2013-08-11, 18:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Jag vill tillägga att före en dödsdom ges till en homosexuell ska personen tvingas till psykisk vård, ALLT ska göra för att försöka omvandla den homosexuelle, ty detta måste vara Guds vilja

Du gör bara dig själv ännu mera löjlig med såna försök på att mildra intrycket av din avskyvärde religions-fascism.
Citera
2013-08-11, 18:45
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag skulle med glädje döda homosexuella för att det är gud, den allsmäktiges vilja, ty det är skrivet "Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen." (tredje moseboken 20:13) Men att göra det skulle vara att kasta bort mitt liv, i livet kan jag motarbeta homosexualiteten (och allt annat ont i världen) och dess spridning och arbeta för att de ska straffas med döden
Varför tar inte gud och avrättar dem själv i stället? Ett blixtnedslag, poff, bögarna borta. Varför ska vi utföra smutsarbetet?
Gud skapade hela universum och alla människor och allting men han kan inte ge bögarna hjärtattack utan han vill att vi ska döda dem. Varför? Hade alla homosexuella fått stroke så fort de försökte ha sex skulle de nog sluta illa kvickt. Är gud korkad eller bara lat?

Men självklart finns ingen gud och bibeln är bara ett taffligt försök att få människor att gå i ledband, att likriktas, att slå ner blicken och att hålla käften.
Citera
2013-08-11, 19:09
Bannlyst
Citat:
Jag skulle med glädje döda homosexuella för att det är gud, den allsmäktiges vilja, ty det är skrivet ***kill all the phonies*** Men att göra det skulle vara att kasta bort mitt liv, i livet kan jag motarbeta homosexualiteten (och allt annat ont i världen) och dess spridning och arbeta för att de ska straffas med döden

Att arbeta för att bögar skall straffas med döden i VÄST är nog VERKLIGEN att KASTA BORT SITT LIV!
Du får det nog lättare att legalisera barnsex där du..

Det finns liksom inte en chans för dig att lyckas med det, varpå du indeed slängt bort ditt liv.

Skulle du ens SÄGA till min "niece" att Jag förtjänar att dö p.g.a "hur jag är", så skulle han förmodligen sparka ned dig.

Citat:
Du kanske inte tycker om det, med det jag säger är rätt enligt bibeln.

Då är det dags för ett offentligt Bibel-bål.
Senast redigerad av Ippskiff 2013-08-11 kl. 19:13.
Citera
2013-08-11, 19:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Då är det dags för ett offentligt Bibel-bål.

Skall vi inte först erbjuda "Enkel-Spårig" samma pseudo-generösitet som han kom med och låta honom genomgå behandling för sin religions-psykos .... före vi blir drastiska.
Citera
2013-08-11, 19:24
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Tror du på barnsagor med?

Finns väl få företeelser genom världshistorien som varit föremål för uppdelning och granskning som religiösa företeelser. Vad kom alla utrensningar, förföljelser, kättelseanklagelser, slittringar i kyrkan mm mm mm av?

Har du överhuvud taget ens någon kunskap i ämnet mer än eget hitta på?
Skulle inte skada om du öppnade någon bok eller två och skaffade dig lite bildning i stället för att förlita dig på egna ideer och slutsatser för det funkar inte alls.
"tror på barnsagor med? " och vad är det mer jag tror på menar du?

och du buntar ihop allt som andas "gud" och lägger dem i samma låda. det låter ju väldigt begåvat hörru. ta din rädsla och gå ut från religionforumet istället. förstår inte vad du gör här.
Citera
2013-08-11, 19:29
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
religion /andlighet handlar väldigt lite om sätt etiketter på och placera in företeelser/upplevelser/tankar/what so ever i olika fack.

Citat:

och du buntar ihop allt som andas "gud" och lägger dem i samma låda. det låter ju väldigt begåvat hörru. ta din rädsla och gå ut från religionforumet istället. förstår inte vad du gör här.

Spelar du eller är du bakom på riktigt?
Citera
2013-08-11, 19:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Räckar det inte med barnsagorna; du vill ju också begränsa dig till ett barnsago-språk i din debatt, så det finns knappast mer du har att komme med.

Citat:
ta din rädsla och gå ut från religionforumet istället. förstår inte vad du gör här.

Den stora pop-psykologen Dr. Brotuck har ställd sin diagnos, men tyvärr på fel subforum. Vad gör denna diagnos här?
Citera
2013-08-11, 19:34
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Jag vill tillägga att före en dödsdom ges till en homosexuell ska personen tvingas till psykisk vård, ALLT ska göra för att försöka omvandla den homosexuelle, ty detta måste vara Guds vilja

Matteusevangeliet 6:15 Men om ni inte förlåter människorna skall inte heller er fader förlåta er era överträdelser.

Efesierbrevet 4:32
Var goda mot varandra, visa medkänsla och förlåt varandra, liksom Gud har förlåtit er i Kristus.

Vad för behandling skall personer som förbannar sina föräldrar få? Ett par som tillsammans båda begår äktenskapsbrott? Vad krävs för att personer som har haft sex med någon som haft mens eller själv haft det ska vara välkommen tillbaka in i samhället igen?
Citera
2013-08-11, 19:42
Medlem
JacquesCartiers avatar
Citat:
vidrig film, Islam är en vidrig dödsreligion som inte kan fungera i ett civiliserat land.

Citat:

Matteusevangeliet 6:15 Men om ni inte förlåter människorna skall inte heller er fader förlåta er era överträdelser.

Efesierbrevet 4:32
Var goda mot varandra, visa medkänsla och förlåt varandra, liksom Gud har förlåtit er i Kristus.
Inser du hur du kastar sten i glashus? Antingen trollar du eller så är du en mycket störd människa, inte frisk för fem öre.
Citera
2013-08-11, 20:01
Medlem
HeHeHeXps avatar
Citat:
Svaret är väldigt enkelt, eftersom att gud har makt över allt och alla skulle han kunna ha gjort oss perfekta, men det gjorde han inte, för att han helt enkelt inte ville

Gud måste i så fall vara något sanslöst elak, inhuman, hjärtlös, obarmhärtig, skoningslös, brutal, barbarisk, tyrannisk, bestialisk, mordisk, blodig, hårdhjärtad, känslolös, känslokall, kall, rå; hemsk, och fasansfull om han lär sina följare att homosexualitet ska straffas med döden följt av en evighet i helvetet men ändå skapade bögar.
Inser inte ni psykon hur ond och orättvis eran gud är?
Citera
2013-08-11, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Skall vi inte först erbjuda "Enkel-Spårig" samma pseudo-generösitet som han kom med och låta honom genomgå behandling för sin religions-psykos .... före vi blir drastiska.

Nah, Koranbrännarna satte ribban för vilka tokigheter man kan komma undan med i samhället idag.
Jag tycker vi gör likadant med Bibeln.. En manifestation där vi bränner ett tusental av dem och om någon protesterar hänvisar vi till det där inlägget som enkel-spårig gjorde samt det faktum att en likadan manifestation faktiskt gjorts med Koranen innan, så kan folk bara hålla käften efter det.
Citera
2013-08-11, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeHeHeXp
Gud måste i så fall vara något sanslöst elak, inhuman, hjärtlös, obarmhärtig, skoningslös, brutal, barbarisk, tyrannisk, bestialisk, mordisk, blodig, hårdhjärtad, känslolös, känslokall, kall, rå; hemsk, och fasansfull om han lär sina följare att homosexualitet ska straffas med döden följt av en evighet i helvetet men ändå skapade bögar.
Inser inte ni psykon hur ond och orättvis eran gud är?

Jag tror inte det handlar om Gud över huvud taget i slutändan. Jag tror de lever ut sina sexualsadistiska begär på det sättet ..
Det finns massor med fäder som förgriper sig på sina barn med religionen som ursäkt, massor med människor som vill slå och skada andra och använder vadhelst för saker som ursäkt, vissa hatar pedofiler, andra hatar "otrogna", andra hatar bögar osv.. Men i slutändan handlar ALLT om hur de själva KÄNNER SIG när de utövar sitt övergrepp... Och .. Njuter man när man slår någon man egentligen inte har nån relation till annat än ens egna föreställda anledning, så ÄR man tyvärr en sexualsadist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in