2013-08-16, 17:56
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Bara kasseter.

Yoshi island tror jag du får mest för,sen ligger resten på en 150 spänn skulle jag tro
Citera
2013-08-16, 19:53
Medlem
Någon som skulle kunna uppskatta samlingsvärde på min samling:
NES-SCN-komplett med 2 kontroller samt orginalkartong
NES-NTSC konsol med 2 kontroller.
Orange Zapper endast pistol
Quick pad

Kompletta spel med manual SCN:
SMB 3
High Speed
Dr mario
Rush n attack
Silent Service
Nigel Mansell world championship
Solitice
Chip N dale

Kompletta spel med manual NTSC:
Final Fantasy
Cobra Triangle
Double dragon I
Double dragon II
Double dragon III
Vegas dream
Goal
Fast break
Tecmo super bowl
Tecmo Bowl
SPy hunter
Hunt for red october
Championship Bowling
Road Blasters
dirty Harry
NES play action Football
John Wadlers Quaterback
NFL
Turbo racing
Bases loaded II
MLB
Abadox
Anticipation

Oöppnade/Inplastade:
Platoon-NTSC
Yoshis Cookie-NTSC
Mega Man 2-NTSC
Yoshi-NTSC

Endast kasett SCN
SBM I
Ice Climber
Tennis
Ducktales
Duck tales II
North N south
Ice hockey
SMB III
TMNT I
Chessmaster
Terminator II
Stealth
Rollergames
Top Gun II
Zelda II
Rygar
Airwolf
Mission impossible
Wizards n warriors
Kung Fu

Endast kasett NTSC
Platoon
1942
1943
SMB I
Shadowgate
10 yard fight
Bad dudes
Flying dragon
Fester quest
Milo's secret castle
Star voyager
Dragon power
Kings of the beach
Citera
2013-08-16, 20:43
Medlem
vad kan man få för mariokart 64 och ett nintendo 64?
Citera
2013-08-20, 14:57
Medlem
Scapulas avatar
Hej!

Jag har ett Stadium Events (SCN) i mycket gott skick, komplett med manual, kassettskydd, box och Bergsala-papper. Jag ser på Tradera att bara kassetten går för 2-3000 men har inte sett något komplett spel. Vad är ett rimligt pris att sälja det för?
Citera
2013-08-20, 18:26
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiptronic
vad kan man få för mariokart 64 och ett nintendo 64?
Bara konsolen och mario kart? Inga dosor?

I såfall kanske 5-600. 700:- med dosa.
Citera
2013-08-20, 22:16
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Hej!

Jag har ett Stadium Events (SCN) i mycket gott skick, komplett med manual, kassettskydd, box och Bergsala-papper. Jag ser på Tradera att bara kassetten går för 2-3000 men har inte sett något komplett spel. Vad är ett rimligt pris att sälja det för?

Ja det är lite missvissande men skulle kunna tro att spelet är värt komplett kanske 2000 i alla fall beroende på skick osv
Citera
2013-08-21, 08:43
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Ja det är lite missvissande men skulle kunna tro att spelet är värt komplett kanske 2000 i alla fall beroende på skick osv
Chansar du nu eller har du sett några kompletta till salu? Bara kassetten går ju för över 2000 kronor (fem-sex stycken sålda sedan juni), då låter det väldigt osannolikt med ett komplett spel för samma pris. Skicket är dessutom mycket gott.
Citera
2013-08-21, 10:58
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Chansar du nu eller har du sett några kompletta till salu? Bara kassetten går ju för över 2000 kronor (fem-sex stycken sålda sedan juni), då låter det väldigt osannolikt med ett komplett spel för samma pris. Skicket är dessutom mycket gott.

Ja tror en del blandar ihop det med NTSC versionen som är supersällsynt,PAL versionen är inte värd lika mycket även om den är värd en hel del
Citera
2013-08-21, 15:56
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Ja tror en del blandar ihop det med NTSC versionen som är supersällsynt,PAL versionen är inte värd lika mycket även om den är värd en hel del
NTSC-versionen är värd flera hundra tusen, men PAL är fortfarande ett av de mest ovanliga spelen.. Därav att jag inte sett några kompletta spel till salu. Kassetten säljs som sagt för 2-3000 kr IDAG så undrade ifall någon visste vad ett komplett gått för tidigare i Sverige (såldes ett för 9000 för två år sedan och ett annat för 7600, men sådana summor tror jag inte på idag).
Citera
2013-08-21, 22:44
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
NTSC-versionen är värd flera hundra tusen, men PAL är fortfarande ett av de mest ovanliga spelen.. Därav att jag inte sett några kompletta spel till salu. Kassetten säljs som sagt för 2-3000 kr IDAG så undrade ifall någon visste vad ett komplett gått för tidigare i Sverige (såldes ett för 9000 för två år sedan och ett annat för 7600, men sådana summor tror jag inte på idag).

Nej såna summor får du inte men ett par tusen,tänk på att Mr gimmick är det spel som tingar mest i pengavärde och det ligger på 5-6000 kr
Citera
2013-08-25, 18:49
Medlem
Hoho.

Kanske har nämnts tidigare i tråden, i så fall ber jag om ursäkt, men har några spel som jag tror kan vara värda "lite" kosing... Frågan är bara hur mkt. Perfekt skick och komplett om inte annat sägs.

SNES
FFVI, NTSC
Secret of Mana (PAL)
Lufia 2 kartongen blivit lite mosad, annars komplett o fint skick (NTSC)

SATURN

Panzer dragoon Saga (PAL)
Shining in the holy arc (PAL?)
Albert Odyssey (nr ?) NTSC

Kanske fyller på listan men dessa är vad jag kommer på nu. Har massa saturn RPGs som jag inte minns namnet på, hur ligger i allmänhet prisnivån för dessa?

Har också en fråga ang. japanska spel, har kollat priser på nätet men detta verkar skifta rätt mkt. Har jag rätt om jag säger att det knappt finns något värde så länge de inte är kompletta och i någorlunda fint skick..?

Tack för er uppmärksamhet och god måndag på er alla :P (Jo det är måndag där jag befinner mig)
Citera
2013-08-29, 11:06
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magician
Hoho.

Kanske har nämnts tidigare i tråden, i så fall ber jag om ursäkt, men har några spel som jag tror kan vara värda "lite" kosing... Frågan är bara hur mkt. Perfekt skick och komplett om inte annat sägs.

SNES
FFVI, NTSC
Secret of Mana (PAL)
Lufia 2 kartongen blivit lite mosad, annars komplett o fint skick (NTSC)

SATURN

Panzer dragoon Saga (PAL)
Shining in the holy arc (PAL?)
Albert Odyssey (nr ?) NTSC

Kanske fyller på listan men dessa är vad jag kommer på nu. Har massa saturn RPGs som jag inte minns namnet på, hur ligger i allmänhet prisnivån för dessa?

Har också en fråga ang. japanska spel, har kollat priser på nätet men detta verkar skifta rätt mkt. Har jag rätt om jag säger att det knappt finns något värde så länge de inte är kompletta och i någorlunda fint skick..?

Tack för er uppmärksamhet och god måndag på er alla :P (Jo det är måndag där jag befinner mig)

Grattis du har guldkorn, bara panzer dragoon saga kan bringa in en tusenlapp eller mer.

Skulle säga att PAL spel alltid är mer värda än NTSC, japanska titlar bringar inte mycket, så vida du inte har något ruskigt obskyrt spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in