Citat:
Ursprungligen postat av
Silverturk
Ett råd i allmänhet är att vara väldigt självkritisk när det gäller att ställa egna diagnoser.
Alltså jag har mått otroligt dåligt och ignorerat _alla_ mina symtom.
Gör ont / förstoppad / bränner när jag bajsar så att jag svettas och får hålla i väggen och dörrhantaget?
- "Ärsh! Snart har man vant sig!"
Plötsliga superhugg och kramper i magen?
- "Pffft, so what?"
Pissa orange illaluktande urin med massa skum?
- "Äter/dricker bara onyttigt så det är normalt"
Glömmer bort saker hela tiden och stavar fel/felformulerar mig?
- "Ärsh, sån är ju jag, även om jag inte kan komma ihåg att jag var så tidigare... men så är jag nu iaf!"
Händerna låser sig efter att ha burit något?
- "Meh! jag är bara otränad!"
Ryckningar, brän/svid-kännsla i hud följt av utslag och klåda?
- "Ja, precis som en vanlig människa!"
Oj jag har visst börjat tappa hår och kuken vill sig inte riktigt längre, och vad har alla dessa blodådror kommit ifrån ?
- "Ba stress och jag har nog runkat lite för mycket"
Hela tiden kalla fötter, händer och huvud/öron?
- "Ja men det är la inte mer än att sova med mössa, strumpor och vantar på vettja!"
Sticker i händer och fötter när jag vaknar ?
- "Det är bara kroppen som säger god morgon!"
Och ja... listan fortsätter
Man kan säga som såhär, när jag mådde otroligt dåligt då hade jag ingen respekt för mig själv eller min kropp och runt denna period ligger lite allt som en dimma så jag får hela tiden gräva i minnet i hopp om att jag kan hitta något annat som kan vara relaterat utifall det inte skulle ha att göra med fluoriden eller mitt attentat mot hals/magen, så ja det finns definitivt mer, superkorkade saker där, jag måste dock börja någonstans tills jag träffar rätt.
Men så iaf, det som direkt idag kopplar/reagerar på mig är vatten/dusch/mat, dricker jag vattnet då får jag helt fucking galen halsbränna och jag känner mig nere för räkning lika dant med viss mat och en tredje är att jag även får även utslag/klåda av att duscha vilket i slutändan får mig att gräva vidare med vatten/fluorid-och-ev-klorid-teorin (jag har även under i princip hela mitt liv duschat länge, ofta och varmt - som mest 4 ggr om dagen, som minst: ~1-2 ggr om dagen).
Sedan hoppas jag verkligen att jag överdriver men för mig känns det som att jag tävlar mot klockan, min kropp lägger på sig syra i blod och leder för vad som verkar vara ett försök till att skydda sig själv, mitt testo var även på väg ner till vilket jag fick en spruta för och läkarn var övertygad om att jag skulle känna en otrolig skillnad och att livet skulle vända för mig... jag väntar fortfarande på denna vändning

(<- sarkasm- och frustrations-leende)
Aja, storytime ovah.
Jag testar på desti-vatten +/- mineraler och se hur det fungerar på mig och bumpar tråden vid positivt resultat.