2013-08-11, 11:49
Medlem
Geomeisters avatar
ABBA är en av tidernas/världens största band. Inte bara Sveriges.

Jag tror det är den klassiska jantelagen eller något som gjort att många svenskar inte inser hur stora ABBA verkligen var. De var inte bara något "melodifestivalen"-band som lyckades få några hits var storhet sedan överdrivs just pga. några hits. Väldigt få band oavsett genre har sålt mer än ABBA. ABBA är inget "Spice Girls" på 70-talet. ABBA är ikoner.

Sen borde andra band också få mer plats i media än de gamla vanliga.. Gyllene Tider/Roxette aka. Per Gessle, ABBA, Carola etc. . Det kan jag hålla med om!
Citera
2013-08-11, 13:10
Medlem
dawthedudes avatar
Bra musik går inte att tröttna på.

Kan väl inte säga att jag är något större fan av ABBA själv, men förstår den generationen som inte kan få nog!
Citera
2013-08-11, 13:21
Medlem
Chrillies avatar
Enormt överskattade, hur dom var/är så kända förblir ett mysterium för mig. Det är en skam att dom klättrar där uppe med Michael jackson, madonna, whitney huston och elvis, en jävla skam.
Citera
2013-08-11, 13:35
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillie
Enormt överskattade, hur dom var/är så kända förblir ett mysterium för mig. Det är en skam att dom klättrar där uppe med Michael jackson, madonna, whitney huston och elvis, en jävla skam.

Som om att Madonna har något att göra i toppen då? Hon har även använt sig av en melodislinga gjord av ABBA i en av sina låtar.
Citera
2013-08-11, 13:50
Medlem
Sardinbruss avatar
Jag är oförmögen att tröttna på ABBAs musik men jag håller med om att vi inte längre behöver prata om själva bandet. Det finns liasom inte mycket att säga.
Citera
2013-08-11, 16:27
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillie

Ska man tro på det man hittar på Internet har ABBA ha sålt ungefär dubbelt så många album som Madonna och Whitney Houston.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Abba

http://sv.wikipedia.org/wiki/Whitney_Houston

http://www.expressen.se/noje/50-ar-ung-madonna/
Senast redigerad av Three-Gringos 2013-08-11 kl. 16:33.
Citera
2013-08-11, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Jag är oförmögen att tröttna på ABBAs musik men jag håller med om att vi inte längre behöver prata om själva bandet. Det finns liksom inte mycket att säga.

Den åsikten kan jag dela. Musiken står sig för att den helt enkelt är av högsta kvalitet. Den tröttnas icke på! Klart att vissa låtar är överexponerade, som "Waterloo" och "Dancing Queen", när det finns så många guldkorn i ABBA-katalogen som är bättre.
Citera
2013-08-11, 19:06
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Det är en smula tragiskt att man klänger sig fast vid gamla artister som inte ens turnerar längre, musikaliskt känns de totalt överexponerade. Tycker det är dags att släppa ABBA som identitetskapande för Sverige, ingen bryr sig längre.

ok

du vet att agnetha fältskogs nya förmodligen sjukt mediokra skiva blev listetta i england, både en och två bryr sig

kan dock tillägga att jag inte är en av dom
Citera
2013-08-11, 20:35
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Det här håller inte idag.

http://www.youtube.com/watch?v=N3NiMFeWPpo

Vet inte vilken planet ni lever på!

Lika jävla enformig ytlig som den musiken som ni klankar ner på idag...

Inte för att jag gillar ABBA ett endaste dugg men den banala ytliga skiten du radat upp i "vad lyssnar ni på"-tråden lär då ingen jävel bry sig om om 40 år.
Citera
2013-08-11, 22:01
Medlem
Adelaides avatar
Abba är Sveriges version av The Beatles. Nuff said.
Citera
2013-08-12, 02:12
Medlem
Det är väldigt svenskt tycker jag att när något från vårt land blir eller börjar bli något framgångsrik i utlandet, att vi pekar på det och säger 'oh vad bra det är'. ABBA är något av de mest framgångsrika grupper genom tiderna och att det tjatas om det fortfarande kan man förstå. Däremot är jag inte förtjust i de heller. Finns många artister och grupper från Sverige som jag anser är bättre.
Citera
2013-08-12, 02:18
Medlem
ABBA är och förblir Sveriges, genom tiderna, största band. Benny Andersson är ett stort geni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in