Läste du inte vad jag skrev eller förstod du bara inte? Försök igen.
Handlar det om något så är det brist på intresse från min sida. Du verkar inte förstå, jag har ingen skyldighet att positionera mig i diskussionen och vad du sedan tycker är kutym intresserar mig såklart något otroligt - du kanske hade tyckt att det hade varit mer intressant om jag gjorde mer än att "gödsla" men personligen har jag ingen anledning att göra annat. Är inlägget stötande så RP:a det, för all del.
Sen till barntandkräm ska det vara minimalt med flour i dessa då fler barn än dig har tendens att äta upp tandkräm och det är företagarna som säljer tandkräm väl medvetna om. På livsmedelsverkets hemsida finns det säkert mer att läsa. Med reservation om ingen tidigare har tipsat detta.
Antar att dina problem är nå kvarstående från ditt tandkrämsätande eller att det är nån sorts allergi/er som du har, har du funderat på om det kan vara något av det du äter som du inte tål?
Kan ju till och med var en kombination av de båda.
Kanske ph värdet i magen förbättras tillfälligt av de sportdrycker du dricker (?) och att du därför känner dig bättre.
Vilket fall så tvivlar jag på att mindre fluor i vattnet skulle ge någon positiv effekt överhuvudtaget. Och all mat du äter innehåller ju spår av de ämnena som finns i vattnet, eller är den dosen såpass liten att den inte är värd att bry sig om?
Och som andra redan har sagt destillera vattnet och tillsätt mineraler efter.
Gör ett hemmabygge med två kastruller med ett rör som går så här ^ mellan dem, fyll på vatten i ena kastrullen och värm och du får rent vatten i den andra kastrullen.
Men hur vet du att mineralerna som du tillsätter inte har spår av fluor i sig, eller rentutav är fluor? Allt för att staten ska få en så slötänkt och lätthanterlig befolkning som möjligt! oOoOoOo konspirationer!
Senast redigerad av MajorNyberg 2013-08-11 kl. 21:43.
Ser väl ingen annan utväg än att hålla dig ifrån tandkräm ett tag, två till tre dagar. Sedan samma procedur om några dagar.
Det skall vara mycket till ifall du har blivit förgiftad! Det skulle vara ifall du åt upp en hel vuxentandkräm på en gång. Fast annars tar kroppen hand om det själv!
Sedan skall ni veta att för att få negativ påverkan av Fluor, så måste man överkonsumera flera dagar i följd, och det kommer märkas ytterligare en tid fram i tiden, då fluor påverkar lederna, vilket inte märks förrens så där två veckor framöver..
Antar att dina problem är nå kvarstående från ditt tandkrämsätande eller att det är nån sorts allergi/er som du har, har du funderat på om det kan vara något av det du äter som du inte tål?
Kan ju till och med var en kombination av de båda.
Jag har försökt och försökt och försökt att hitta sambandet men det är frusterande svårt, det jag vet är dock att i dagsläget har jag fått utesluta pizza helt från min kost- tidigare kunde jag äta en hel med att bara få småsymtomen som 2-3 utslag, sedan vart det att jag bara klarar av/orkar med en halv pizza, nu en fjärdedel sedan blir jag helt utslagen, svullnar, får en helvetets halsbränna och klåda + utslag. Då tänker jag "men det är bara för att det är _onyttigt_ så nu ska jag vara snäll mot mig själv lalala" och går och köper tex konserverad gulasch-soppa och då är det istället som att släppa en atombomb i magen och halsbrännan blir värre, jag blir helt mupp i skallen, ont i magen, svidande, brännande och osmält mat i avföringen, YAY LIFE IS GOOD, samma sak gäller tex soldatens ärtsoppa + senap, spagetti och köttfärssås, stekta köttbullar, stekt ägg osv- så att hitta mat som "fungerar" med mig är ett litet helvete i dagsläget- brokolli och kyckling verkar vara än så länge det snällaste mot magen.
Citat:
Ursprungligen postat av MajorNyberg
Kanske ph värdet i magen förbättras tillfälligt av de sportdrycker du dricker (?) och att du därför känner dig bättre.
Alltså att jiddra med PH't hjälper definitivt, jag tryckte i mig en jäkla massa gurka, melon mm och kände en viss frid i magen men jag får fortfarande problem med att smälta gurkan som jag då kan få upp när jag får uppstötningar när jag tex sedan går och dricker vatten eller äter något jag inte skulle ha ätit för att den tillfälliga "må bra känslan" lurar mig till att allt är bra i magen (knull jag är dum), för övrigt tillsätter man något i mitt vatten som ställer om ph't, kör jag en ph'sticka får jag PH runt 6, lämnar jag vatten på analys ligger det på ca 7.8
Citat:
Vilket fall så tvivlar jag på att mindre fluor i vattnet skulle ge någon positiv effekt överhuvudtaget. Och all mat du äter innehåller ju spår av de ämnena som finns i vattnet, eller är den dosen såpass liten att den inte är värd att bry sig om?
Jag kan ju självklart aldrig vara 100% säker så vidare man inte går någon form av mätning i/på mig så kan jag bara spekulera, mun-sköljet och mitt vatten innehåller ju även klorid och jag känner liksom även av att det sticker ibland i huvudet och på ryggen när jag duschar men eftersom det är så mycket som bråkar så har jag egentligen aldrig orkat ta i det utan alltid sopat allt under mattan nu har jag dock fått nog och förstår att jag måste ta i det om mitt liv någonsin ska kunna fortsätta.
Citat:
Och som andra redan har sagt destillera vattnet och tillsätt mineraler efter.
Gör ett hemmabygge med två kastruller med ett rör som går så här ^ mellan dem, fyll på vatten i ena kastrullen och värm och du får rent vatten i den andra kastrullen.
Jag är verkligen ute efter att destillera vattnet men så som jag förstod det förångas även kloriden vilket jag även vill försöka få bort så jag letar i dagsläget efter något mer avancerat- I Australien var tydligen fluorideringen ett stort problem så där var det vanligt att destillera vattnet och sedan använda, tror det var ett "carbon"-filter.
Citat:
Men hur vet du att mineralerna som du tillsätter inte har spår av fluor i sig, eller rentutav är fluor? Allt för att staten ska få en så slötänkt och lätthanterlig befolkning som möjligt! oOoOoOo konspirationer!
Jag tänkte på detta med och jag funderar på som så att iaf få ihop det med mineralerna / spårämnena jag vill ha i vattnet sedan skicka mixen på analys igen eller köpa ett eget kit då det kanske annars skulle bli ett par turer innan jag får till vattnet som jag vill ha det.
Citat:
Ursprungligen postat av slaiter
Ser väl ingen annan utväg än att hålla dig ifrån tandkräm ett tag, två till tre dagar. Sedan samma procedur om några dagar.
Jag har sedan längre tillbaks gått över till bikarbonat, inte för att jag misstänkte att det var fluoriden utan för att min halsbränna blev värre och att jag alltid blödde lätt i mun/tandkött av den vanliga tandkrämen.
Citat:
Ursprungligen postat av slaiter
Det skall vara mycket till ifall du har blivit förgiftad! Det skulle vara ifall du åt upp en hel vuxentandkräm på en gång. Fast annars tar kroppen hand om det själv!
Jag "åt" aldrig tandkrämen, jag tömde tuben i munnen och svalde- jag hatade mitt liv som var kontrollerat av min far så tänkte jag att det skulle bli en fin avslutning, att jag iaf skulle få bestämma hur jag dog, och dels ett pung-slag för det helvetet han gav mig när jag åt barntandkrämen som liten (det smakade ffs godis ju och jag fick i princip aldrig godis hemma, undantaget var när man fyllde år eller åkte till farmor.. åkte även dit när jag försökte snatta godis och ja.. då fick man veta att man levde).
Senast redigerad av k0da 2013-08-12 kl. 01:38.
Du har väl inte missat att du fick ett tips om ett effektivt fluoridfilter för 3000 kr? Köp det om det får dig att känna dig bättre även om jag ju inte tror att det egentligen är fluorider i vattnet som är ditt problem men i vissa fall funkar ju placebo alldeles utmärkt.
Är du säker på att vattnet är klorerat, luktar det klor? Det är rätt vanligt i Sverige att det kommunala vattnet inte kloreras men det finns de som gör det med.
Du har väl inte missat att du fick ett tips om ett effektivt fluoridfilter för 3000 kr? Köp det om det får dig att känna dig bättre även om jag ju inte tror att det egentligen är fluorider i vattnet som är ditt problem men i vissa fall funkar ju placebo alldeles utmärkt.
Är du säker på att vattnet är klorerat, luktar det klor? Det är rätt vanligt i Sverige att det kommunala vattnet inte kloreras men det finns de som gör det med.
Varför tillsätts klor i vattnet?
I vattenreningsverken tillsätts bundet klor i vattnet för att bibehålla en god mikrobiologisk kvalitet på vattnet i vattenledningsnätet. I vattenledningsvattnet tillsätts ungefär 0,35–0,5 mg klor per liter. Kloret minskar i vattenledningsnätet och klorhalten blir så småningom lägre.
Klor håller sig bättre i kallt än i varmt vatten. Därför är klorhalten ofta högre på vintern än på sommaren. I huvudstadsregionen är den totala klorhalten i vattenledningsvattnet vanligen ungefär 0,03–0,5 mg/l.
Klorid (Cl) i förhöjda halter förekommer i en del kommunala vattentäkter.
Klorid i svenska vattentäkter
Svenskt Vatten genomförde 1999/2000 en enkät. De som svarat producerar mer än 90 procent av allt vatten som kommer från kommunala vattenverk. Resultaten av enkäten Vattentäkter klorid (pdf-fil) visade att förhöjda kloridhalter förekommer i 80 vattentäkter, fördelade på 55 kommuner.
Gränsvärde för tjänligt med anmärkning enligt Dricksvattenföreskrifterna är 100 mg/l).
Det blir lite tungrott när du gör ditt värsta hela tiden för att inte få saklig information. Filtret jag tipsade om är ett RO-filter, precis som du vill ha. Om du inte hittar så var det i det här inlägget: https://www.flashback.org/sp44700034
Jag hade nog också hellre tagit det än aluminiumoxidfiltret även om det senare säkert är helt riskfritt att använda. Tre anledningar att inte vara rädd för aluminiumoxidfiltret:
1. Utan att kolla upp det så kan vi inte förutsätta att det släpper någon nämnvärd mängd aluminium till vattnet. Hade det haft stora andra fördelar kontra RO så skulle jag ha kollat upp det, någon har säkert mätt. Att bara avfärda det för att det finns aluminium i filtret är inte rationellt.
2. Även vanligt brunnsvatten innehåller aluminium då det är ett av de vanligaste grundämnena i jordskorpan. Det skulle kunna vara problematiskt ändå men jag antar att du inte hade brytt dig om det inte var för att det är i filtret.
3. Jag trodde också på sambandet aluminium/alzheimer tills för sådär tio år sedan då jag fick uppdatera min kunskap på området. http://www.alz.org/alzheimers_disease_myths_about_alzheimers.asp During the 1960s and 1970s, aluminum emerged as a possible suspect in Alzheimer’s. This suspicion led to concern about exposure to aluminum through everyday sources such as pots and pans, beverage cans, antacids and antiperspirants. Since then, studies have failed to confirm any role for aluminum in causing Alzheimer’s. Experts today focus on other areas of research, and few believe that everyday sources of aluminum pose any threat.
Men men, oavsett hur ofarligt aluminium är så hade jag också hellre köpt RO-filtret då det inte var särskilt dyrt och så slipper man byta eller regenerera filtermassa.
Angående kloret så svarade du ju inte på det jag frågade. Jag skrev ju att jag vet att en del vattenverk klorerar men inte alla. Vet du att ditt vatten kloreras?
Sen kan du glömma det där med kloriderna, det hör inte hit. De kommer från vanligt jäkla salt, inte klorering och salt (koksalt, även kallat bordssalt eller vanligt djävla salt=natriumklorid, NaCl) inser du väl att du måste få i dig lite lagom. Annars dör du och det är ju egentligen samma sak med fluor fast den essentiella mängden är lägre för F än för Cl.
Jag har jobbat med kommunal vattenrening i 14 år och vet rätt väl hur de grejerna funkar. Det är helt ok att tro fel saker men var snäll att ta till dig information när du får den. Ska du bara säga emot så kunde du skitit i att fråga från första början. Det blir bra så va?
Angående kloret så svarade du ju inte på det jag frågade. Jag skrev ju att jag vet att en del vattenverk klorerar men inte alla. Vet du att ditt vatten kloreras?
Har ingen blekaste aning.
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag har jobbat med kommunal vattenrening i 14 år och vet rätt väl hur de grejerna funkar. Det är helt ok att tro fel saker men var snäll att ta till dig information när du får den. Ska du bara säga emot så kunde du skitit i att fråga från första början. Det blir bra så va?
Vad bra då borde du veta att vattnet inte är fullständigt rent utan att de innehåller i små mängder bly, radon, sulfat, ammonium, arsenik, krom, uran och nickel - saker du förhoppningsvis håller med mig om, är inte bra för varken människan eller djuren.
Sedan förstår jag dig inte riktigt, vad då säga emot? Jag förgiftade mig medvetet, jag svalde tandkrämen och munsköljet och började sjukanmäla mig i hopp om att det skulle tillslut ta kål på mig, så vart inte fallet, istället har man flera småproblem som uppenbarar dagligen och som jag hoppas att kunna begränsa/lindra.
Vare sig människan tål fluorid eller klorid i små mängder betyder ju fortfarande inte att de är nyttiga eller bra, fördjupning i ämnet säger ju att det finns betydligt bättre saltlösningar med mindre giftighet, precis som du kan dricka radon och överleva så länge de inte är i större mängder betyder det ju fortfarande inte att det är bra för dig- hittade för övrigt detta om natriumklorid http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=18853
Sedan att du och andra går och missuppfattar trådens syfte det är ju en annan femma, jag ville aldrig dra upp mitt förflutna i detta utan bara ha lite fucking råd om märken/enheter/köpställen.
RO-filter är billiga, installationen/systemet med vattentankarna är det inte, jag förklarade även detta förut, ca 20.000 per kran, ca 75k om man vill ta hela huset och det känns otroligt dumt att lägga ut den summan om det visar sig att det handlar om att det är allergiska reaktioner mot tex kloret vid tex duschning eller bad när det finns filter + filter-enhet för detta som ligger mellan 300-600 kr.
Senast redigerad av k0da 2013-08-12 kl. 20:40.
What? Så du vet inte ens om vattnet i din kommun kloreras och ändå så ser du kloret som ett så stort problem att du vill filtrera bort det. Märkligt. Ring till kommunen och fråga innan du slänger pengar på något helt meningslöst. Betänk att ur bakteriologisk synpunkt så kan vissa filter göra vattnet sämre men det gäller inte RO om det är rätt skött. Alla kommunala vattenverk har utrustning för klorering som kan sättas in om det kommer in något skit i råvattnet men hos många står den bara standby och används alltså normalt inte. Du ska alltså fråga om det kloreras i normalfallet.
Man kan tillsätta klor i många olika former vid vattenrening, som klorgas, klordioxid, natriumhypoklorit eller kloramin. Den senaste ger väldigt lite klorlukt så man kan nog inte avgöra med näsan om det klorerats med kloramin. Den är också väldigt snäll då det inte bildas några farliga reaktionsprodukter av det vilket kan vara fallet med klorgas.
Citat:
Ursprungligen postat av k0da
Vad bra då borde du veta att vattnet inte är fullständigt rent utan att de innehåller i små mängder bly, radon, sulfat, ammonium, arsenik, krom, uran och nickel - saker du förhoppningsvis håller med mig om, är inte bra för varken människan eller djuren.
Sedan förstår jag dig inte riktigt, vad då säga emot? Jag förgiftade mig medvetet, jag svalde tandkrämen och munsköljet och började sjukanmäla mig i hopp om att det skulle tillslut ta kål på mig, så vart inte fallet, istället har man flera småproblem som uppenbarar dagligen och som jag hoppas att kunna begränsa/lindra.
Vare sig människan tål fluorid eller klorid i små mängder betyder ju fortfarande inte att de är nyttiga eller bra, fördjupning i ämnet säger ju att det finns betydligt bättre saltlösningar med mindre giftighet, precis som du kan dricka radon och överleva så länge de inte är i större mängder betyder det ju fortfarande inte att det är bra för dig- hittade för övrigt detta om natriumklorid http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=18853
Sedan att du och andra går och missuppfattar trådens syfte det är ju en annan femma, jag ville aldrig dra upp mitt förflutna i detta utan bara ha lite fucking råd om märken/enheter/köpställen.
RO-filter är billiga, installationen/systemet med vattentankarna är det inte, jag förklarade även detta förut, ca 20.000 per kran, ca 75k om man vill ta hela huset och det känns otroligt dumt att lägga ut den summan om det visar sig att det handlar om att det är allergiska reaktioner mot tex kloret vid tex duschning eller bad när det finns filter + filter-enhet för detta som ligger mellan 300-600 kr.
Klart jag vet att det finns föroreningar men efter rening vågar jag påstå att kvaliteten på kommunalt vatten oftast är mycket bra. Flera av de ämnen du räknar upp är livsnödvänidiga. Du dör om du inte får i dig något krom, nickel eller svavel (sulfat) men de övriga klarar vi oss nog bäst utan.
Du verkar fortfarande inte förstå det här med essentiella (livsnödvändiga) ämnen eller hur det hänger ihop med dos och giftighet så jag får ta det för tredje gången. Vi inte bara tål fluorider och klorider, vi måste ha dem för att leva! Det är essentiella ämnen och kan inte ersättas med något annat. Du måste få i dig fluor och vanligt koksalt. Inte så att du ska slicka på saltsten eller käka mer tandkräm men det är totalt tokigt att tro att dessa ämnen ska bort till varje pris.
Sen orkar jag snart inte längre med ditt djävla filter. Det jag tipsade om är ett RO-filter, precis vad du vill ha, det kostar 3000 kr och är komplett med allt du behöver. Bara installation som fattas. Som jag skrev ska du självklart bara rena vattnet till dryck och matlagning, att spola toan eller duscha i RO-filtrerat vatten vore att totalt kasta pengarna i sjön.
Sen orkar jag snart inte längre med ditt djävla filter. Det jag tipsade om är ett RO-filter, precis vad du vill ha, det kostar 3000 kr och är komplett med allt du behöver. Bara installation som fattas. Som jag skrev ska du självklart bara rena vattnet till dryck och matlagning, att spola toan eller duscha i RO-filtrerat vatten vore att totalt kasta pengarna i sjön.
Det är du som jiddrar, om du tänker påstå att hela skiten (enhet+filter) går på 3 lax då vill jag fan ha länk
<Edit> Här i Sverige vart iaf det billigaste jag hittade runt 12k, sedan om det finns billigare då kan man ju fråga sig hur dan kvalitén skulle vara på dessa, men som sagt, intrycket jag fick av reverse osmosis var inte att det var billigt, tvärt om.
Senast redigerad av k0da 2013-08-13 kl. 00:29.
Det är du som jiddrar, om du tänker påstå att hela skiten (enhet+filter) går på 3 lax då vill jag fan ha länk
<Edit> Här i Sverige vart iaf det billigaste jag hittade runt 12k, sedan om det finns billigare då kan man ju fråga sig hur dan kvalitén skulle vara på dessa, men som sagt, intrycket jag fick av reverse osmosis var inte att det var billigt, tvärt om.
Du, jag tycker du ska fortsätta och trycka i dig en hel djävla låda med fluortandkräm då Helvete, länken är ju för fan i det inlägget som jag har hänvisat till nu fyra gånger och gett dig en extra länk till vilket inlägg jag menar för att du är så satans värdelös att du inte klarar att läsa din egen tråd Men du, vi skiter i det, du får slänga ut varenda djävla krona du har på precis vad fan du vill. Jag försökte hjälpa till men är du så satans trög så ger jag upp. Hej på dig!