2013-08-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimbo88
Eller 252 vänner som är riktiga vänner som inte sviker vad som än händer ?

Eller 252 nyfikna jävlar. Jag hade inte tagit bort.
Citera
2013-08-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suckysucky
Köpet går tillbaka efter köparens önskemål

Om det är en mäklare inblandad + handpenning betald, så finns det lagar och paragrafer i kontraktet de skrivit på, så det är inte alls säkert att köpet går tillbaka och gör det det, och man följer paragraferna så lär det finnas en paragraf gällande den betalda handpenningen också.
Citera
2013-08-12, 10:11
Medlem
suckysuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neo-2010
Om det är en mäklare inblandad + handpenning betald, så finns det lagar och paragrafer i kontraktet de skrivit på, så det är inte alls säkert att köpet går tillbaka och gör det det, och man följer paragraferna så lär det finnas en paragraf gällande den betalda handpenningen också.

Mycket möjligt att du har rätt. Dock vet jag att detta köp går tillbaka
Citera
2013-08-12, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Här har du en bild:
Foto på SN

Vill du ha hela hans offentliga del i pdf-format finns den här:
SN:s offentliga fb

Tack!

Det är lite tonårsaktig stämning över det hela. Men det är väl så det brukar vara på FB. Dvs. man är framgångsrik (kör fina bilar, semestrar, är brun året om), lycklig (ett stort leende på varje bild) och har massor med vänner som hejar på en.

I verkligheten är man pank, saknar bostad, saknar riktiga vänner som skulle kunna vädra sina svårigheter med, har knappt någon släkt som skulle kunna hjälpa en, åker på semester på lånade eller stulna pengar osv.

Verkligen synd att man måste låtsas så mycket. Samtidigt skapar det ångest hos läsarna som känner att de "också" måste vara lika framgångsrika, vältränade, friska, bruna och lyckliga.

Och till slut faller korthuset..
Citera
2013-08-12, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Håller med. Öppna Hjärtan är vackra och sårbara... Men vem vill leva sitt liv med stängt hjärta,(Ifall att)... Jens, verkar ha levt sitt liv i Tro, Hopp och Kärlek. Det är Hedervärt och Modigt.

Det finns inget som säger att bara man har ett öppet hjärta så borde man sluta använda hjärnan helt..

Du kan älska någon du har träffat nyligen, men bara därför behöver du inte ge VISA-kortsnumrets kod till honom..

Det finns inget hedervärt (eller hedervärdare) i att vara korkad. Skulle du uppfostra dina egna barn till att blint lita på en främling?
Citera
2013-08-12, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det finns inget som säger att bara man har ett öppet hjärta så borde man sluta använda hjärnan helt..

Du kan älska någon du har träffat nyligen, men bara därför behöver du inte ge VISA-kortsnumrets kod till honom..

Det finns inget hedervärt (eller hedervärdare) i att vara korkad. Skulle du uppfostra dina egna barn till att blint lita på en främling?

Vem har sagt att han givit koder till SN? Bara dumma spekulationer.
Citera
2013-08-12, 10:25
Medlem
dayweeds avatar
Har de hittat hans bil än?
Citera
2013-08-12, 10:27
Medlem
poffansoffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed

Ja, när de hittade SN
Citera
2013-08-12, 10:28
Medlem
poffansoffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17269663.ab
Citera
2013-08-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suckysucky
Mycket möjligt att du har rätt. Dock vet jag att detta köp går tillbaka

Köparen kan endast dra sig ur ifall köpekontraktet är villkorat och villkoret inte uppfylls. Annars blir köparen ersättningsskyldig för de kostnader och ekonomiska förluster som detta förorsakar säljaren. Om säljaren (dödsboet) exempelvis inte får nästa gång 250.000kr för lgh så måste den här köparen betala mellanskillnaden. Dubbelt boende blir ju inte aktuellt I detta fall plus att säljaren har ju som sagt inte köpt något nytt boende så den sortens kostnader kommer inte bli aktuella.
Ersättnigen betalas I första hand ur handpenningen och om den inte täcker kostnaderna så får köparen betala ur sin egen ficka resten också.

Jag har väldigt svårt att se hur känslan av obehag skulle räcka som grund till att häva köpet. Ifall nu inte dödsboet vill gå med på det. Och varför skulle de? Nästa köpare kanske vill betala mindre just pga den “obehagskänslan” som han får I en lägenhet där mördaren har vistats strax innan försäljningen..

Så det vore ju dumt. Samtidigt kanske dödsboet vill behålla lägenheten för någon släkting eller liknande.
Citera
2013-08-12, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepBlueEyes
Jag känner bara för att skriva detta då det går så fruktansvärt konstiga rykten om S. Han förtjänar att vara där han är med tanke på alla dumheter han har hållit på med under tidigare delen av sitt liv och nu när han tagit ihjäl en annan människa. Men oavsett så ska man kanske folk ta vissa saker som kommer på omvägar med en nypa salt. Sanningen har en tendens att förvrängas. Så skriver rakt ut det jag vet om s och de påståenden som finns.

* S är bög - Mer än sanning. Har aldrig haft en relation med en kvinna och varit bög sen väldigt ung ålder.

* S har aids - Så vitt jag vet, i alla fall under den tiden jag var bekant med honom, så hade han det inte.

* S har lurat (minst) två tidigare pojkvänner. Pojkvännen innan Jens (den som det tog slut med våren -12) såg han till att skuldsätta till ett belopp på ca 200 000 för att han gömde pojkvännens räkningar. Han blåste även pojkvännens familj på 70 000, genom att sälja en bil han inte ägde.
Pojkvännen innan dess lurade han också på pengar.

* S har, så vitt jag vet, aldrig begått ett våldsbrott innan han tog livet av Jj. Dock hade han ett väldigt häftigt humör om han blev arg

* S försökte hänga sig på Hudiksvalls sjukhus någongång under senare delen av 2012 - troligen till följd av att han var tungt skuldsatt och inte hade någonstans att ta vägen. Efter detta fick han psykhjälp.

Jag vill inte vara fräck men.. ursäkta mig.. Hur i helvete kan man gömma någons räkningar för 200.000kr utan att vederbörande undrar vart räkningarna har tagit vägen? Utan att de diverse bolagen kontaktar en och påminner en? Och hur kan det komma sig att vederbörande som har köpt något för 200.000kr sen senare inte har pengar att betala dessa räkningar?

Jag tvivlar inte att SN är en lögnare, men man kan inte skylla enbart på honom om den här expojkvännen har hamnat i en knipa. Han tycks inte ha haft någon koll över sin ekonomi överhuvudtaget.
Citera
2013-08-12, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag vill inte vara fräck men.. ursäkta mig.. Hur i helvete kan man gömma någons räkningar för 200.000kr utan att vederbörande undrar vart räkningarna har tagit vägen? Utan att de diverse bolagen kontaktar en och påminner en? Och hur kan det komma sig att vederbörande som har köpt något för 200.000kr sen senare inte har pengar att betala dessa räkningar?

Jag tvivlar inte att SN är en lögnare, men man kan inte skylla enbart på honom om den här expojkvännen har hamnat i en knipa. Han tycks inte ha haft någon koll över sin ekonomi överhuvudtaget.

LÅter som om du är lite dum snarare. De var sambos och delade på räkningar, SN sagt att han skulle betala vissa saker som stod i hans sambos namn eftersom han själv inte kunnat ta abonnemang m.m. Så gömde han dem, det är inte billigt att hamna hos kronofogden. De priserna växer rätt fort om man inte gör något med dem. Säg en hyra på 8000:- i några år.
Mobilräkningar m.m. Fortfarande svårt att fatta?
Har själv vart med om liknande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in