Citat:
Det tycks inte finnas någon logik I dina inlägg..
Å ena sidan är psykopaterna överallt. Man kan falla offer för en psykopat var som helst: på jobbet, I hemmet, inom hobbyer – var som helst.
Men samtidigt ska man inte vara misstänksam eller försiktig. Man ska lita på folk. Även de man inte känner.
NÄR man sen har råkat ut för en psykopat då är det “normalt” att konfrontera honom. Och inte som jag föreslår sticka och lämna psykopaten dithän. Nej, man ska kräva svar på sina frågor..oavsett att man då riskerar att bli mördad eller åtminstone drabbas av psykopatens hämnd, hån eller utestängning.
Som frisk människa ska man alltså inte tänka som så att sjuka människor inte reagerar som friska. Genom att konfrontera en uppenbarligen sjuk eller störd människa riskerar man att drabbas av en reaktion man inte skulle kunna föreställa sig – ifall personen ifråga var fullt frisk.
En människa som under ett par månaders bekantskap visar sig ha ljugit om allt av värde kan inte vara fullt frisk I huvudet – enligt mig. Därför anser jag att det inte är lönt att försöka “konfrontera” honom. Du kommer inte att få något svar på dina frågor. Eventuellt kommer du att få höra ännu fler lögner. Eller som du själv skrev kan du få höra hotelser och kränkningar.
Jag förstår inte varför någon drabbad skulle utsätta sig för detta. Det är kontraproduktivt och leder inte till något positivt för vederbörande.