2013-08-07, 00:06
Medlem
Patriarch Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabbo
Jag funderar på att kanske sälja mitt Nintendo 8-bitars med 2 stycken handkontroller, alla sladdar och med bytt connector. Jag har även 15 spel till det hela. Jag fick ett erbjudande på runt 1000 kr beroende på kvalité. Men jag känner att det är ganska lite... (Eller så har jag för höga tankar om vad det är värt = Sentimentalt värderad samling).

Spelen är dessa:

* 3-in-1 Super Mario, Tetris och Nintendo World Cup 400:-
* Super Mario 1 300:-
* Super Mario 2 400:-
* Super Mario 3 300:-
* Zelda II - The Adventures of Link 600:-
* Road Fighter 300:-
* Duck Tales 350:-
* Mike Tysons Punch Out 700:-
* Turtles II - The Arcade Game 400:-
* Chip n' Dale Rescue Rangers 350:-
* Gun Smoke 700:-
* Ice Hockey 300:-
* Duck Hunt 300:-
* Mega Man 600:-
* Tennis 300:-

Är 1000-lapp rimligt eller har jag fått ett riktigt skambud? Vad anser ni att detta paket skulle vara värt? Bör jag dela upp det för att få ut mest pengar eller ska jag sälja allt som ett paket?

Tack!

Kanske är lite sent svar, men jag la till ungefär vad spelen är värda MED kartong och manual i citeringen.
D.v.s lite mer än 6000:- om du säljer spelen separat i gott skick. Om du bara har kassetterna så kan du väl dela priset med halva eller en tredjedel. D.v.s 2000-3000:-
Din basenhet är värd mellan 300-500 också beroende på skick.

Om du har EXTREMT bra skick på allt så är du uppe i 5 siffror utan större problem.
Citera
2013-08-08, 18:10
Medlem
JBugsters avatar
Blir N64-spel mer värda om det står "Imported by Bergsala" på sidan av dem? Jag har förstått det så.
Citera
2013-08-08, 18:29
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Blir N64-spel mer värda om det står "Imported by Bergsala" på sidan av dem? Jag har förstått det så.

Ja det stämmer
Citera
2013-08-09, 00:33
Medlem
Patriarch Ks avatar
Citat:

Men bara i Sverige/Norden (även om det kanske är underförstått)
Citera
2013-08-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K
Kanske är lite sent svar, men jag la till ungefär vad spelen är värda MED kartong och manual i citeringen.
D.v.s lite mer än 6000:- om du säljer spelen separat i gott skick. Om du bara har kassetterna så kan du väl dela priset med halva eller en tredjedel. D.v.s 2000-3000:-
Din basenhet är värd mellan 300-500 också beroende på skick.

Om du har EXTREMT bra skick på allt så är du uppe i 5 siffror utan större problem.

Jag har bara dammskydd till vissa och inget spel har kartong, endast kassett. Dock hade jag inte 2 handkontroller, jag hade 4 stycken. Spelen är i gott skick utöver just PunchOut som har förra ägarens efternamn i tusch på baksidan.

Men 1000 kr är alltså på tok för lite, även fast det inte är några kartonger och även fast de inte är i fabriksskick. Så runt 2000-3000 kr för hela altet borde alltså inte vara några problem så länge jag säljer av allt separat?

Vet fortfarande inte om jag ska sälja det eller ej, men riktigt skönt med feedback kring vad det kan tänkas vara värt.

Tack för svaret.
Citera
2013-08-11, 22:44
Medlem
mbois avatar
Har ett Super Nintendo med två handkontroller. Och dessa spel:

Donkey Kong Country 1 & 2.
NHL 97
Yoshi Island
Street Fighter II.

Vad tror ni man kan få för dessa vid en försäljning? Tex Blocket.
Citera
2013-08-12, 12:45
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Har ett Super Nintendo med två handkontroller. Och dessa spel:

Donkey Kong Country 1 & 2.
NHL 97
Yoshi Island
Street Fighter II.

Vad tror ni man kan få för dessa vid en försäljning? Tex Blocket.

Komplett med kartonger eller bara kasseter?
Citera
2013-08-14, 11:02
Medlem
JBugsters avatar
Hur är bästa sättet att paketera och skicka Nintendo 64-spel med kartong som inte får komma till skada? Tycker frågan är ganska relevant till trådens topic, eftersom det rör sig om dyrbara retrospel.
Citera
2013-08-14, 15:07
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Hur är bästa sättet att paketera och skicka Nintendo 64-spel med kartong som inte får komma till skada? Tycker frågan är ganska relevant till trådens topic, eftersom det rör sig om dyrbara retrospel.

Finns plastkartonger som man kan använda sen skicka dom som värdefullt eller vad det heter
Citera
2013-08-14, 16:44
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Finns plastkartonger som man kan använda sen skicka dom som värdefullt eller vad det heter

Länka gärna dessa plastkartonger!
Citera
2013-08-14, 18:52
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Länka gärna dessa plastkartonger!

Om jag bara kunde komma på vad företaget hette?.......
Citera
2013-08-16, 17:02
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Komplett med kartonger eller bara kasseter?
Bara kasseter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in