2013-08-12, 14:32
Medlem
SpecialEditions avatar
Om det skulle vara en hackerattack stärker det bara APs varumärke.

Det jag aldrig riktigt har förstått är varför hackare som inte drivs av någon politisk agenda ger sig på småaktörer? Klarar de inte av att hacka Expressen, H&M, McDonalds, Apple etc?
Citera
2013-08-12, 14:46
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Om det skulle vara en hackerattack stärker det bara APs varumärke.

Det jag aldrig riktigt har förstått är varför hackare som inte drivs av någon politisk agenda ger sig på småaktörer? Klarar de inte av att hacka Expressen, H&M, McDonalds, Apple etc?

Den här attacken har ju uppenbarligen politiska motiv. Vad de försöker uppnå däremot förstår jag inte, då den Sverigevänliga rörelsen snarare har en tendens att stärkas av motgångar.
Citera
2013-08-12, 14:46
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Alltid lika tråkigt när folk inte kan respektera demokratin och yttrandefriheten.

Jag tror inte ens att de som utfört attacken egentligen förstår vad de gör när de försöker tysta meningsmotståndare genom odemokratiska metoder. Man måste liksom tänka ett steg längre här. Vad vill vi ha för samhälle i framtiden? Vill vi leva i ett samhälle där bara de "rätta" åsikterna accepteras? Vill vi ha ett samhälle likt Kinas eller Nordkoreas?

Personligen skulle jag inte ha något emot om Aftonbladet sänktes veckovis i historiens vedervärdigaste ddos-attack. Eller om Expo hackades och all deras interna mailkonversation publicerades.
Citera
2013-08-12, 14:50
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Personligen skulle jag inte ha något emot om Aftonbladet sänktes veckovis i historiens vedervärdigaste ddos-attack. Eller om Expo hackades och all deras interna mailkonversation publicerades.

Men det skulle faktiskt jag. För hur mycket jag än avskyr deras propaganda så försvarar jag deras rätt till yttrandefrihet. Det är deras tidning och de har all rätt att göra vad de vill med den. Sedan att deras metoder kommer leda till slutet för dem framöver är deras problem.
Senast redigerad av TheBurden 2013-08-12 kl. 15:14.
Citera
2013-08-12, 14:52
Medlem
trickydicks avatar
Hur länge har dom legat nere nu, från Lördag kväll? Tror inte det är någon attack utan något annat.
Citera
2013-08-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ella-Pella
Är det någon som tror att dylika attentat på något sätt skadar den nationella rörelsen? Jag tror personligen att det får motsatt effekt och gör Avpixlat än mer eftertraktad.
Avpixlat hör inte till den nationella rörelsen.
Citera
2013-08-12, 15:00
Medlem
HobartMuddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Den här attacken har ju uppenbarligen politiska motiv. Vad de försöker uppnå däremot förstår jag inte, då den Sverigevänliga rörelsen snarare har en tendens att stärkas av motgångar.
Ofta är sådana här attacker inte så himla genomtänkta på det ideologiska planet. I grund och botten handlar det som regel om ett uttryck för pubertal frustration...vilket i och för sig gäller vålds/yttervänstern i stort. Målet har de förmodligen valt för att det är "rätt".

Jag stöter på olika hackertyper i mitt jobb i bland. Vissa kan bygga en half-adder i lego men har verklighetskontakt som en 3-åring.
Citera
2013-08-12, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Hur länge har dom legat nere nu, från Lördag kväll? Tror inte det är någon attack utan något annat.

tyst nu, ekeroth håller på att få in pengar från alla som är upprörda över en attack...

klart det är en attack, även om det inga bevis finns, inte stämmer överens med mönster från tidigare attacker (men stämmer väl med mönster från icke-betald räkning). Sedan, ekeroth är väl förtjänt av mer pengar, han har ju fått höjd skatt, orimligt nog gäller visst reglerna honom med, bara en sådan sak är ju väldigt upprörande!
Citera
2013-08-12, 15:02
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Avpixlat hör inte till den nationella rörelsen.

Amen to that.
Men det är ändå en sida som har värvat människor och får folk att tänka lite mer nationalistiskt.
Citera
2013-08-12, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

Du behöver inte längre tro, utan det är bekräftat av Avpixlat själva att det är en attack.
Citera
2013-08-12, 15:04
Medlem
Gresks avatar
Skulle tippa på att de blivit hackade.
Citera
2013-08-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
var kom ifrån?

Vet inte. Kanske är det pundaren och ärransiktet DOS/Venezuela/Danne/Samuel som härjar med sina hackerfasoner och kapad datorn. Han käkar och armväck är helt sönderpundade och han kör runt i en ful jävla pundarbil men trots det är hackning och spridning av malware hans försörjning. De kretsar han rör sig i är kriminella, anarkister och våldsvänstern. Han är en riktig pärla.
Senast redigerad av Maxilla-Maximus 2013-08-12 kl. 15:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in