!
Hur FAN kan det vara så svårt för dig att fatta? Är du totalt efterbliven eller bara ute efter att provocera?
Håll i så fall käften i stället! Det är tillräckligt tungt som det är!
Jag tycker den där "sno" kan lämna tråden omedelbums.
Och återigen riktar jag ett stort, stort deltagande i sorgen och allt elände runtomkring, till alla i Jens familj och alla hans underbara vänner.
Så oerhört tragiskt allt detta så det liknar ingenting. Skrämmande och vidrigt är det också. Det händer så mycket skit i världen varje dag, men detta är bland det skitigaste på länge. ;(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in