2013-09-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag förstår att du som psykopat inte förstår varför man ska kommunicera. För oss andra är det viktigt att få svar på frågor, det är den naturliga instinkten att tala, inte att sticka så fort det bränns.

Det tycks inte finnas någon logik I dina inlägg..

Å ena sidan är psykopaterna överallt. Man kan falla offer för en psykopat var som helst: på jobbet, I hemmet, inom hobbyer – var som helst.

Men samtidigt ska man inte vara misstänksam eller försiktig. Man ska lita på folk. Även de man inte känner.

NÄR man sen har råkat ut för en psykopat då är det “normalt” att konfrontera honom. Och inte som jag föreslår sticka och lämna psykopaten dithän. Nej, man ska kräva svar på sina frågor..oavsett att man då riskerar att bli mördad eller åtminstone drabbas av psykopatens hämnd, hån eller utestängning.

Som frisk människa ska man alltså inte tänka som så att sjuka människor inte reagerar som friska. Genom att konfrontera en uppenbarligen sjuk eller störd människa riskerar man att drabbas av en reaktion man inte skulle kunna föreställa sig – ifall personen ifråga var fullt frisk.

En människa som under ett par månaders bekantskap visar sig ha ljugit om allt av värde kan inte vara fullt frisk I huvudet – enligt mig. Därför anser jag att det inte är lönt att försöka “konfrontera” honom. Du kommer inte att få något svar på dina frågor. Eventuellt kommer du att få höra ännu fler lögner. Eller som du själv skrev kan du få höra hotelser och kränkningar.

Jag förstår inte varför någon drabbad skulle utsätta sig för detta. Det är kontraproduktivt och leder inte till något positivt för vederbörande.
Citera
2013-09-19, 22:23
Medlem
thabitas avatar
Finns det ingen annan tråd där det kan diskuteras eventuella sjukdomar och annat skit?
Citera
2013-09-19, 22:52
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det tycks inte finnas någon logik I dina inlägg..

Å ena sidan är psykopaterna överallt. Man kan falla offer för en psykopat var som helst: på jobbet, I hemmet, inom hobbyer – var som helst.

Men samtidigt ska man inte vara misstänksam eller försiktig. Man ska lita på folk. Även de man inte känner.

NÄR man sen har råkat ut för en psykopat då är det “normalt” att konfrontera honom. Och inte som jag föreslår sticka och lämna psykopaten dithän. Nej, man ska kräva svar på sina frågor..oavsett att man då riskerar att bli mördad eller åtminstone drabbas av psykopatens hämnd, hån eller utestängning.

Som frisk människa ska man alltså inte tänka som så att sjuka människor inte reagerar som friska. Genom att konfrontera en uppenbarligen sjuk eller störd människa riskerar man att drabbas av en reaktion man inte skulle kunna föreställa sig – ifall personen ifråga var fullt frisk.

En människa som under ett par månaders bekantskap visar sig ha ljugit om allt av värde kan inte vara fullt frisk I huvudet – enligt mig. Därför anser jag att det inte är lönt att försöka “konfrontera” honom. Du kommer inte att få något svar på dina frågor. Eventuellt kommer du att få höra ännu fler lögner. Eller som du själv skrev kan du få höra hotelser och kränkningar.

Jag förstår inte varför någon drabbad skulle utsätta sig för detta. Det är kontraproduktivt och leder inte till något positivt för vederbörande.

Nej, det gör ingen och det handlar om att en psykopat får en människa i sitt våld. Du går inte ur en sådan situation ostörd, en människa reagerar och agerar. Känslokyla som du förespråkar har i stort sett bara psykopater, och vi talar nu om en nära relation. Det är i en nära relation du är extra utsatt, på jobbet och bland vänner. Träffar du på en lurendrejare på stan kan du vifta bort människan, men när du har en relation till personen, det är då problemen börjar.

Vad hade ditt snack om orättvisa mellan syskon med Jens att göra förresten? Vad driver dig att skuldbelägga offer?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-09-19 kl. 22:57.
Citera
2013-09-20, 00:33
Medlem
CarolSeavers avatar
Förstår inte varför det användaren Sno anför, anses så kontroversiellt. En psykopat är förstås en psykopat, men det kan väl ändå vara så att vissa individer i vissa situationer är speciellt lättsnärjda -- och att psykopaten riktar in sig på dessa, för att det är enklare. Vad är det jag missar i denna diskussion?
Citera
2013-09-20, 09:15
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Förstår inte varför det användaren Sno anför, anses så kontroversiellt. En psykopat är förstås en psykopat, men det kan väl ändå vara så att vissa individer i vissa situationer är speciellt lättsnärjda -- och att psykopaten riktar in sig på dessa, för att det är enklare. Vad är det jag missar i denna diskussion?
Det handlar inte om att vissa kanske är "lättsnärjda" utan att sno skuldbelägger JJ genom att hela tiden hävda att han borde begripit bättre.
Citera
2013-09-20, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej, det gör ingen och det handlar om att en psykopat får en människa i sitt våld. Du går inte ur en sådan situation ostörd, en människa reagerar och agerar. Känslokyla som du förespråkar har i stort sett bara psykopater, och vi talar nu om en nära relation. Det är i en nära relation du är extra utsatt, på jobbet och bland vänner. Träffar du på en lurendrejare på stan kan du vifta bort människan, men när du har en relation till personen, det är då problemen börjar.

Vad hade ditt snack om orättvisa mellan syskon med Jens att göra förresten? Vad driver dig att skuldbelägga offer?

Så å ena sidan är man extremt sårbar I en nära relation – men å andra sidan ska man inte vara försiktig och ta det lugnt INNAN man sätter sig I den sårbara sitsen.. :-o

JJ reagerade och agerade INTE som vem som helst av oss. Bara hans FB-skriverier var något utöver det vanliga. Hans hyllande och dyrkande av sin partner – efter en MYCKET kort tid tillsammans – var extremt.

Du och några andra här på sidan har velat sätta en psykopat-diagnos på SN. Själv är jag benägen att tro att två inte helt normala individer fann varandra och det blev en soppa av det hela. JJ:s agerande och reagerande passar osedvanligt bra på histrionisk personlighetsstörning.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Histrionisk_personlighetsstörning
Citera
2013-09-20, 16:24
Medlem
J begravdes idag.

Citat:

Strax före elva på fredagen ringde kyrkklockorna in till begravningen i stenkyrkan i Forshaga, som uppfördes 1919-1920.

Kyrkan fylldes snabbt på med gäster som ville ta ett sista farväl av J. Det var folk i olika åldrar, men mest ungdomar, som ville ta farväl.

Det gick att känna av den stora sorgen i kyrkan och det var många av J:s vänner och andra som grät öppet.

Citat:

När han hittades, väl gömd i källarförrådet, var han strypt och utsatt för ett grovt våld.

Det har framkommit att upprinnelsen var att de båda killarna hade hamnat i bråk vid en fastighetsaffär.

På måndag kommer den misstänkte, J:s pojkvän, att omhäktas för dådet eftersom åklagaren har begärt åtalsförlängning till ytterligare två veckor.

(namnet ändrat till J)

http://www.expressen.se/gt/vannerna-tog-ett-stilla-farval-av-*ens-*anzon/ (*=j)
Senast redigerad av kamerat 2013-09-20 kl. 16:41.
Citera
2013-09-20, 17:42
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så å ena sidan är man extremt sårbar I en nära relation – men å andra sidan ska man inte vara försiktig och ta det lugnt INNAN man sätter sig I den sårbara sitsen.. :-o

JJ reagerade och agerade INTE som vem som helst av oss. Bara hans FB-skriverier var något utöver det vanliga. Hans hyllande och dyrkande av sin partner – efter en MYCKET kort tid tillsammans – var extremt.

Du och några andra här på sidan har velat sätta en psykopat-diagnos på SN. Själv är jag benägen att tro att två inte helt normala individer fann varandra och det blev en soppa av det hela. JJ:s agerande och reagerande passar osedvanligt bra på histrionisk personlighetsstörning.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Histrionisk_personlighetsstörning

Nej, det passar överhuvudtaget inte in på offret. Du är sjuk, Sno, och känner igen dig i alla förövare. Sök hjälp. Du är kraftigt manipulativ och ditt skuldbeläggande av offer har gått för långt. Bo trodde han mött kärleken, men gm var så störd att han lurade Jens utan minsta samvetskval. En psykopat utnyttjar andra människor för egen vinning, och jag tror att du är funtad på samma sätt.

Bo sökte till och med sjukhusvård på falska grunder, för att undkomma något. Nu försöker han undgå att bli straffad för mordet, genom att hävda att det inte var avsiktligt. Jag hoppas att juristerna kan hantera psykopater, det tror jag de kan faktiskt.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-09-20 kl. 17:45.
Citera
2013-09-20, 20:05
Medlem
Kan ni fortsätta eran dispyt på en annan tråd??

Förutom strypt. Vilka andra skador hade BO?? Inte hittat något om detta...
Citera
2013-09-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrSheep
Kan ni fortsätta eran dispyt på en annan tråd??

Förutom strypt. Vilka andra skador hade BO?? Inte hittat något om detta...

Trubbigt våld mot huvudet - vill jag minnas att jag läste någonstans..
Citera
2013-09-21, 00:47
Medlem
Trubbigt våld mot huvudet blir i min värld en rätt taget BO kanske tom medvetslöst. Strypt på detta sen bör väl inte räknas som dråp utan mord? Spekulerar i tänkbara rättsutfall. Fan, får innerligt hoppas BO domna bort snabbt och vandra vidare med så lite lidande som möjligt
Citera
2013-09-21, 17:06
Medlem
Cinnabars avatar
För att ingen ska glömma bort hur gärningsmannen agerade, vill jag påminna om att han inte ringde sjukvården när han skadat (eller snarare slagit ihjäl) Jens (den han "älskade"), nej, han valde att lämna Jens åt sitt öde. Sedan gömde han kroppen. Efter det ljög han och manipulerade alla till att tro att de båda var utomlands. Han blev dock avslöjad som lögnare, och mördare, av alla.

Snacket om att det enbart är svaga, störda (! enligt Sno) personer som psykopater riktar in sig på kan vi alltså glömma direkt. Det är mobbing att skuldbelägga offer, och precis det är vad som görs i denna tråd. Av Sno. Av Carolseaver, av en del andra. Vem som helst kan råka ut för en psykopat. Gay, straight, stark, svag, högt iq, lågt iq, rödhårig, blond, svart, vit, ALLA!

Mobbing är att slå på en människa tills hon tror på det som sägs själv. Det är också vad en psykopat gör, tar i från en människa sitt värde, levande som död.

http://bloggar.aftonbladet.se/mobbad/2013/09/jag-sattes-i-sarskola-for-att-jag-blev-mobbad/

Nu är Jens död och GM lever, och kan fortsätta skuldbelägga och försöka förvrida huvudena på advokater, och enstaka dårar till läsare i denna tråd. Jag skulle önska att mobbare och mördare försvann för gott, att de tog kål på sig själva, men nej, de ger sig på andra. Var vaksamma när ni träffar på mobbing och misshandel, skuldbelägg aldrig den utsatta. Sparka inte på den som ligger. Att ge sig på en död, mördad, som Sno gjort även i denna tråd är oförlåtligt. Det finns inga ursäkter för det beteendet.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-09-21 kl. 17:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in