Citat:
Ursprungligen postat av
Huffpuffen
Jag vet att Uppsala tar in folk upp till två veckor efter upprop, Linköping är jag inte säker på men kan tänka mig att det är samma sak där. Vet inte exakt när själva studierna börjar och hur mycket studier man missar av att komma in sent, men jag tror det är hyfsat vanligt att folk hoppar av just civilingenjörsutbildningar av vad jag hört.
Uppropet på teknat är 26/8 och höstterminens kurser börjar den 2/9. Det som kommer att hända nu är att ansvariga för mottagningen ringer runt till alla antagna studenter för att välkomna dem och svara på deras eventuella frågor. I samband med det brukar det vara några som redan innan upprop meddelar att de inte har för avsikt att dyka upp och i så fall kan man med lite tur börja kontakta reserverna redan innan uppropet.
Det är klart man missar lite av att komma in en vecka sent, men om vi säger så här: Det är inte första året man har det här systemet och det finns mekanismer i de inledande kurserna för att hantera de situationerna. En vecka av fem år är i det stora hela ganska lite.