Citat:
Ursprungligen postat av
Coffe_K4n0n
Du har inte tänkt på att det finns en avsevärd risk för att det kan tolkas på fel sätt och att det är ett stort skäl till varför man låter bli?
Flirtar jag med en brud som jag egentligen inte är särskilt intresserad av eller tycker ser bra ut så kan jag ju för fan aldrig veta om hon bara kommer ta det för vad det är, eller om hon kommer tro att jag är helt seriös, anta att jag vill ha henne, bli efterhängsen och vilja ha vidare kontakt och sen i slutändan bli sårad/nedslagen, tycka att jag gav ett oärligt intryck, "män är svin" etc.
Men så långt verkar ju inte ni naiva idioter tänka. Nej för ni bryr er egentligen inte om andras känslor eller riskerna i att leka med dem som ni gör och anser att ändra bör göra. Det är ett skenheligt snack ni för om att "det handlar om att sprida positiv energi och att ge andra komplimanger som förgyller deras vardag och blablabla".
Kort och gott för er är det det viktigare att uppfylla den här korkade idealbilden av er själva som sociala helgontyper, soö ni dock i realiteten inte lever upp till eftersom att ni skiter i både människorna ni flirtar med, deras känslor och riskerna kring att såra dessa genom ert beteende.
Detta är varför jag vägrar ägna mig åt dylikt vardagaflirtande, och visar endast sådant intresse av folk jag åtminstone kan tänka mig att vilja lära känna djupare och eventuellt ha sex med, men agerar kyligt och likgiltigt inför de som jag inte kan tänka mig göra det med.
Jag litar inte på att den generella omgivningen skulle kunna ta vardagaflirtande för vad det är, och detta med god anledning för när det har med främlingar att göra kan man aldrig veta säkert.
Tror du lägger alldeles för mycket innebörd i ordet "flirta", det är givetvis olika för olika människor.
Trevligt att agera "kyligt och likgiltigt" mot människor du inte kan tänka dig att ha sex med...
Det låter helt jävla sinnessjukt om jag ska vara ärlig.
Jag har inte ens problem med att "flirta" med människor av manligt kön. Det är liksom inte meningen att vi ska gå hem och knulla (även om jag när jag var sjuk gjorde detta ofta). Det handlar om att låsa upp dödrummet mellan människor mer. Kanske inte direkt ditt expertområde, nej.