Citat:
Ursprungligen postat av
m--v--h
Inte i min prisklass som jag nämnde ovan. 3 av ovanstående bilar landar på drygt 300 000 om man skall ha samma utrustning som på Hyundai.
För Audi/BMW/Mercedes betalar man 30 000 kr extra bara för märket tyvärr.Audi är t ex nästan samma bil som VW, men kostar 20-30 000 kr extra. Därför valde jag en VW som är min nuvarande bil. Tyvärr har även Volvos priser skjutit iväg. En normalutrustad Volvo V60 startar på 280 000 och efter några kryss i tillvalsrutan landar den på 330-340 000.
Hur är Toyota Avensis kombi, Mazda 6 kombi eller Ford Mondeo kombi jämförelsevis?
Sedan spelar andra saker in med, som t ex utrymme och bensinförbrukning.
Kan man lita på siffrorna i broschyrerna, eller får man en fet överraskning efter bilköpet?

Varför känns det som att majoriteten av alla människor som inte kan någonting om bilar har gått på den här myten?
För övrigt är en kostnad ingenting som uppstår utan att man förbrukar ett värde.
Hyundai och andra sydkoreanska bilar är och förblir skräpbilar, bilar som vingklippts, särskilt för alla i din omgivning som inte intalar sig att det finns positiva egenskaper med bilarna (oftast relaterade till dess prislapp).