Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-08-10, 15:14
Medlem
k0das avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
Du ska äta Omeprazol eller Losec, som ger ett skydd mot reflux i 24-36 timmar per tablett, så du kan äta en om dagen istället.
Pepcid är till för tillfälliga besvär, inte för kroniska.
Din läkare skriver ut det åt dig om du ber om det, det kostar ~80kr/månad och jag har ätit det i 20 år och det fungerar bra för mig.

En liten tablett om dagen och alla mina problem är borta.
Har som sagt ätit det i 8-9 år och varje gång jag går ner för att hämta ut tabletterna hämtar jag ut ca 100 st för ~500-800kr som ska räcka mig i ~6 månader, men som sagt, ställt om min kost till kanske det extrema men ingen mer reflux eller halsbränna.

För övrigt räcker det med ca 0.3mg/l till av fluorid för att mitt kranvatten ska klassas om otjänligt, det vart även rätt höga värden av klorid (förklaringen tror jag var: för motverka ärgningar på ledningarna).

Så det är därför jag är intresserad av att, precis som man i energi och sportdrycks-produktionen, destillera vattnet och därefter bara tillsätta exakt det jag vill ha i mig- funkar detta och jag blir helt av med halsbrännan - då har jag mitt svar, annars, skulle det inte fungera, då är det tillbaks till ritbordet.
Citera
2013-08-10, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av k0da
Har som sagt ätit det i 8-9 år och varje gång jag går ner för att hämta ut tabletterna hämtar jag ut ca 100 st för ~500-800kr som ska räcka mig i ~6 månader, men som sagt, ställt om min kost till kanske det extrema men ingen mer reflux eller halsbränna.

För övrigt räcker det med ca 0.3mg/l till av fluorid för att mitt kranvatten ska klassas om otjänligt, det vart även rätt höga värden av klorid (förklaringen tror jag var: för motverka ärgningar på ledningarna).

Så det är därför jag är intresserad av att, precis som man i energi och sportdrycks-produktionen, destillera vattnet och därefter bara tillsätta exakt det jag vill ha i mig- funkar detta och jag blir helt av med halsbrännan - då har jag mitt svar, annars, skulle det inte fungera, då är det tillbaks till ritbordet.
Det blir nog tillbaks till ritbordet, eftersom du inte har dom ämnena i kranvattnet eftersom du har kommunalt vatten.
Det låter väldigt dyrt, har du verkligen recept?
Jag betalar under 100 kronor per 90-dagarsperiod.
Citera
2013-08-10, 15:31
Medlem
k0das avatar
Citat:
Det blir nog tillbaks till ritbordet, eftersom du inte har dom ämnena i kranvattnet eftersom du har kommunalt vatten.
Det låter väldigt dyrt, har du verkligen recept?
Jag betalar under 100 kronor per 90-dagarsperiod.
Jag har *letar upp papprena* fluorid: 1.2 mg/l och klorid: 48 mg/l så.. de är där (står betydligt mer i rapporten, typ ph, nickel, radon, koppar, magnesium, fosfat, nitrit, etc et men med helt otriviala värden).

Och ja min medicin är/var dyr, det var ett bråk med läkemedelsindustrin och astrazeneca med deras patent på medicinen jag levde på, då kostade den ca 980 kr, idag, om jag går på andra märken ligger det mellan 250-550.

Förresten, det märks att detta är ett ämne som lockar människor, kolla hur många views tråden fått på 2-3 dagar o.o

ontopic igen: någon rekommendera mig någon bra apparatur för destillering, jag hittade en seriös produkt från Megahome för ca 3 pap som även tog bort kloriden men skiten vart helt slutsåld.
Senast redigerad av k0da 2013-08-10 kl. 15:59.
Citera
2013-08-10, 15:57
Bannlyst
Citat:
Jag har *letar upp papprena* fluorid: 1.2 mg/l och klorid: 48 mg/l så.. de är där (står betydligt mer i rapporten, typ ph, nickel, radon, koppar, magnesium, fosfat, nitrit, etc et men med helt otriviala värden).
Vart har du fått dom papperna ifrån?
Kan du ta en bild på dom och slänga upp dom på tinypic eller något?
Får du ditt vatten från egen brunn eller är det kommunalt vatten?
Det finns inget som heter otrivialt men om det skulle finnas det så skulle det betyda motsatsen till trivialt, dvs, du skulle alltså mena att det även är höga halter av det andra du räknar upp.
Menar du att det även är höga halter av ph, nickel, radon, koppar, magnesium, fosfat, nitrit, etc eller använde du fel ord nu?
Senast redigerad av PetaFlux 2013-08-10 kl. 16:01.
Citera
2013-08-10, 16:05
Medlem
k0das avatar
Citat:
Vart har du fått dom papperna ifrån?
Jag gjorde en vattenanalys, du kan vända dig till din egna kommun för hjälp, är du blivande, fått barn eller bor i en familj med barn kan du göra analysen gratis.
Citat:
Kan du ta en bild på dom och slänga upp dom på tinypic eller något?
Nej det är för privat för mig, resultatet ligger hos kommunen, företaget och fastighetsägarn och jag vill inte att folk ska lista ut vem jag är eller vart jag bor (det var därför jag aldrig svarade på vilken kommun jag bodde i när någon frågade mig i början av tråden).
Citat:
Får du ditt vatten från egen brunn eller är det kommunalt vatten?
Det är kommunalt vatten.
Citat:
Det finns inget som heter otrivialt men om det skulle finnas det så skulle det betyda motsatsen till trivialt, dvs, du skulle alltså mena att det även är höga halter av det andra du räknar upp.
Menar du att det även är höga halter av ph, nickel, radon, koppar, magnesium, fosfat, nitrit, etc eller använde du fel ord nu?
Hjärnan strular, jag menar att resterande värden var allt annat än betydelsefulla.
Senast redigerad av k0da 2013-08-10 kl. 16:42.
Citera
2013-08-10, 18:22
Medlem
Forzos avatar
Citat:

Kommunalt vatten har inga tillsatta ämnen (fluor, klor osv.) men det sker heller ingen större rening så länge halterna ligger under gränsvärdena. Alltså finns det väldigt mycket annat än just H2O i dricksvatten. Dock är det saker vi behöver få i oss och i sådana mängder att det inte är skadligt för oss.

Det finns en anledning till att kemister enbart använder destillerat vatten eller renare
Citera
2013-08-10, 21:52
Medlem
PaterNoster777s avatar
Enligt filmen "Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb" var detta anledningen till varför USA skulle angripa Sovjetunionen med kärnvapen.
Citat:
United States Air Force Brigadier General Jack D. Ripper is commander of Burpelson Air Force Base, which houses the SAC 843rd Bomb Group equipped with B-52 bombers. The 843rd is currently on airborne alert, in flight just hours from the Soviet border.

Ripper orders his executive officer, Group Captain Lionel Mandrake of the RAF, to put the base on alert, asserting that it is not a drill. He also instructs Mandrake to issue Wing Attack Plan R to the aircraft. The alert is sent to the patrolling aircraft, including one piloted by Aircraft commander Major T. J. "King" Kong and his crew. All the aircraft commence an attack flight on Russia, and lock out unauthorized external communications through the CRM 114 Discriminator.

Mandrake discovers that no order for war has been received, and tries to stop Ripper, who locks them both in his office. Ripper reveals to Mandrake that he believes the Soviets have been using fluoridation of United States' water supplies to pollute the "precious bodily fluids" of Americans.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dr._Strangelove

Detta är förmodligen den enda fimen som har illustrerat en millitär doktrin, i detta fallat MAD, och dess konsekvenser. Förmodligen inser inte dagens unga inte att det endast var en hårsmån som räddade oss från ett totalt kärnvapenkrig.

Är det detta som har inspirerat TS?
Citera
2013-08-10, 23:34
Medlem
k0das avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Ja, ta bort den här tråden. Den är bara för meningslös.
PetaFlux gjorde troligtvis en kommentar som denne där sedan ångrade, du däremot har föga betydelse i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Är det detta som har inspirerat TS?
Det som gav TS kronisk reflux, halsbränna, magproblem, födoämnesallergi och beroende av protonhämmare vid 17 års ålder var det som inspirerade TS.
Citera
2013-08-11, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du vet, jag har hängt här mycket nog för att ha fått tusentals länkar slängda efter mig om allt mellan himmel och jord. Det är kutym att man talar om vad man vill ha sagt med en länk och inte bara gödsla med dem.

Så, min fråga till dig återstår.
Ja, det var i första hand inte menat som en länk-pie i ansiktet på dig utan mer för trådens skull - och vad Moltas666 skrev har jag inte satt mig emot. Det var ett plock av en enkel sökning eftersom jag skrev att en del personer menar att högre halter är sämre. Tyckte du att länkarna var vinklade?
Citera
2013-08-11, 12:17
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Tack för svaren grabbar och om sanningen ska fram dricker jag redan rätt mycket sportdryck främst red bull och dark dog när jag får tag på den men de sätter fart på magen som in i bomben men det det klår iaf den halsbränna och lava-diarré jag annars får om jag övergår till tex kaffe, juice, vatten, té med mera.
Fast Red Bull är energidryck. Inte samma sak som sportdryck. Energidryck är full med koffein och taurin medan riktig sportdryck mest innehåller sockerarter och salter.
Citera
2013-08-11, 14:54
Medlem
k0das avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Fast Red Bull är energidryck. Inte samma sak som sportdryck. Energidryck är full med koffein och taurin medan riktig sportdryck mest innehåller sockerarter och salter.
Yez men av någon anledning känns det rätt gött att dra i sig en red bull gentemot tex Monster, V, mm.

Sportdrycker har jag precis börjat experimentera med men powerrade blå känns helt ok den med- det hade gått snabbare och enklare om man hade haft en bredare innehållsförteckning.

Jag reagerar även som sagt till mat och får klåda och utslag, jag får även en känsla av svullnad/spändhet där benen möts, går jag och duschar när utslagen börjar visa sig exploderar det och jag får det över halsen, bröstet, armarna, händer och fingrar men även fötter.
Citera
2013-08-11, 15:35
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Ja, det var i första hand inte menat som en länk-pie i ansiktet på dig utan mer för trådens skull - och vad Moltas666 skrev har jag inte satt mig emot. Det var ett plock av en enkel sökning eftersom jag skrev att en del personer menar att högre halter är sämre. Tyckte du att länkarna var vinklade?
Läste du inte vad jag skrev eller förstod du bara inte? Försök igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in