2013-08-12, 14:16
Medlem
Separatistens avatar
Man kan tycka vad man vill, men nu överväger jag att donera pengar för att visa mitt missnöje.

Attacken får därmed motsatt effekt.
Citera
2013-08-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Avancerat och skickligt utfört är det knappast då DDoS-attacker inte kräver några avancerade kunskaper. Vad en sådan attack dock kräver är resureser i form av datorer som, medvetet eller omedvetet, kan sända så mycket trafik till den attackerade servern att denna förblir otillgänglig för andra, och ju längre attacken pågår desto större resurser bör det handla om.

Läs vad skrev usb3 skerv:

Citera
2013-08-12, 14:19
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jävla vänstertroll som förstört tråden och hånat alla som spekulerat i att det var en attack. Nu är den stora frågan vilka som ligger bakom, hoppas Avpixlats host har experter som kan försöka hitta de satans antidemkratiska anarkistjävlarna.

Jo, man får hoppas det. För detta är ju inte ett angrepp endast mot Avpixlat utan mot hostingleverantören och alla dessa kunder.
Citera
2013-08-12, 14:19
Medlem
Hej alla.
Finns det någon som på ett enkelt sätt kan förklara för en på tok för gammal och väldigt oteknisk människa vad en DDoS-attack är för något?
Tack på förhand.

I övrigt instämmer jag med de personer som säger att de tänker börja donera pengar till AP efter detta. Jag har donerat någon gång tidigare, men för sällan och för lite.
Lovar bot och bättring.
Citera
2013-08-12, 14:20
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DienBienPhu
Hej alla.
Finns det någon som på ett enkelt sätt kan förklara för en på tok för gammal och väldigt oteknisk människa vad en DDoS-attack är för något?
Tack på förhand.

http://lmgtfy.com/?q=vad+%C3%A4r+en+ddos+attack
Citera
2013-08-12, 14:21
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxilla-Maximus
Läs vad skrev usb3 skerv:

Visst, det finns mer eller mindre effektiva DDoS-attacker, men de är alla i grund och botten beroende av vika resurser man har att tillgå. Även om du hittar en hel drös slarvigt konfigurerade DNS-servrar kommer du inte så långt utan ett botnät.
Citera
2013-08-12, 14:22
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Du verkar ha koll. Vad kostar det rent pengamässigt att iscensätta en sådan attack?

Är det en dns amplification attack så är det nästan helt kostnadsfritt att utföra en sådan.

Citat:
psrab Rök ut idioterna
Går det att spåra varifrån attacken kommer eller vilka som organiserat den? Om attacken kommer från gammelmedias bulvaner eller från något politiskt parti är skandalen gigantisk och JK-anmälningarna kommer att bli många.

Använder de spoofade source IP adresser så är det nästan omöjligt att spåra utan att blanda in deras ISP
Citera
2013-08-12, 14:23
Medlem
HobartMuddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DienBienPhu
Hej alla.
Distributed denial of service attack.

Det betyder att många många datorer på nätet skickar trasiga förfrågningar till en webbserver. Servern får problem att bearbeta all trafik och riktiga förfrågningar kommer inte fram.

..lite som om 1000 pers skulle börja skicka felaktiga blanketter till skatteverket.
Senast redigerad av HobartMuddy 2013-08-12 kl. 14:25.
Citera
2013-08-12, 14:29
Medlem
Är det någon som tror att dylika attentat på något sätt skadar den nationella rörelsen? Jag tror personligen att det får motsatt effekt och gör Avpixlat än mer eftertraktad.

Jag tror ytterst få människor tänker:
-"Nej nu får jag allt börja läsa mer på Aftonbladet och sluta läsa alternativa medier eftersom de hela tiden attackeras av demokratihatare"

Kul att se att antidemokraterna ännu en gång biter sig själva i röven!
Citera
2013-08-12, 14:29
Medlem
stigmas avatar
Man får tänka på att AP har fler och större fiender än Aftonbladet och annat vänsterpatrask. Dom har ju en hel internationell islamistmaffia mot sig till exempel.
Citera
2013-08-12, 14:30
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxilla-Maximus

Det blir samma sak här. Det vidriga antidemokratiska islamvurmande vänsterpack som med stor sannolikhet ligger bakom, tror att de uppnår något genom sina fascistiska metoder men det kommer få exakt motsatt effekt. Satans kommunistslödder, fan var jag hatar dem!!

var kom ifrån?
Citera
2013-08-12, 14:32
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Jahapp, det var en DDos trots allt. Då vet vi.
Risken finns att dom kan bli utkastade av hostingleverantören om det fortgår. Kunder som drar till sig upprepade DDos-attacker är inte uppskattade.

Alltid lika tråkigt när folk inte kan respektera demokratin och yttrandefriheten.

Jag tror inte ens att de som utfört attacken egentligen förstår vad de gör när de försöker tysta meningsmotståndare genom odemokratiska metoder. Man måste liksom tänka ett steg längre här. Vad vill vi ha för samhälle i framtiden? Vill vi leva i ett samhälle där bara de "rätta" åsikterna accepteras? Vill vi ha ett samhälle likt Kinas eller Nordkoreas?
Senast redigerad av TheBurden 2013-08-12 kl. 14:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in