2013-08-11, 15:27
Medlem
HeHeHeXps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Jesus är gud i köttet, gud gjorde sig alltså till människa för att vissa oss hur man bör leva sitt liv, Jesus är gud, gud är Jesus.

Johannesevangeliet 10:38-39 Men om jag gör de gärningarna, så tro åtminstone på dem, om ni nu inte kan tro på mig. Då skall ni fatta och förstå att Fadern är i mig och jag i Fadern.

Johannesevangeliet 14:9 Jesus svarade: ”Så länge har jag varit tillsammans med er, och ändå känner du mig inte, Filippos? Den som har sett mig har sett Fadern. Hur kan du då säga: Visa oss Fadern?

Du kan aldrig ha rätt eftersom att du följer en falskprofets texter.

Haha, man behöver en idiot för att få tyst på en annan.
Citera
2013-08-11, 15:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jesus är gud i köttet, gud gjorde sig alltså till människa för att vissa oss hur man bör leva sitt liv, Jesus är gud, gud är Jesus.

Johannesevangeliet 10:38-39 Men om jag gör de gärningarna, så tro åtminstone på dem, om ni nu inte kan tro på mig. Då skall ni fatta och förstå att Fadern är i mig och jag i Fadern.

Johannesevangeliet 14:9 Jesus svarade: ”Så länge har jag varit tillsammans med er, och ändå känner du mig inte, Filippos? Den som har sett mig har sett Fadern. Hur kan du då säga: Visa oss Fadern?

Du kan aldrig ha rätt eftersom att du följer en falskprofets texter.

Inte för att jag tillhör den grupp av forumdeltagare som skrikar OT varje gång en tråd rör sig ut till periferin av trådämnet, men jag undrar på vad din och IPs "I'm holier than you" skall leda till.
Citera
2013-08-11, 16:15
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
religion /andlighet handlar väldigt lite om sätt etiketter på och placera in företeelser/upplevelser/tankar/what so ever i olika fack.
Tror du på barnsagor med?

Finns väl få företeelser genom världshistorien som varit föremål för uppdelning och granskning som religiösa företeelser. Vad kom alla utrensningar, förföljelser, kättelseanklagelser, slittringar i kyrkan mm mm mm av?

Har du överhuvud taget ens någon kunskap i ämnet mer än eget hitta på?
Skulle inte skada om du öppnade någon bok eller två och skaffade dig lite bildning i stället för att förlita dig på egna ideer och slutsatser för det funkar inte alls.
Senast redigerad av MeanME 2013-08-11 kl. 16:24.
Citera
2013-08-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Good-day
Skriver från mobilen. Kommer citera imorgon.
tack
Citera
2013-08-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Det måste vara lagligt att göra det innan du gör det?
Jag skulle med glädje döda homosexuella för att det är gud, den allsmäktiges vilja, ty det är skrivet "Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen." (tredje moseboken 20:13) Men att göra det skulle vara att kasta bort mitt liv, i livet kan jag motarbeta homosexualiteten (och allt annat ont i världen) och dess spridning och arbeta för att de ska straffas med döden
Senast redigerad av Enkel-Man 2013-08-11 kl. 16:38.
Citera
2013-08-11, 16:37
Medlem
Citat:
Jag skulle med glädje döda homosexuella för att det är gud, den allsmäktiges vilja, ty det är skrivet "Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen." (tredje moseboken 20:13) Men att göra det skulle vara att kasta bort mitt liv, i livet kan jag motarbeta homosexualiteten och dess spridning och arbeta för att de ska straffas med döden

Människans lag står högre än din guds lag med andra ord?
Citera
2013-08-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Människans lag står högre än din guds lag med andra ord?
läs om vad jag skrev
Citera
2013-08-11, 16:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag skulle med glädje döda homosexuella för att det är gud, den allsmäktiges vilja, ty det är skrivet "Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen." (tredje moseboken 20:13) Men att göra det skulle vara att kasta bort mitt liv, i livet kan jag motarbeta homosexualiteten (och allt annat ont i världen) och dess spridning och arbeta för att de ska straffas med döden

Det enda du i realiteten motarbetar är din egen fanatiska religions-fascism, som du p.g.a. yttrandefrihets-principen kan sprida från din såpbox.

Utan att särskild många "med glädje" skulle döda dig för DIN absurde minoritets-tillhörighet, såsom du vill döda andra minoriteter.
Citera
2013-08-11, 16:54
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Och du är givetvis helt syndfri?

Den som är utan skuld kasta första stenen, är ju så lätt att glömma bort av er idioter.
Sådana som du skall bara omyndigförklaras och låsas in på ett boende för särskilda behov.
Citera
2013-08-11, 16:57
Medlem
Citat:
läs om vad jag skrev

Om det är din guds vilja, varför gör du inte det? Sen trotsar du honom för att du inte vill kasta bort ditt liv. Din gud vill ju inte att du ska "motarbeta homosexualiteten och dess spridning och arbeta för att de ska straffas med döden", han vill att du ska döda dem, håller du på med avgudadyrkan, eller?

Tror att du är godare än din gud..
Citera
2013-08-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Och du är givetvis helt syndfri?

Den som är utan skuld kasta första stenen, är ju så lätt att glömma bort av er idioter.
Sådana som du skall bara omyndigförklaras och låsas in på ett boende för särskilda behov.
Du kanske inte tycker om det, med det jag säger är rätt enligt bibeln. Gud, som är Jesus, säger aldrig emot sig själv. Nej jag är inte syndfri.
Citera
2013-08-11, 17:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du kanske inte tycker om det, med det jag säger är rätt enligt bibeln. Gud, som är Jesus, säger aldrig emot sig själv.

Jo, det sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in