2013-08-11, 17:48
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Jag förstår inte vad problemet är som ni ateister här debatterar med Enkel-man.

Det riktiga problemet är, tror jag, att Enkel-man trollar för sitt höga nöjes skull, medan du lever i en fantasivärld du tar på största allvar.
Citera
2013-08-11, 17:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Tack! Hellre att Sverige blir helt islamiserat än en nation full med ateister.

Tror du verkligen att du kommer att få ett bättre liv med t.ex. Dundermannens islam?
Citera
2013-08-11, 17:52
Medlem
Citat:
Jag hade också velat ha dödstraff för dessa rövhål men då det inte är straffbart idag i Sverige så kan man inte bara gå utanför lagen och döda folk.

Varför inte?
Citera
2013-08-11, 17:53
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Jag förstår inte vad problemet är som ni ateister här debatterar med Enkel-man.

Han påpekar klart och tydligt att han är emot att man dödar folk utanför lagen. Däremot vill han att det ska vara dödstraff för homosexuella, vilket är vad både kristna och muslimer vill, så vart är problemet?

Jag hade också velat ha dödstraff för dessa rövhål men då det inte är straffbart idag i Sverige så kan man inte bara gå utanför lagen och döda folk. Det är något som vi alla håller med om.

Det finns många länder där det finns dödsstraff för homosexuell såsom Iran, Afghanistan och Saudi Arabien.
Vi kanske skall döda alla ickekristna med?
De är ju avgudadyrkare.
Citera
2013-08-11, 17:54
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:

Det finns många länder där det finns dödsstraff för homosexuell såsom Iran, Afghanistan och Saudi Arabien.

Källa på det? Mig veterligen är det bara dödsstraff i en handfull länder samt vissa regioner i ytterligare ett par länder. Dödsstraff är för övrigt något som Afghanistan inte längre har för homosexuella.
Citera
2013-08-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Tack! Hellre att Sverige blir helt islamiserat än en nation full med ateister.

Du slutar antagligen upp såhär då:

VARNING! SJUK FILM.

Citera
2013-08-11, 18:09
Medlem
Känns lite väl mycket som en trolltråd dethär.

Gissar att någon islamofob postar det han tror att alla muslimer tycker för att få frolica i en hatpool av resulterande kommentarer
Citera
2013-08-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashSlacker

Gissar att någon islamofob postar det han tror att alla muslimer tycker för att få frolica i en hatpool av resulterande kommentarer

Mycket möjligt.
Citera
2013-08-11, 18:10
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesCartier
Jag skulle gärna se att ett islamiskt samfund i Sverige kunde finnas och ta en stor plats i samhällsdebatten, ett samfund som är lika progressivt som Svenska kyrkan, som står för lika rättigheter för alla. För på samma sätt som gemene svensk inte har mycket till övers för politisk extremism har vi inte mycket till övers för religiös fanatism.

Citat:
Ursprungligen postat av BRT
Problemet är att det allt som oftast är extremisterna som ger sig in i diskussioner av detta slag; diskuterar du på religionsforum så har du förmodligen ett relativt stort intresse för teologi och religionsfilosofi, eller så har du extrema åsikter som du vill basunera ut (ibland både ock).... text

För att inte leda tråden än mer OT nöjer jag mig med att tacka för två välskrivna inlägg som respons på det jag skrev. Ni håller båda hög nivå i de diskussioner ni deltar i och BRT:s inlägg i såväl tråden om treenigheten samt den om Bibeln syn på homosexualitet har jag läst med mycket stor behållning. Rekommenderas.

https://www.flashback.org/t2186541
https://www.flashback.org/t1434309
Senast redigerad av Tinuviel 2013-08-11 kl. 18:28.
Citera
2013-08-11, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Du slutar antagligen upp såhär då:

VARNING! SJUK FILM.

vidrig film, Islam är en vidrig dödsreligion som inte kan fungera i ett civiliserat land.
Senast redigerad av Enkel-Man 2013-08-11 kl. 18:42.
Citera
2013-08-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashSlacker

Ta dig tid att läsa igenom samtliga inlägg av IslamPeace, då inser du att det dessvärre inte är frågan om en troll-tråd utan en helt vanlig fundamentalist och knäppgök!
Citera
2013-08-11, 18:25
Medlem
Jag vill tillägga att före en dödsdom ges till en homosexuell ska personen tvingas till psykisk vård, ALLT ska göra för att försöka omvandla den homosexuelle, ty detta måste vara Guds vilja

Matteusevangeliet 6:15 Men om ni inte förlåter människorna skall inte heller er fader förlåta er era överträdelser.

Efesierbrevet 4:32
Var goda mot varandra, visa medkänsla och förlåt varandra, liksom Gud har förlåtit er i Kristus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in