2013-08-11, 14:06
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Man kan väl se ganska mycket också med skelettröntgen om hon tillfogats våld mot huvud?

Precis!

Man kan få fram mycket genom det: vilka skador som uppkommit både på och i kraniet, troligt tillhygge, riktning, en uppskattning på ett ungefär hur kraftigt våldet varit och om det är frågan om upprepade slag.

Trubbigt våld - ovanifrån - alltså mot kraniets ovansida är också svårt att snacka bort som en olycka.
Citera
2013-08-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan han ha kommit i underläge mot eller blivit rädd för Ida?

Han kanske blev rädd av andra anledningar och drog kniv. Han gjorde kanske något på henne denna kväll (närmande, lappade till henne t ex) och då hotade hon med att hon skulle säga till sin far eller någon annan "farlig" kontakt. Och då blev Morot rädd och drog kniv. Så kanske inte rädd för Ida fysiskt men för att hon inte var tillräckligt rädd (respekt enligt AJ) för honom och hotade honom med att skvallra. Undrar om vi någonsin får reda på denna typ av detaljer av honom om han skulle erkänna.
Citera
2013-08-11, 14:29
Bannlyst
Kanske samma sak som hänt I*a som i fallet med Jens.

"– Syftet har inte varit primärt att döda Jens utan att få tyst på honom eftersom han vid det här tillfället grälade och råkade ut för beskyllningar som han hade svårt att hantera, sa Jemtelius i rättssalen"
http://www.expressen.se/gt/pojkvannen-haktas-pa-sannolika-skal-for-drap/
Citera
2013-08-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Välkommen tillbaka! Du har varit saknad. Se så ut och leta rätt på mordvapnet nu, Sherlock.

VET vi att det finns ett mordvapen?
Citera
2013-08-11, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Han kanske blev rädd av andra anledningar och drog kniv. Han gjorde kanske något på henne denna kväll (närmande, lappade till henne t ex) och då hotade hon med att hon skulle säga till sin far eller någon annan "farlig" kontakt. Och då blev Morot rädd och drog kniv. Så kanske inte rädd för Ida fysiskt men för att hon inte var tillräckligt rädd (respekt enligt AJ) för honom och hotade honom med att skvallra. Undrar om vi någonsin får reda på denna typ av detaljer av honom om han skulle erkänna.

Jag tror aldrig han kommer erkänna detta brott. Jag tror han kommer vidhålla den berättelsen att hon mådde bra när han gick. Såvida inte någon av hans polare har tröttnat och börjat prata.

Nu till en annan sak. I*a hittades efter han blivit häktad nere i polen. Får advokaten vid kontakt nu förberedda AJ på att dom har hittat henne eller är det helt hemligt till första förhöret då polisen kommer ha detta på benen vid förhöret. Annars kan han ju sitta och förberedda sig inför detta..
Citera
2013-08-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaosihuset
VET vi att det finns ett mordvapen?

Nej! Som mycket annat i denna tråd så vet vi inte det.
Citera
2013-08-11, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Det verkar vara fågelkvitter, som en annan användare skrev. Har skummat igenom de flesta tidningsartiklar och det enda som står är att hon hade kläder på sig.
Nej, det vet jag, dock gjorde jag det denna gång.

Självklart har du rätt, jag skummade igenom ett par artiklar nyss och kom på att det om bootsen hade jag läst här på flashback.
Citera
2013-08-11, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123komose
Drar gärna kniv i tid och otid. Han har skurit flera som det aldrig blivit polissak av, har själv bevittnat hans sätt att slåss på, då han kommer i underläge eller blir rädd, som han ofta blir så åker bladet fram.

Lite tårgas/pepparsprey i ansiktet på AJ sen rycker du kniven och kollar hur tuff han är då!
Citera
2013-08-11, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hur blir han när han druckit då, mer lättirriterad eller lättstött? Tänkte mer på om hon kanske sagt något olämpligt i hans öron som fått att bli galen. Man blir ju så olika med sprit och annan skit i kroppen.

Kan det vara så enkelt att hon ifrågasatt hans manlighet? Efter telefonsamtalet har AJ kanske tjatat om hur han ska spöa/döda hennes ex (P.T eller vad han kallades) varav I*a kanske sagt att det skulle han inte klara av eller liknande och AJ har då tappat besinningen.
Citera
2013-08-11, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Förhoppningsvis även gravad
Undrar om de är säkra på att han inte är välinformerad av vad som hänt när han suttit i Polen? Nog måste väl hans advokat få prata med honom innan förhöret?
Och kan polisen i så fall hindra denne att berätta det i media kända utredningsläget.

Viss risk finns ju att han kan ha fått information om utredningsläget? Det beror ju på vilken kontakt han har kunnat hålla med sin advokat! Och vad denne får eller inte får berätta för sin klient vet jag inte? Det borde ju finnas vissa etiska regler för sånt men sen om advokaten håller sig till regelboken kan ju vara ganska osäkert?

Det man kan hoppas på är positiva analysresultat från klädfynden och att dessa hinner bli klara innan det första förhöret! Och att obduktionen hinner bli klar och att dödsorsaken hinner bli fastställd! Då kan bevisläget mot AJ bli så pass starkt att han inser att läget är helkört och att han därför tvingas ändra strategi för att rädda vad som räddas kan!

Jag tror därför att det faktiskt kan bli ett erkännande i det läget, detta för att försöka komma så lindrigt undan som möjligt! Den riktiga sanningen kommer han säkert aldrig att berätta men han kommer säkert att berätta sin egen "sanning"! Han kommer givetvis att hävda att det hela var en "olyckshändelse", kanske att hon gjorde ett utfall mot honom och att han då föste henne ifrån sig och att hon då snavade och föll så illa mot t.ex en bordskant att hon avled! Eller någon annan kryptisk förklaring, allt för att minska sin egen roll i händelseförloppet! Att han sen efteråt släpat iväg med kroppen och dumpat den i skogen kommer han väl skylla på att han fick panik!

Poängen i mitt resonemang ovan är att när AJ inser att det är kört då kommer han att göra allt för att få det till vållande till annans död eller dråp istället för brottsrubriceringen mord! Och vill det sig illa kanske han också lyckas med detta och kommer undan med 6-7 år istället för det han skall ha, livstid!
Citera
2013-08-11, 15:23
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ja men jag sade ingenstans att det inte begåtts ett brott.

Men ponera, jag slår dig på käften allvarligt, lägger dig i bagageluckan på en bil och dumpar dig någonstans, du avlider....då var du fortfarande vid liv när jag lämnade dig och om jag då säger det så ljuger jag ju inte.

Är det rimligt att man lämnar en skadad men levande på FP och åker därifrån?
Citera
2013-08-11, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Är det rimligt att man lämnar en skadad men levande på FP och åker därifrån?

Vad är rimligt i de saker som dessa lowlife snubbar gör överhuvudtaget??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in