2013-08-11, 17:28
Medlem
karamazows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vad är det för fel att säga till främmande med ögonen att man gillar det man upplever?

Inget fel alls, för mig har det dock alltid varit mer av ett "test" än ett karaktärsdrag. Om man är en väldigt flirtig person i vardagen får man vara beredd på både misstolkningar från mottagarna samt att man i längden blir betraktad som en smått opålitlig person som främst söker kickar och bekräftelse för sin egen skull. Flirtande är inte alltid så "oskyldigt" och "kul" som det låter.
Citera
2013-08-11, 17:36
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Du har inte tänkt på att det finns en avsevärd risk för att det kan tolkas på fel sätt och att det är ett stort skäl till varför man låter bli?

Flirtar jag med en brud som jag egentligen inte är särskilt intresserad av eller tycker ser bra ut så kan jag ju för fan aldrig veta om hon bara kommer ta det för vad det är, eller om hon kommer tro att jag är helt seriös, anta att jag vill ha henne, bli efterhängsen och vilja ha vidare kontakt och sen i slutändan bli sårad/nedslagen, tycka att jag gav ett oärligt intryck, "män är svin" etc.

Men så långt verkar ju inte ni naiva idioter tänka. Nej för ni bryr er egentligen inte om andras känslor eller riskerna i att leka med dem som ni gör och anser att ändra bör göra. Det är ett skenheligt snack ni för om att "det handlar om att sprida positiv energi och att ge andra komplimanger som förgyller deras vardag och blablabla".

Kort och gott för er är det det viktigare att uppfylla den här korkade idealbilden av er själva som sociala helgontyper, soö ni dock i realiteten inte lever upp till eftersom att ni skiter i både människorna ni flirtar med, deras känslor och riskerna kring att såra dessa genom ert beteende.

Detta är varför jag vägrar ägna mig åt dylikt vardagaflirtande, och visar endast sådant intresse av folk jag åtminstone kan tänka mig att vilja lära känna djupare och eventuellt ha sex med, men agerar kyligt och likgiltigt inför de som jag inte kan tänka mig göra det med.

Jag litar inte på att den generella omgivningen skulle kunna ta vardagaflirtande för vad det är, och detta med god anledning för när det har med främlingar att göra kan man aldrig veta säkert.
Tror du lägger alldeles för mycket innebörd i ordet "flirta", det är givetvis olika för olika människor.

Trevligt att agera "kyligt och likgiltigt" mot människor du inte kan tänka dig att ha sex med...
Det låter helt jävla sinnessjukt om jag ska vara ärlig.

Jag har inte ens problem med att "flirta" med människor av manligt kön. Det är liksom inte meningen att vi ska gå hem och knulla (även om jag när jag var sjuk gjorde detta ofta). Det handlar om att låsa upp dödrummet mellan människor mer. Kanske inte direkt ditt expertområde, nej.
Citera
2013-08-11, 17:46
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Tror du lägger alldeles för mycket innebörd i ordet "flirta", det är givetvis olika för olika människor.

Trevligt att agera "kyligt och likgiltigt" mot människor du inte kan tänka dig att ha sex med...

Jag har inte ens problem med att "flirta" med människor av manligt kön. Det är liksom inte meningen att vi ska gå hem och knulla (även om jag när jag var sjuk gjorde detta ofta). Det handlar om att låsa upp dödrummet mellan människor mer. Kanske inte direkt ditt expertområde, nej.

Jag trivs mycket bra med dödrummet mellan människor. Det är en mycket enkel och okomplicerad tillvaro där avsikter och intressen står tydligt att läsa.

Varför detta paniska och tvångsmässiga behov av att försöka skapa en informell och flirtig atmosfär med allt och alla? Är det verkligen så svårt för lilla dig att två främmande människor som bara råkar dela kollektivt transportmedel inte har någon konkret anledning att prata eller ena titta på varandra?

Det hela känns väldigt sjukligt och krystat ärligt talat. Ni verkar lida av någon brist eller svaghet som skapar sådant illamående av att folk inte flirtar och ägnar sig åt kallprat med allt och alla.
Citera
2013-08-11, 18:19
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Jag trivs mycket bra med dödrummet mellan människor. Det är en mycket enkel och okomplicerad tillvaro där avsikter och intressen står tydligt att läsa.

Varför detta paniska och tvångsmässiga behov av att försöka skapa en informell och flirtig atmosfär med allt och alla? Är det verkligen så svårt för lilla dig att två främmande människor som bara råkar dela kollektivt transportmedel inte har någon konkret anledning att prata eller ena titta på varandra?

Det hela känns väldigt sjukligt och krystat ärligt talat. Ni verkar lida av någon brist eller svaghet som skapar sådant illamående av att folk inte flirtar och ägnar sig åt kallprat med allt och alla.
Vilka vanföreställningar! Varför ska allt vara så svart/vitt för så många individer just i denna forumdel?

Skulle man göra det med allt och alla varenda dag vore man en rätt sliskig person. Det är liksom inte så det funkar. Men precis som det är svårt att förklara storstadsliv för en bonnläpp är detta svårt att förklara för en nihilist-eremit.
Citera
2013-08-11, 18:24
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Vilka vanföreställningar! Varför ska allt vara så svart/vitt för så många individer just i denna forumdel?

Skulle man göra det med allt och alla varenda dag vore man en rätt sliskig person. Det är liksom inte så det funkar. Men precis som det är svårt att förklara storstadsliv för en bonnläpp är detta svårt att förklara för en nihilist-eremit.

Det är även lite svårt att ta dig på allvar när du i en annan tråd ser snett på "sexualisering" av andra, och att du inte kan umgås med singeltjejer utöver i jobbet för att du säger dig ha en partner, men i denna tråd förfasas över att folk inte flirtar tillräckligt mycket i vardagen.

Du predikar uppenbart dubbla budskap.
Citera
2013-08-12, 00:10
Medlem
ElSilencios avatar
Citat:
Så vi kan alltså utröna av detta att det är praxis i Spanien att träna kvinnor till att bli lättstötta bekräfteseluder? Det låter ju... "Bra".

Tror du drog en snabb slutsats där - ingen är på något vis "lättstött" här

Men, exakt din tanke är väl det som flyger igenom en välformad svensks skalle om någon gör en ansats till kontakt. Är det.... "Bra". ?
Citera
2013-08-12, 00:31
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElSilencio

Men, exakt din tanke är väl det som flyger igenom en välformad svensks skalle om någon gör en ansats till kontakt. Är det.... "Bra". ?

Du skrev ju själv att om man INTE flirtar med allt på två ben och av motsatt kön så ses man som en "konstig introvert typ". Det går ju inte att tolka på annat sätt än att kvinnan som inte fick någon flirt känner sig stött av att en man inte försökt flirta med henne. Ergo "lättstötta bekräfteseluder".
Citera
2013-08-12, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElSilencio

Välformad skulle jag inte påstå. Det där helvetet har han skapat själv.
Citera
2013-08-12, 06:53
Medlem
TheElizas avatar
Citat:
Du skrev ju själv att om man INTE flirtar med allt på två ben och av motsatt kön så ses man som en "konstig introvert typ". Det går ju inte att tolka på annat sätt än att kvinnan som inte fick någon flirt känner sig stött av att en man inte försökt flirta med henne. Ergo "lättstötta bekräfteseluder".

Grattis till en hopplös kvinnosyn *not* Men det är ju du själv som får skörda "frukterna" av den så kör på bara.
Citera
2013-08-12, 08:13
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:

Citat:
Det är även lite svårt att ta dig på allvar när du i en annan tråd ser snett på "sexualisering" av andra, och att du inte kan umgås med singeltjejer utöver i jobbet för att du säger dig ha en partner, men i denna tråd förfasas över att folk inte flirtar tillräckligt mycket i vardagen.

Du predikar uppenbart dubbla budskap.
Eller så kan du inte läsa för fem öre? Jag säger ju precis det ärthjärna, att det inte är en sexualiserad handling att vardagsflirta. DET FINNS LIKSOM NYANSER AV ALLTING.

Men som sagt, svårt att lära en bonnläpp stadsliv osv.
Citera
2013-08-12, 10:43
Medlem
ElSilencios avatar
Citat:

Jag tror du behöver komma ut lite och se dig om, få lite av de där skarpa kanterna nötta ett par grader. Du skulle må så gott av lite flärd och etikett, lägre puls och mindre demoner som jävlas med dig.

Man kan säga mycket i ämnet, men den egna attityden avgör mycket. Att förstå vad begreppet "utan förväntningar" innebär, är viktigt. Men hela bollplanen styrs av regler kvinnorna skapat, så enkelt är det. Man kan vara hur equal eller macho man vill, men den kontrollen får vi inte före människan blivit androgyn.
Citera
2013-08-12, 11:13
Medlem
ElSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Välformad skulle jag inte påstå.

Jag måste medge ett visst mått av ironi i mitt ordval. Överhuvudtaget har jag lite till ingen insyn i vad som är socialt korrekt i Sverige anno 2013. Men mellan rader och inlägg anar jag att något gått förlorat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in